וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרינג יוצאת מהפרינג'

21.6.2007 / 11:24

תוכנת פרינג, המאפשרת קישוריות VoIP בטלפונים סלולריים, מתרחבת גם למכשירי Windows Mobile

תוכנת פרינג מוכרת כיום בעיקר בקרב בעלי טלפונים הפועלים על מערכת ההפעלה סימביאן. בעלי הטלפונים האלה יכולים להשתמש ב-Fring בשביל להתכתב ולשוחח עם חבריהם דרך חיבור אינטרנט נייד – הן של רשת התקשורת שלהם והן WiFi (בתנאי והמכשיר תומך). כל זה תוך שימוש בפרוטוקולים פופולריים של סקייפ, גוגל טוק, Windows messenger, SIP ו-Twitter.

אתמול הודיעה חברת פרינג, אשר מפתחת את התוכנה, כי היא משיקה גרסה חדשה של Fring למכשירים הפועלים על גבי פלטפורמת Windows Mobile, ובכך מרחיבה את רשימת המכשירים התומכים מכ-20 ליותר מ-300. מדובר לא רק בטלפונים סלולריים, אלא גם במחשבי כף יד בעלי קישוריות Wifi ומיקרופון, אשר הופכים בעזרת התוכנה לטלפונים מלאים בזמן שהמשתמש נמצא באזור עם חיבור רשת אלחוטי.

אנשים המשתמשים ב-SkypeOut ותוכנות SIP שונות הם המרוויחים הגדולים של פרינג, כיוון שהם יכולים לדבר ולהתכתב לא רק עם משתמשי תוכנה אחרים, אלא עם כל בעלי הטלפונים הסלולריים והקוויים. בעלי ה-SkypeIn יכולים גם לקבל מספר טלפון שמבוסס במדינה אחרת ומקושר ישירות אל הסלולרי או מחשב כף היד שלהם, ובכך להקל על מי שמנסה להתקשר אליהם מחו"ל.

רק ההתחלה

פרט לא מאוד ידוע על Fring הוא שזו חברה ישראלית ומשרדיה ממוקמים בצפון תל אביב. לפני כשבוע יצא לי לבקר אצלם, להבין את רוח הדברים ולהתרשם מהמשרדים. למרות שהגעתי קרוב ל-6 בערב, עובדי החברה עדיין היו עסוקים בענייני היום, ולא נראו סובלים מכך שהם עדיין לא בדרך הביתה. אותה התמונה נתגלתה גם ב-7 בערב, כשיצאתי אני לכיוון המקלחת וארוחת הערב. בכלל, כל האווירה היא של חברה צעירה אשר יודעת מה המטרה שלה, והאנשים מוכנים להשקיע בשביל להגיע אליה.

מאז שהושקה הגרסה הראשונה של פרינג בתחילת השנה – טוענים בפרינג – מספר המנויים שלה מכפיל את עצמו בכל מספר שבועות. כל זה לא בעזרת קמפיינים פרסומיים, אלא בעקבות אנשים שמספרים לחבריהם. זו גם הסיבה לכך שהתקנת התוכנה מבוססת על פרסום ויראלי – אנשים שולחים לחבריהם הודעת sms מתוך פרינג, והמערכת מזמינה את החברים הללו להוריד את התוכנה ולהשתמש בה.

נכון להיום, לא מרגישים אנשי פרינג כי פיתוח התוכנה הושלם וכל מה שצריך עכשיו זה להוסיף פיצ'רים מדי פעם. הם מודעים לכך שהאפליקציה פוגעת מאוד בזמן הסוללה של המכשיר, ומשפרים את החסכון בחשמל עם כל גרסה חדשה. בנוסף, נכון לעכשיו שעת שיחה קולית דרך פרינג צורכת כ-8 מגה-בייט של תעבורה – כמות בעייתית קמעה לאנשים עם תוכניות גלישה מוגבלות – וגם את זה הם מבטיחים לנסות ולשפר.

פרינג זו רק הסנונית הראשונה של המהפכה המתחוללת בשוק הטלפוניה הניידת. אם חזון ה-WiMax יתממש, וערים שלמות תרושתנה באינטרנט אלחוטי, לא תהייה לנו סיבה להשתמש בשירותים היקרים-יחסית של חברות הסלולר בשביל לבצע שיחות, הכל יעבור באופן חופשי על גבי האינטרנט. וחברות הסלולר? אל תדאגו להן, גם מ-WiMax אפשר להרוויח כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully