וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למורידים חלק ב'

7.10.2008 / 16:31

בחלק א' עסקנו בכל האופציות המוכרות לרובנו. עכשיו מגיעה האופציה למורידים מקצוענים: יוזנט, זה הדיבור

ועכשיו לאופציה למורידים רציניים (שממש לא היו זקוקים לנו כדי לשמוע על אימיול וביטורנט): יוזנט. יש שתי בעיות עם יוזנט. הראשונה היא ששרת יוזנט סביר עולה כסף. לא הרבה כסף, אבל עולה. 15 דולר לחודש יממנו לכם הורדות בלתי מוגבלות. הבעיה השניה היא שהמלאי לא נרחב כמו בביטורנט ובטח לא כמו באימיול. כל מה שחדש שם, והרבה דברים ישנים מועלים מחדש, אבל זה עדיין לא מקיף באותה המידה.

אבל מרגע ששילמתם את הכסף ומצאתם משהו שאתם רוצים להוריד, יוזנט היא גן עדן. שרתים סבירים נותנים לכם עשרה חיבורים נפרדים להורדה, מה שמאפשר לכם להוריד במקסימום שחיבור האינטרנט שלכם מסוגל לתת.

יוזנט אינה האפשרות היחידה שעולה כסף. גם Rapidshare ואתרים דומים מאפשרים הורדה פירטית בכסף שאפילו לא עולה כלום. אבל אפשרויות החיפוש בעייתיות יותר, והמהירות פחות טובה מנסיוננו.

מה זה בכלל יוזנט?

יוזנט היא רשת הדיונים הוותיקה שקדמה לווב. פעם זה היה מרכז העולם האינטרנטי. עם פרוץ הווב, עבר לשם בהדרגה מרכז הכובד בכל הנוגע לדיונים. אבל אנשים מצאו מזמן דרכים לקודד קבצים בינארים באופן שניתן להעלות ליוזנט, וכתבו תוכנות שמתייחסות ליוזנט כמרכז הורדות ולא כערוץ לשיחה. אנשים גאונים המציאו את קובץ NZB, שהוא כמו קובץ טורנט אבל ליוזנט: קובץ קטן שאומר לתוכנה מה להוריד ומאיפה. אנשים גאונים עוד יותר המציאו את קובצי PAR, שמאפשרים לשחזר חלקים חסרים מההורדה שלכם (בעיה נפוצה ביוזנט עקב העובדה שהתוכן שמועלה לרשת מועבר להמון שרתים שונים ולפעמים נפגם בדרך).

הוראות בקצרה

התהליך כאן מסובך יותר באשר באפשרויות האחרות. ראשית, צריך לפתוח חשבון בשרת. אנחנו ממליצים על חשבון בלתי מוגבל, כי הפרשי העלות אינם גדולים ומבאס לספור גיגות. למטה תוכלו למצוא קישור ל-Giganews, ואם כל מה שאתם רוצים הוא להסתדר ליום כיפור, הרי ששם תוכלו להוריד במשך 3 ימים עד 10 גיגה בחינם.

אז יש להוריד תוכנה. התוכנה הטובה ביותר לטעמנו היא newsbin. אבל היא עולה כסף. מצד שני, היא עובדת בחינם לעשרה ימים, כך שליום כיפור זה יספיק. יש עוד תוכנות רבות במדריך של Slyck המקושר למעלה.

לאחר שהתקנתם את התוכנה על פי ההוראות שבאתר, מגיע שלב חיפוש הקבצים. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא ב-Newzleech. משם תוכלו להוריד קובצי NZB, שיזוהו על ידי התוכנה שהתקנתם ויאפשרו לכם להוריד כל מה שתמצאו.

כן, זה נשמע מסובך. אבל זה לא ייקח לכם יותר מרבע שעה כולל הכל. ואז תוכלו להוריד במהירויות שלא מופיעות לעתים קרובות בביטורנט או באימיול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully