וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מגיבה על הניסוי הפסיכולוגי

פייסבוק גרמה לגולשים במודע להיות בדיכאון? ביקורת גוברת ברשת על הניסוי שערכה הרשת החברתית הכניס את החברה למגננה: "המחקר לא הצדיק את כל החרדה הזו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבאסים אותנו גם כשהפיד שמח/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסם כי פייסבוק ערכה ניסוי אשר ביקש לבחון את השפעותיהם של הפוסטים אליהם נחשפים הגולשים על מצב הרוח שלהם. וכך, על ידי אלגוריתם נקבע עבורם פיד בעל אופי "חיובי" או פיד בעל אופי "שלילי".

בניסוי הפסיכולוגי הזה השתתפו כמעט 700 אלף משתמשים והוא עורר תגובות וביקורת כלפי הרשת החברתית אשר שמו אותה בעמדת התגוננות. בעקבות הביקורת, הודיעה פייסבוק כי "המחקר נערך במשך שבוע אחד, ואף אחד מהנתונים שבהם נעשה שימוש לא נקשר לחשבון של אדם ספציפי. אנחנו עורכים מחקר במטרה לשפר את השירותים שלנו... אנחנו שוקלים בזהירות את המחקרים שאנו עורכים ומקיימים תהליך ביקורת פנימי חזק. אין אצלנו אוסף מידע מיותר על משתמשים שקשור ליוזמות המחקר הללו וכל המידע מאוחסן באופן מאובטח".

"אכפת לנו מהשפעה רגשית"

אילוסטרציה. ShutterStock
נחשפה יותר מידי לסטטוסים של מנחם המשעמם ועכשיו בא לה למות/ShutterStock

אחד החוקרים שעומדים מאחורי הניסוי, אדם די.איי קריימר, התייחס בפרופיל שלו לביקורת: "הסיבה שערכנו את המחקר היא שאכפת לנו מההשפעה הרגשית של פייסבוק והאנשים שמשתמשים במוצר שלנו", הגן על היוזמה, אך גם הודה: "במבט לאחור, ייתכן שיתרונותיו של המחקר לא הצדיקו את כל החרדה הזו".

גם היזם והמשקיע מרק אנדרסין, שלו אחזקות בפייסבוק, התייחס לסוגיה בציניות: "מפעיל אתר אינטרנט, מודד משהו, מבצע שינויים כלשהם המבוססים על מדידות? מזל טוב, אתה מפעיל ניסוי פסיכולוגי!", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

מבחינה משפטית פייסבוק מוגנת ואין כאן עבירה על חוקי האתיקה. האם פייסבוק גרמו לגולשים להיות בדיכאון בגלל אופי התכנים שנחשפתם? נזכיר שבשתיים-שלוש לחיצות פשוטות תוכלו לקבוע בעצמכם את מי ומה אתם רוצים לראות בפיד או להסתיר בפיד, זה בוודאי יותר קל מאשר להאשים רשת חברתית במצב הרוח שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully