וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני חשפה קסדת מציאות מדומה

TECH

19.3.2014 / 14:32

בהכרזה בכנס המשחקים GDC נחשף פרויקט מורפיוס: מוצר המציאות המדומה החדש לפליסטיישן 4

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט מורפיוס של סוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר ספקולציות רבות וחודשי המתנה, סוני חשפה אתמול את התוכניות שלה לעתיד בתחום המציאות המדומה. שוהיי יושידה, נשיא האולפנים של סוני, הציג במסגרת בכנס המשחקים GDC המשחקים את פרויקט מורפיוס: קסדת מציאות מדומה לפליסטיישן 4.

הקסדה כוללת משקפיים ברזולוציית HD ומציעה שדה ראייה של עד 90 מעלות. האוזניות משמיעות סאונד תלת ממדי (סטריאוסקופי) - כלומר, הסאונד יושפע מתנועת המשתמש בקסדה בתוך המרחב הוירטואלי.

הקסדה נמצאת בשלב האבטיפוס. כרגע היא מחוברת לכבל של חמישה מטרים, אולם סוני מתכוונת להפוך אותה לאלחוטית והיא צפויה להתממשק עם המצלמה של הפליסטיישן ועם בקרי התנועה של הפליסטיישן מוב.

פרויקט מורפיוס אמור להפתח כערכה למפתחים לפליסטיישן 4. כאשר סוני צפויה להשיק בקרוב את ב-SDK של הקסדה שיאפשר הכנת תכנים ליום שהמוצר יצא לחנויות.

Xbox ידביקו את הפער?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יגיע בדיוק בזמן לחגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מיקרוסופט מפתחת חומרה של מציאות מדומה ל-Xbox. כך לפחות טוען דיווח שמקורו ב-Wall Street Journal. אין לכך אישור רשמי ממייקרוסופט אולם לאור ההכרזה של סוני די ברור שהם לא מתכוונים להשאר מאחור. בתוך כך, קונסולת Xbox one קיבלה תאריך השקה ב-25 מדינות (כולל בישראל) והיא תגיע אלינו בספטמבר.

עוד דווח השבוע כי מארק וויטן, בכיר במיקרוסופט ומנהל מוצר ה-Xbox, עוזב את החברה. וויטן, שכיהן בתפקיד מאז 2007, יצטרף כעת לחברת Sonos, יצרנית של מוצרי קול ומוזיקה אלחוטיים, שם ישמש כמנהל מוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully