וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לזכויות דיגיטליות מתגייסת למען הנתבעים בפרשת ענב גנד גלילי

TECH

17.6.2014 / 14:39

התנועה לזכויות דיגיטליות פתחה קמפיין מימון המון על מנת לגייס כסף לטובת נתבעי הפרשה

מתוך ההרצאה של ענב גנד גלילי. יוטיוב, צילום מסך
מתוך הרצעתה המושמצת של גנד גלילי/צילום מסך, יוטיוב

כשבוע לאחר שפורסם דבר התביעה של ענב גנד גלילי נגד עידו קינן, "צינור לילה" ועוד למעלה מ-20 גולשים, מחנה הנתבעים מגייס גולשים נוספים להגנה משפטית.

כזכור, גנד גלילי הגישה תביעה נגד 26 אנשים וגופים - ביניהם מערכת התכנית "צינור לילה" והמנחה גיא לרר עצמו - בטענה שהם השפילו והכפישו את שמה בתקשורת כמומחית לאבטחת מידע. זאת לאחר שסרטונים המתעדים את הרצאותיה בתחום הסייבר כונו על ידיהם "שטויות", והפכו לסוג של בדיחת רשת. בכתב התביעה דורשת גנד גלילי בין 10,000 ל-30,000 מכל אחד מהנתבעים, בטענה שהטקסטים המלגלגים שכתבו עליה ושנאמרו על מסך הטלוויזיה חיסלו את מקור פרנסתה כמרצה.

התנועה לזכויות דיגיטליות פתחה היום קמפיין ב"הדסטארט", אתר מימון המון, המבקש מגולשים לסייע בהגנתם המשפטית של הנתבעים. הפגנת סולידריות שכזו, לטענת יוזמי הקמפיין, תוכיח כי המלחמה חופש הביטוי באינטרנט נוגעת לכולנו. "חייבים לעמוד נגד גל תביעות ההשתקה. לתביעה הזו מטרה אחת: למנוע מאנשים הגונים לחשוף נוכלים", אומר עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות, כשהוא מתייחס להרצאות המקצועיות שהעניקה גנד גלילי בתשלום ושעליהן לגלגו הנתבעים, "אנחנו קוראים לכם להכניס את היד לכיס ולהוציא כמה שקלים מהארנק כדי להראות שלא נסבול יותר את התופעה הזו".

את ההגנה המשפטית יובילו בהתנדבות עורכי הדין אוריה ירקוני, יותם וירז'נסקי-אורלנד, יורם ליכטנשטיין ויהונתן קלינגר, ואת התקשורת ינהל בהתנדבות יועץ התקשורת ניר הירשמן. עוד הצטרפו לצוות ההגנה מומחי הסייבר ואבטחת המידע גיא מזרחי ודורון אופק, אשר יעידו בפני בית המשפט על הטעויות העובדתיות הרבות בהרצאתה של גנד גלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully