וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפאל מתפצלת מאיביי ותהפוך לחברה ציבורית עצמאית

רועי גולדנברג

30.9.2014 / 15:36

המהלך שיפריד את ענקית התשלומים המקוונים מענקית הקמעונאות האינטרנטית צפוי לצאת לפועל במחצית 2015. כחלק מהמהלך יעזוב ג'ון דונהו את תפקיד מנכ"ל איביי לאחר עשור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית הקמעונאות המקוונת eBay אישרה היום כי היא מתכננת לפצל את חברת התשלומים המקוונים PayPal לחברה ציבורית נפרדת במהלך השנה הבאה. מדובר במהלך שהיה באוויר כבר הרבה זמן אך באיביי מעולם לא אישרו אותו. להיפך, בתקופה האחרונה דווקא הדגישו שם עד כמה הסינרגיה של שתי החברות תחת קורת גג אחת חשובה לעסקים. המהלך מגיע על רקע דרישות של המיליארדר קארל אייקן, המחזיק באחוזים בודדים מאיביי, לבחון מהלך של פיצול, שנדחה בזמנו על הסף.

כמעט מחצית מהכנסות איביי, שנסחרת היום בשווי של כ-65 מיליארד דולר, מגיעות מעסקי פייפאל, כך שהפיצול אמור בטווח הקרוב לפגוע דווקא באיביי. "כשאתה מסתכל קדימה, איביי תהיה רק 15% מהעסקים של פייפאל שלוש שנים מהיום", אמר דונהו בראיון ל-CNBC.

"כשהסתכלנו על חמש השנים הבאות, הבנו שהסביבה התחרותית של המסחר והתשלומים יעברו שינויים מהותיים. זה יוצר סט חדש של אפשרויות ואתגרים לשתי החברות ואנחנו מאמינים שמתן עצמאות תפעולית לשתי החברות יאפשר להם פוקוס, גמישות אסטרטגית ואת היכולת לזוז מהר יותר בסביבה משתנה", אמר דונהו בראיון לרשת CNBC.

מהלך הפיצול גם יביא לעזיבתו של דונהו את איביי לאחר עשור בתפקיד המנכ"ל. דווין ווניג, כיום נשיא חטיבת eBay Marketplaces, שאחראית על אתר איביי, יהפוך להיות מנכ"ל איביי לאחר הפיצול, בעוד שדן שולמן, כיום נשיא חטיבת הצמיחה בעולמות האנטרפרייז של אמריקן אקספרסס, יכהן כמנכ"ל פייפאל. עד לפיצול שולמן יהיה נשיא פייפאל, לאחר שהנשיא הקודם - דיוויד מרכוס - עזב במפתיע מוקדם יותר השנה לטובת פייסבוק ומאז לא מונה לו מחליף.

בשיחה עם כתב CNBC, דיוויד פאבר, הסביר דונהו כי ההחלטה לעזוב נובעת מהרצון שלו לתת הזדמנות לשני מנהיגים צעירים נפלאים להפוך למנכ"לים. "היה לי מודל חיקוי בשם מג וויטמן וכשהיא הייתה מנכ"לית איביי, היא אמרה שהיא תעשה את התפקיד במשך כעשור. כשהיא עזבה, היא יצרה הזדמנות עבורי ועכשיו אני רוצה לתת הזדמנות לאחרים", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully