וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד מנהל "כנופיית אל יהוד" בפייסבוק

TECH

5.8.2014 / 12:57

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד שלומי אברהם, מנהל קבוצת פייסבוק המכילה דברי הסתה ואלימות נגד ערבים. "די בתחושת לגיטימציה קלה, שאינך לבד, כדי להוביל לביצוע מעשה"

עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד". פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד"/צילום מסך, פייסבוק

רבות דובר בחודש האחרון על הסתה ברשת, אך רוב המקרים לא הגיעו לידי הליכים משפטיים של ממש. אולם היום הודיע דובר משרד המשפטים כי פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שלומי אברהם, מנהל עמוד "כנופיית אל יהוד" בפייסבוק, באשמת פרסום הסתה לגזענות, הסתה לאלימות וטרור ופגיעה ברגשי דת .

על פי כתב האישום, תושב ערד שלומי אברהם הקים קבוצת פייסבוק בשם "כנופיית אל יהוד" כתגובה לחטיפת ורצח שלושת הנערים בגוש עציון. מרגע זה הועלו בקבוצה "כותרות ודעות הקוראות לאלימות ולהסתה כנגד אנשים ממוצא ערבי". בקבוצה התפרסמו תמונות של חברי הדף כשהם רעולי פנים ומחזיקים סכינים ואלות. כן פורסמו בעמוד קריאות מפורשות לפגיעה בערבים, כמו הפוסט "בכיכר החתולות נעצרו שלושה צעירים לאחר שתקפו ערבי העובד במקום. בנוסף רעול פנים תקף ערבי בסניף מקדונלדס בירושלים. מתחילים להתנהג כמוהם, כי רק ככה הם יבינו". לאחר שפייסבוק חסם את העמוד, אברהם פתח אותו מחדש תחת אותו שם ועם פרסומים בעלי אופי דומה.

החקירה שהובילה להגשת כתב האישום נפתחה בעקבות פנייה של פרקליטות המדינה, בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה, לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, לפתוח בחקירה להסתה ברשת. החקירה בוצעה על ידי יחידת הסייבר הארצית במשטרה ולאחר סיומה ובחינתה בפרקליטות מחוז דרום, הומלץ על הגשת כתב אישום כנגד הנאשם.

בבקשה להארכת תנאי שחרורו של אברהם נכתב כי "על אף שמדובר באדם מן הישוב ללא מעמד מיוחד, התכנים הבוטים והמפורשים, האווירה הציבורית הטעונה בה נאמרו הדברים, הרי שדי בתחושת לגיטימציה קלה, שאינך לבד, שיש תמיכה, כדי להוביל לביצוע מעשה. אם לא די בכך, התגובות האלימות והקיצוניות שהועלו בתגובה לפוסטים שהעלה וה'לייקים' הרבים להם זכה, מצביעים באופן ברור כי ההסתה השפיעה ועבדה! למותר לציין את החשיבות הציבורית הגדולה שיש במקרה זה נוכח התגברות תופעות ההסתה לאלימות וגזענות ברשתות החברתיות בעת האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully