וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מסרבת לבקשת ממשלת טורקיה לחסום סרטונים ביוטיוב

לאחר שחסמה את הגישה לטוויטר, חסמה טורקיה גם את הגישה ל-DNS של גוגל ודרשה הסרה של סרטוני יוטיוב מפלילים. גוגל סירבה - מה שיוביל כנראה גם לחסימה של יוטיוב בטורקיה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בחירות. אנקרה, 22 במרץ 2014. רויטרס
ארדואן/רויטרס

לאחר שפתחה בסוף השבוע בחסימה על טוויטר, מנסה טורקיה להדק את ההגבלות במדינה ולמנוע גישה לרשת המיקרובלוגינג בדרכים עקיפות. כך, לפי דיווחים המתבססים על אתר העיתון היומי Hürriyet Daily News, המתפרסם בשפה האנגלית בטורקיה, חסמה אתמול טורקיה את הגישה לשירות ה-DNS הפומבי של גוגל. גולשים בתחומי טורקיה יכלו להיעזר עד כה בשירות כדי לעקוף את הצנזורה במדינה. לצדו, נחסמו שירותי DNS אחרים, אשר מאפשרים גישה לאתרים באמצעות הקלדת כתובות IP מספריות במקום כתובות אינטרנט המבוססות על שמות מתחם. משתמשי שירות ה-DNS של גוגל יכלו לגשת לטוויטר באמצעות הקלדת הכתובות 8.8.8.8 או 8.8.4.4 השייכות לה.

בנוסף למגבלה זו, חוקרים וחברות ניטור רשת העידו כי כתובות IP המקשרות לשרתי טוויטר נחסמו לגמרי בטורקיה, לפי ה"וושינגטון פוסט".

בתוך כך, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי גוגל סירבה לבקשות שונות מצד הממשלה הטורקית לחסום גישה לסרטונים שצברו פופולריות בפלטפורמת הווידאו של ענקית האינטרנט, יוטיוב, המבקרים את השלטון הטורקי על פרשות שחיתות שהוא נקשר בהן. אם לא תיענה לדרישות השלטון הטורקי, ההערכה היא כי טורקיה עשויה להחיל צנזורה גורפת במדינה על שירות הווידאו, בהתאם להצהרות עבר של ארדואן על כוונותיו לחסום שירותים חברתיים כמו פייסבוק ויוטיוב. בקשות אלה, הנוגעות, בין השאר, לחסימת סרטונים שונים באתר הטורקי של יוטיוב, בהם הקלטה של ראש הממשלה ארדואן המורה לבנו להסתיר סכומי כסף מהחוקרים בפרשת השחיתות, הוגשו במהלך השבועות האחרונים, לפי הדיווח. המקורות שהביאו לפרסום הסיפור אמרו לאתר כי גוגל סירבה לבקשות משום שהיא מאמינה שהן אינן חוקיות.

בעבר נחסם יוטיוב לסירוגין בתחומי טורקיה בטענה שסרטונים באתר היוו "עלבון" כלפי מוסטפא כמאל אתא-טורק, מי שנחשב למייסד טורקיה המודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully