וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מזהה, לא מתניע

TECH

30.6.2014 / 11:56

פרויקט Mobii משלב טכנולוגיית זיהוי פנים במצלמות המותקנות בתוך רכבים להגברת אבטחה מפני פורצים ומאפשר שליטה מרחוק על הרכב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האינטרנט של הרכבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברות הטכנולוגיה הגדולות לא פוסחות על עולם הרכב ומחפשות בו דריסת רגל. רק בזמן האחרון נחשפנו לאבטיפוס למכונית החכמה ללא נהג של גוגל, או מערכות השליטה הקולית לאנדרואיד ברכב שהוצגו בכנס המפתחים Google I/O בשבוע שעבר, וההודעה מתחילת החודש של יצרנית המכונית החשמלית, טסלה מוטורס, על שחרור הפטנטנים של הרכב בקוד פתוח לכולם.

אל החברות האלו הצטרף לפני שלושה ימים שיתוף פעולה בין חברת אינטל ויצרנית הרכבים פורד עם פרויקט Mobii. אבטיפוס שמביא את הטרנד הנוכחי בעולם הטכנולוגיה, האינטרנט של הדברים, אל הרכב:

הרעיון עצמו די פשוט: מצלמות שפונות לפנים הרכב אשר מחוברות לחיישנים בתוך הרכב לייצירת אינטראקציה טובה בין הנהג למכונה. לא להתבלבל עם המצלמות שפונות החוצה ומתעדות את הנסיעה כמו במקרה המפורסם של צילום המטאור בשמי רוסיה.

השימוש במצלמות פותח מספר שימושים מעניינים כמו האפשרות לבדוק מרחוק אם שכחתם משהו בתוך הרכב או סתם להציץ אליו פנימה אם אתם מתגעגעים.

השימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים תורם לאבטחה של הרכב. זה לא מגן מפני פריצות אבל אם Mobii לא זיהה את הנהג, נשלחת תמונת הנהג הבלתי מוכר לטלפון החכם של בעל המכונית המתבקשת לאשר את הנהג ולציין תכונות שיתאפשרו או ינוטרלו במכונית.

לא מדובר על שלט רחוק שיכפה התנהגות של הרכב על הכביש אבל הפרויקט מאפשר לבעל המכונית ליצור הגבלות על הרכב. למשל, לחייב שימוש בחגורת בטיחות או להגביל את המהירות, לקבוע את עוצמת הקול או ביטול האפשרות לשימוש בטלפון נייד תוך כדי נהיגה. במילים אחרות, פחות לחשוש מעבירות תנועה והפרעות לסביבה כשנותנים את הרכב למישהו פחות אחראי.

אפשרות נוספת של שימוש בזיהוי פנים היא יצירת התאמה אישית של חווית הנסיעה דוגמת סנכרון היומן לרכב, ניגון מוזיקה מועדפת ועוד. אם המצלמות מזהות נוסע נוסף ברכב, תתחלף התצוגה למצב פרטיות המציג רק מידע הקשור לניווט.

המערכת כוללת גם טאצ'-פד לביצוע פעולות בהפעלה קולית ופיצ'ר שמזהה שהנהג לא מסתכל על הכביש לזמן ממושך ומתריע על כך בפניו. כרגע לא ידוע מתי המוצר צפוי להגיע לרכבים הזמינים בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully