וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנונימוס שוב הכריזה על מלחמת סייבר נגד ישראל

עמוד הטוויטר של אנונימוס דיווח שהפיל עשרות אתרים ישראלים חשובים , אם כי בפועל רק שני אתרים אזוטריים הושבתו מפעילות. מה גרם להתקפה הנוכחית, והאם היא בכלל משפיעה עלינו?

קבוצת ההאקרים אנונימוס שוב הכריזה על מלחמת סייבר נגד ישראל - כך לפחות על פי עמוד הטוויטר שלה. המלחמה הוכרזה בסוף יולי כתגובה לפעילות ישראל בעזה, והוחמרה ב-25 ביולי שאז, לדבריהם, נורה במהלך הפגנות בעזה טייב אבו שחאדה, אקטיביסט של הקבוצה. לפי אתר החדשות MA'AN אבו שחאדה נורה בפניו על ידי חיילים שירו אש חיה לתוך קבוצת המפגינים. קבוצת אנונימוס פירסמו תמונה של המסכה ספוגת הדם שלו, וסרטון בו נראה אבו שחאדה מובל לטיפול. מתחת לסרטון מופיע המשפט "שמו היה אבו שחאדה", פראפראזה על משפט מהסרט מועדון קרב המשמש השראה לקבוצה.

מתוך עמוד הטוויטר של אנונימוס. טוויטר, צילום מסך
המסכה ספוגת הדם של אבו שחאדה, מתור אתר אנונימוס/צילום מסך, טוויטר

בארבעת הימים האחרונים טוענת הקבוצה כי חדרה והפילה אתרים רשמיים רבים של ישראל כשאתמול, לטענתה, הופל האתר של המוסד. בנוסף לו הפילה הקבוצה, לטענתה, אלפי אתרים אחרים ביניהם האתר הרשמי של ראש הממשלה, פורטל המשפט והצבא http://www.army.co.il/, האתר של צה"ל, אתר השב"כ ואתרים אזוטריים כמו דף המכרזים של הממשלה. בנוסף שיחררה הקבוצה 170 פרטי התחברות שלדבריהם שייכים לבכירים ישראליים.

הקבוצה פרסמה הודעה הקוראת לכל העוקבים אחריה להצטרף למאבק - "אנחנו קוראים לכל הקולקטיב של אנונימוס, ולכל קבוצות העילית של ההאקרים להצטרף למסע הצלב שלנו ולהכריז שוב מלחמת סייבר על ישראל. כקולקטיב אנונימוס לא שונא את ישראל, הוא שונא את העובדה שממשלת ישראל מבצעת רצח עם ושוחטת אנשים לא חמושים בעזה כדי להשיג עוד אדמה ליד הגבול".

חשוב לציין כי למרות הכרזות המלחמה הדרמטיות של אנונימוס, בדרך כלל הממדים של התקפות אלו קטנות מאוד. לאנונימוס אין מוקד רשמי אחד מגובש, ולעתים מאחורי פעילות מוצהרת של הארגון עומד האקר בודד שפועל עצמאית בשם הארגון. פעמים רבות מה שמדווח כמתקפת סייבר מסוכנת הוא לא יותר מהפלה זמנית של כמה אתרים.

כזכור, הפעם האחרונה שהקבוצה תקפה את ישראל הייתה בחודש אפריל של השנה שעברה, אז דיווחו חברי הקבוצה על עשרות אלפי חשבונות פייסבוק שנפרצו, יחד עם רשימת מספרי כרטיס אשראי של אלפי אנשים. בסופו של דבר התגלה כי הקבוצה פרצה רק למאות אתרים, רובם זניחים, מספר כרטיסי האשראי שנחשפו היה נמוך משמעותית מזה שדווח ולא היה אישור לכל דפי הפייסבוק שנפרצו.

גם בסבב הנוכחי, תוצאות המתקפה לא עומדות במבחן המציאות. נכון לכתיבת שורות אלה, פרט לאתר של דובר צה"ל, ומשום מה האתר של בית הספר למוזיקה מזמור - כל האתרים שהקבוצה טוענת שפרצה אליהם עומדים על כנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully