וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבלה הודעה חדשה, וגם יש לך שפעת

יערהליברמן כליף, TECH

21.3.2014 / 9:58

ביי ביי לרופא המשפחה: אוניברסיטת יוסטון מפתחת עדשת סמארטפון שתאבחן אם אתם חולים, על ידי זיהוי החיידקים בטביעות האצבע שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

דמיינו עולם שבו רופא המשפחה שלכם שותה מוחיטו מקליפת קוקוס מצונפת אחרי פרישה מוקדמת לפנסיה, כי הסמארטפון שלכם מגלה בשבילכם האם יש לכם שפעת. נשמע רחוק? אולי, אבל חבורה של חוקרים מהאוניברסיטה של יוסטון נמצאים בשלבי פיתוח מוקדמים של מכשיר כזה - כך דווח ב-The Verge. המכשיר יעלה רק 20 דולר ויולבש על הסמארטפון הפרטי של המשתמש.

בעיקרון מדובר בעדשה סופר מתוחכמת, אשר מורכבת מלוחיות זכוכית מצופות זהב וחומר רגיש לאור עם נקבים, אשר ייחסמו כאשר הם מזהים חיידקים. נוגדנים למחלות מסויימות מרוכזים בחורים הללו, דבוקים לזכוכית. אם דגימה ביולוגית מכילה את החיידקים המסויימים הללו, המולקולות בעצם יתחברו לנוגדנים בנקבים. התהליך הזה איננו מספיק על מנת למלא את החורים לגמרי, ולכן שכבה נוספת של נוגדנים ממוקמת למעלה, יחד עם אנזימים המייצרים כסף - אחרי זמן קצר יהיה ניתן לנקות את החורים בשנית, והכסף שיוצר יספיק על מנת לחסום את האור שנכנס דרך הנקבים.

כן, אנחנו יודעים, נשמע מסובך במיוחד - אבל כשהחוקרים נשאלו הם היו סבורים כי יהיה ניתן להקטין את המנגנון הזה לגודל של עדשה קטנה שתתחבר למצלמה ולפלאש של הסמארטפון. כפי שניתן להסיק, הפיתוח עדיין בשלב התחלתי, ועל המפתחים למצוא דרך לאפשר לחיידקים לגשת לפני השטח של המכשיר ולקבל את הפרשנות המדויקת ביותר. אולם המכשיר הזה אכן יכול להוות שינוי של ממש בגישה שלנו לרפואה - במקום ללכת לקופת חולים בכל פעם שאנו מרגישים צינון מתקרב, יהיה אפשר לברר זאת בבדיקה קצרה דרך הסמארטפון ולהתייעץ ברופא רק במקרה הצורך. בתור היפוכונדרים מלידה אנחנו מעריכים מאוד את האפשרות הזו ומקווים שתצא לשוק כמה שיותר מהר. בינתיים, נמשיך להטריד את רופא המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully