אחרי YO: מובלי משיקה מתחרה ל-Snapchat

החברה השיקה היום את אפליקציית Mirage, שמטרתה לאפשר העברת תמונות או סרטוני וידיאו בקלות יתרה

כחודש אחרי שאפליקציית YO הושקה והפכה לאחת המדוברות ברשת על סמך פעולה בסיסית אחת של משלוח המילה Yo לחברים, בחברת mobli הישראלית שעומדת מאחוריה כבר עובדים על הדבר הבא לטענתם. החברה השיקה היום את אפליקציית Mirage, שמטרתה לאפשר העברת תמונות או סרטוני וידיאו בקלות יתרה. להורדה למכשירי iOS -לחצו כאן. להורדה לאנדרואיד - לחצו כאן

הרעיון שעומד מאחורי Mirage הוא לשלב את הקלות של Yo להעברת מסרים לצד שילוב המסתוריות שעומדת מאחורי הצלחת האפליקציה של חברת Snapchat, שנעלמת לאחר עשר שניות. כך, לאחר חיבור לחשבון הפייסבוק, האפליקציה מחלקת את מסך הסמארטפון לשניים: בחלק העליון אזור המצלמה, כשלחיצה עליה מאפשרת להחליף בין מצלמה קדמית לאחורית.

החלק התחתון מוקדש לחברים השונים שאליהם ניתן להעביר את המסרים הוויזואליים. כך, לחיצה קצרה על תמונת החבר מעבירה צילום של מה שמופיע באותו רגע במצלמה ולחיצה ארוכה מעבירה סרטון וידיאו של עד 15 שניות. לחיצה כפולה על האזור העליון של המצלמה תאפשר גם להוסיף טקסט להודעה שעוברת.

מובלי / צילום מסך
 מובלי / צילום מסך
מובלי / צילום מסך
 מובלי / צילום מסך

את התמונה או הסרטון ניתן להעביר דרך האפליקציה והנמען מקבל התראה לטלפון שהתקבלה תמונה חדשה, שמופיעה בתוך תיבת דואר נכנס בתוך Mirage. היתרון הגדול כאן הוא שניתן להעביר תמונות וסרטונים גם למי שלא הוריד את האפליקציה. במקרה כזה, הנמען מקבל הודעת SMS עם לינק לצפייה. לנמען יש עשר שניות לצפות בתמונה או הסרטון ואחריו הפריט הוויזואלי נעלם, בדומה ל-Snapchat.

יש לציין כי האפליקציה הייתה אמורה להיות מושקת באופן רשמי בהמשך השבוע, ואף בעמוד היו-טיוב של מובלי הופצו טיזרים לקראת ההשקה, אך נראה מנכ"ל מובלי, משה חוגג, לא התאפק וכבר קידם אותה היום בעמוד הפייסבוק שלו וציין כי "עוד אתראיין רבות על האפליקציה הזו ועל הפילוסופיה מאחוריה".

בשורה התחתונה, אפליקציית Mirage יכולה בהחלט להקל על העברת תמונות או סרטוני וידיאו בין נמענים קבועים, אך עדיין חסרות בה כמה אפשרויות כמו העברה לכמה נמענים ביחד או העברת תמונה מהגלריה ולא כזו שמצלמים באותו הרגע. מעבר לכך, יהיה כנראה קשה ל-Mirage להיכנס לעולמה הפופולרי של Snapchat, שדרכה מועלים מדי יום מעל ל-400 מיליון תמונות מדי יום.

מעבר לכך, גם פייסבוק נכנסה לשוק של החלפת תמונות בצורה חשאית מהרגיל. פייסבוק השיקה את Slingshot, שמטרתה לאפשר החלפת תמונות בין חברים אך הצפייה בתמונה אפשרית רק אם הנמען שולח בעצמו תמונה למוען.

במקביל, בימים האחרונים פורסם באתרי האינטרנט צילום מסך מתוך אפליקציית אינסטגרם מבית פייסבוק ובה מופיעה מודעה להורדת אפליקציה בשם Bolt, המאפשרת בדומה ל-Mirage, שיתוף תמונות בלחיצת כפתור. עם זאת, הלינק להורדה לא עובד ולכן הדיווחים השונים תוהים האם מדובר בהדלפה בטעות של אפליקציית שיתוף תמונות חדשה או ניסיון לבדוק שילוב של כלי פרסומי לקידום והורדה של אפליקציות.