וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון השיקה סמארטפון ראשון

TECH

18.6.2014 / 20:32

ענקית הסחר האלקטרוני נכנסת לשוק מכשירי הסלולר עם השקת ה-fire PHONE והוא כולל טכנולוגיית תלת ממד חדשנית והאפשרות לצלם דברים ולקנות אותם בלחיצת כפתור

amazon fire phone. AP
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון מציג את הסמארטפון הראשון של אמזון/AP

שחקנית חדשה בשוק הסלולר: אמזון. ענקית הסחר המקוון הכריזה היום בסיאטל על הסמארטפון הראשון שלה: ה-fire PHONE. באפריל השנה השיקה אמזון את ה-Fire TV, המאפשרת לצפות בשידורי וידאו ברשת ביחד עם שלט גיימפאד הנמכר בנפרד, וכעת היא עושה צעד נוסף בהסתערות שלה על תחום הדיגיטל.

את האירוע הוביל מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. הוא פתח בסקירת המוצרים המוצלחים של החברה כמו ההשקה של הקינדל המקורי לפני 7 שנים ונתונים לגבי הצלחת שירות האמזון פריים וה-Fire TV. ולאחר מכן עבר להכרזה על המכשיר החדש.

מסך ומפרט

מסך בגודל 4.7 אינץ' עם גורילה גלאס 3. הוא אמנם קטן יחסית לגדלי ה-5 אינץ' ומעלה שהתרגלנו לראות במכשירים האחרונים שיצאו לשוק, אולם בזוס לא חסך במילים או בדולרים על המסך: הוא משתמש בטכנולוגיה של קוטביות מעגלית ככה שגם בחוץ נראה אותו עם משקפי שמש והוא בהיר במיוחד עם 590 ניטים שזה אומר בגדול שהתמונות שלנו יראו בהירות יותר.

המכשיר מצוייד במעבד 4 ליבות של קוואלקום מסוג סנאפדרגון בתדר של 2.2 GHZ, הוא מגיע עם 2GB זיכרון RAM ועם 32 GB מובנה שאינם ניתנים להרחבה. מערכת ההפעלה עליה המכשיר רץ מבוססת אנדרואיד אך אמזון הלבישה עליה את הממשק הייחודי שלה.

מצלמות

לטלפון כפתור יעודי לצילום שגם מפעיל את אפליקציית המצלמה (13 מגה פיקסל) ככה שאמזון מבטיחים שלא נפספס שום תמונה. כלומר, אין צורך להסתכל על המסך כדי לגשת לאפליקציית המצלמה.

כיאה לרשת קמעונאות גדולה, המצלמה יכולה לזהות מוצרים מכל הסוגים, לשמור אותם בהיסטוריה של המתשמש ובלחיצת כפתור להזמין קנייה שלהם. שירות הזיהוי החדש נקרא FIREFLY והוא פועל גם על שירים לא מוכרים ותוכניות טלוויזיה, עד לרמת הסצנה. הכל כמובן ניתן לקנייה בלחיצת כפתור מהחנות של אמזון או שותפים צד שלישי שלה.

שירות FIREFLY משתמש בטכנולוגיית OCR המאפשרת לקחת טקסט שכתוב על שלט או דף, ולאפשר למשתמש לערוך אותו ולעשות בו שימוש. למשל, על ידי צילום מספר טלפון מתוך ספר טלפונים, ניתן לכוון את המצלמה למספר וה-FIREFLY זהה אותו ויציג אותו במכשיר כך שניתן יהיה לחייג אליו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תלת מימד

הרבה שמועות לגבי טלפון תלת ממדי קדמו להכרזה. כולל טיזר בוידאו ששוחרר לקראת האירוע. כעת מתברר שהשמועות היו נכונות: בקידמת המכשיר נמצאות 4 מצלמות קטנות, אמזון לא קוראת לזה תלת ממד כמו בסרטים, אלא היא משתמשת בביטוי: dynamic perspective. למצלמות גם חישני אינפרא אדום, שמטרתן לתפעל את הממשק גם בחשיכה מוחלטת.

ארבעת המצלמות בקידמת המכשיר עוקבות אחרי ראשו של המשתמש בכל רגע נתון. באמצעות המעקב המכשיר יודע להיכן המשתמש מסתכל והמסך יכול להציג תצוגה מיוחדת לכל זווית אשר מייצר מעין שכבה נוספת למסך והתחושה כאילו נוסף לו עומק.

בזוס ניסה להסביר את הטכנולוגיה בעזרת ציור, ואמר: "מה אם היו אלפי ציירים מוכנים לצייר את אותו הציור מחדש כל פעם שהיינו מזיזים את הראש?"

התלת ממד אמור לאפשר עבודה קלה יותר עם יד אחת. בהכרזה הוצג משחק שרק כאשר הוטה המכשיר הצידה איפשר לראות מעבר לפינה חלקים מוחבאים. זה לא רק גימיק, בתוך חלק מהאפליקציות הטייה עם הראש או עם המכשיר, תאפשר גישה לתפריטים סודיים בתלת מימד שלא היו מתאפשרים ללא הפיצ'ר הייחודי הזה.

amazon fire phone. AP
לא מפחד לעקוץ את המתחרות/AP

אל תדברי על אפל

אמזון לא חסכו עקיצות מהמתחרות בכך שהשוו תמונות שצולמו במכשיר שלהם לעומת תמונות שצולמו במכשירי סמסונג ואפל. זאת לא הייתה העקיצה היחידה, אמזון הציגו תמונה של האוזניות האייקוניות של האייפון מסתבכות עם עצמן, לצד ציוץ של משתמש מתוסכל . לאחר מכן הציג בזוס את פטנט האוזניות של ה-fire PHONE הכולל חיבור מגנטי של צדדי האוזניות וחוט שלא יסתבך לדבריהם.

לקראת האירוע אמזון הפתיעה ושלחה הזמנה מעניינת לכל אתרי הטכנולוגיה הגדולים. אל ההזמנה צורף ספר: "הבית הסגול של מר פיין" ספר הילדים האהוב על ג'ף בוזס לדבריו. בספר מתואר מר פיין, שגר בשדרה של בתים שכולם לבנים. יום אחד הוא מחליט בצעד אמיץ לצבוע את ביתו לסגול. שאר השכנים אוהבים את הרעיון וצובעים גם הם את הבתים שלהם, אך אף אחד לא צובע את ביתו לסגול כמו הבית של מר פיין.

זו הזמנה אינטילגנטית של אמזון שגם רומזת בצורה אישית על הייחודיות של המוצר, ובתוך כך מזכירה למתחרות שיש מאחורי המכשיר פלטפורמה עצומה למכירה של ספרים ומוצרים נלווים. זה לא מקרי שבתחילת השבוע אמזון הכריזה שיש בחנות שלה מעל 240 אלף אפליקציות זמינות לטאבלט שכעת יהיו זמינות גם לטלפון החדש. לתשומת לב החברים בגוגל פליי ובאפ-סטור.

איפה קונים

amazon fire phone. AP
דווקא לא נראה סמארטפון סגול/AP

המכשיר עתיד להימכר ברשת AT&T בלבד. מנכ"ל המפעילה המתחרה T-Mobile כבר הביע את חוסר שביעות רצונו מן העניין עוד לפני ההכרזה, ונראה שאמזון עושה פה צעד מאוד אמיץ יחסית לחברה חדשה שנכנסת לתחום. לשם השוואה הנקסוס הראשון של גוגל, נמכר כבר מההתחלה גם ברשתות הסלולר בארה"ב וגם simfree, כלומר מכשיר שלא מחייב תכנית.

הזמנה מוקדמת אפשרית מהיום. אפשרויות הרכישה לצרכן יהיו או בחוזה של שנתיים עם AT&T ותשלום של 199$ או ב-27$ לחודש של "הכל כלול" בשירות Next של AT&T.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully