וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תובעת את סמסונג

שתי יצרניות הסמארטפונים הגדולות שוב בבית המשפט בנושאי הפרת פטנטים. הסכום: 2 מיליארד דולר. וגם, חוקר טוען שאפשר לפרוץ לרכב חשמלי דרך אפליקציה. חדשות הטכנולוגיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא החברים הכי טובים בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

היריבות הגדולות בשוק הסלולר חוזרות לבית המשפט: אפל הגישה תביעה בסך 2 מיליארד דולר נגד סמסונג על הפרה של פטנטים. התביעה הנוכחית נוגעת לפיצ'רים שונים הכלולים בתוכנת האנדרואיד, גם במכשירי סמסונג, ולטענת אפל מפרים פטנטים שלה.

בין הפטנטים הנדונים, לפי הדיווח של "ביזנס אינסיידר" מנגנון שחרור המכשיר מנעילה ("Slide to Unlock"), השלמה אוטומטית של מלל, פיצ'ר שהופך אזכור של כתובות וזמנים בהודעות ללינקים (למשל, לשם הפיכתם לאירוע בלוח השנה), "חיפוש אוניברסלי" במכשיר שמציג אפליקציות, תכנים שמורים וגם חיפוש ברשת.

באוגוסט 2012, בסיומו של הסבב המשפטי הקודם, פסק בית המשפט לטובתה של אפל וחייב את סמסונג לשלם לה מעל מיליארד דולר על הפרת פטנטים הנוגעים לעיצוב.

חדשות הסלולר

אילוסטרציה. ShutterStock
אם תדמיינו שילד האילוסטרציה הזה הוא אמריקאי אז 86% סיכוי שהוא בתוך אפליקציה/ShutterStock

אמריקאי ממוצע מבזבז שעתיים ו-32 דקות ביום על שימוש במכשירי מובייל – כך טוען דו"ח חדש שפרסמה חברת Flurry, המספקת סטטיסטיקות לגבי שימוש סלולרי. עוד מצא הדו"ח כי 86% מהזמן הזה מועבר בשימוש באפליקציות לעומת 14% בלבד על גלישה ברשת. נתון המשקף עלייה מ-2013, אז עמד היחס בין האפליקציות לגלישה על 80% בלבד לטובת האלפיקציות.

בעניין אחר, אפל מנהלת מגעים לרכישת 55% ממיזם משותף של Renesas היפנית, שארפ ו-Powerchip, תמורת כחצי מיליארד דולר, לפי דיווחים שונים. מיזם זה מייצר שבבים למסכים של מכשירים ניידים.

אנדרואיד: עדכון לאפליקציית המצלמה של גוגל במכשירי אנדרואיד צפוי לכלול אפקט להבהרת הרקע, המיועד לצילום תמונות פורטרט, וכן שיפור של פיצ'ר הצילום פנורמי, פירסם הבלוג Engadget. לפי הפרסום, גוגל גם תציע תמיכה בפילטרים שיפותחו על-ידי צדדים שלישיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פרצות אבטחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטרימר של בוקסי, בתמונה בה הוא עוד ישראלי לגמרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריצה משמעותית לפורום של בוקסי, שירות הטלוויזיה ברשת שפותח על-ידי ישראלים ונרכש ב-2013 על-ידי סמסונג: לפי Ars Technica, נגנבו מהפורום פרטי התחברות (ובהם סיסמאות) והיסטוריית הודעות של 158 אלף משתמשים, וכעת המידע זמין ברשת.

במקרה אחר, טוען חוקר אבטחה כי חשבונותיהם של משתמשי טסלה מוטורס, יצרנית המכוניות החשמליות האמריקאית, מוגנים על-ידי סיסמאות פשוטות מדי, ופריצה אליהם – המתאפשרת בקלות – שמה בידי הפורצים את היכולות לאתר ולפתוח מכוניות שדלתותיהן נעולות, וכן לפתוח ולנעול את הגג שלהן, זאת באמצעות יצירת חשבון דרך אתר החברה ואפשרויות השליטה על הרכב דרך אפליקציית ה-iOS. עם זאת, לפי אותו חוקר מאז שהתריע על הבעיה הספיקה טסלה לחזק את האבטחה ככה שאתם יכולים עכשיו לקנות מוכנית חשמלית בשקט.

אמזון מחזירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמזון משפרים שירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במטרה להקל על החזרת מוצרים שהרוכש אינו מעוניין בהם, אמזון החלה לאפשר החזרת פריטים שנרכשו באמצעות לוקרים המוצבים בחנויות נוחות ומרכולים. השירות החדש, שמיושם בערים גדולות בארה"ב, מבטל את הטירחה היקרה שבשליחת מוצרים חזרה לידי החברה באמצעות הדואר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully