וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דון ג'ובי

אסף הראל חוצה את הקווים להייטק ומשיק את אפליקציית JOVIE, שאמורה לעזור לכם לעשות סרטונים מצחיקים בקלות. אם רק מישהו היה מגלה לו שבניגוד ל"מסודרים" שלו, סטארטאפיסטים דווקא מרוויחים מעט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה לי תחושה שהולך להיות בלגן עם החמאס, אז המצאתי אפליקציה שתשמח אנשים". הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנטזיית ה"מסודרים" של אסף הראל יוצאת לדרך: אפליקציית JOVIE שפיתח הראל - עד כה יוצר טלוויזיה ומגיש ומהיום איש הייטק מתחיל - הושקה רשמית השבוע. מדובר באפליקציה שמאפשרת יצירת סרטונים מצחיקים עם תבניות מצולמות קיימות: היא מספקת תפריט של סרטוני וידיאו עם התחלה וסוף, כשהמשתמש מצלם את האמצע שלהן בעצמו. חלק מהתבניות (ה"ג'וביז") שמציעה האפליקציה נלקחו מסרטים ותכניות מן המוכן - כך שתוכלו לשתול את עצמכם בסצנה מתוך סרט מפורסם או בתוך ראיון עם פוליטיקאי מערוץ הכנסת. אולם חלק מהתבניות הן סרטונים מקוריים וצולמו במיוחד לאפליקציה על ידי הראל וחבריו המפורסמים, כמו מאור כהן, אסי כהן, דנה פרידר ועוד. צוות של תסריטאים ועורכים בחברה מייצר את התבניות כמו בדיחות עם חור באמצע - כשהמשתמש נדרש להשלים אותן לפי דמיונו.

להורדת האפליקציה באפסטור

המטרה היא בעצם לסייע לגולשים להכין סרטונים מצחיקים - המצרך המבוקש ביותר ברשת כיום - גם אם אין להם רעיון לסרטון משל עצמם. הרי את ההתחלה והסוף שלה כבר יהיו לו מראש. "הרי אם תבקש מבן אדם ממוצע לעשות סרטון מצחיק - זה ישתק אותו. הוא לא יידע מאיפה להתחיל", מסביר הראל, "לעומת זאת, אם תבקש ממנו לעשות גירסה משלו להארלם שייק או לכתוב תרגום ל?היטלר מחפש חניה?, יהיה לו הרבה יותר קל". כרגע קיימות באפליקציה כ-50 תבניות להכנת סרטונים, והראל מצהיר שיש עוד כ-100 שמחכות בצד והן ישוחררו בהדרגה כדי שתהיה לגולשים סיבה להמשיך להיכנס לאפליקציה.

הרעיון ל-JOVIE עלה במוחו של הראל לפני שנה. "הייתה לי תחושה שהולך להיות בלגן עם המנהרות והחמאס", הוא מגלה בשיחה עם וואלה!טק, "וחשבתי שהרי בטח בסוף תהיה הפסקת אש ואז אנשים יחפשו אפליקציה שתשמח אותם, אז למה לא לתרום קצת לחברה?"

הוא גייס לצורך כך חצי מיליון דולר, כאשר את ההשקעה הובילו B Angels2 של יואל חשין וארל?ה כהן. אליהם הצטרפו רון צוקרמן, דב מורן, ג?ואי לואו ויעקב גורסד, ובבורד של החברה יושבים יוצר הטלוויזיה גידי רף ("חטופים") ונשיא הוידאו של AOL, רן הרנבו. הראל מדווח בינתיים על 3,700 משתמשים שהצטרפו בשלושת הימים האחרונים לאפליקציה, כאשר קרוב ל-20 אחוז מהם מייצרים באמצעותה סרטונים. "זה נתון מאוד גבוה יחסית לעולם הווידאו, כי לרוב אנשים רק צופים פסיביים ולא ממהרים לצלם את עצמם", הוא אומר.

ומה זה בעצם "ג'ובי"?
"זה מגיע מהרעיון הפילוסופי של Jointed Movies - סרטים שהם בעצם יצירה משותפת של כמה אנשים. אמנם בינתיים רק אנחנו מייצרים את ההתחלות והסופים אבל אני מאוד מקווה שבקרוב אנשים יתחילו לשלוח לנו סצינות שלהם, ואז לשלוח את זה לחברים שלהם שיכניסו את עצמם פנימה, והעסק יעבוד בלעדינו. אבל זה עוד ייקח זמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית JOVIE/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקשר ל"מסודרים", הסדרה הקומית שיצר הראל לפני שבע שנים על קבוצת חברים בעולם הסטארט-אפ, אינו מקרי והראל עצמו משתמש בו לא מעט בהקשר של JOVIE. אפילו סרטון הפרסומת לאפליקציה הוא מעין המשך פארודי של "מסודרים". הראל עצמו מגדיר את הרפתקת הסטארטאפ העכשווית שלו כניסיון לחיות את החלום שהוא עצמו המציא.
ובכל זאת, מה גילית על עולם ההייטק ששונה ממה שחשבת עליו לפני שנכנסת?
"לא חשבתי שסטארטאפיסטים מרוויחים כל כך מעט. מסתירים את המידע הזה מהציבור! כל התכניות השקריות האלה בטלוויזיה מראות לך רק את סוף הדרך, את האקזיט, אבל לא מספרים כמה מעט מרוויחים בדרך לשם. מישהו צריך להעמיד את האנשים האלה לדין".

אז זהו, עברת להייטק סופית, או שזו התנסות אחת מיני רבות?
"כל דבר שעשיתי בטלוויזיה חשבתי שיהיה לכל החיים או לפחות לעשר עונות. בתכלס זה תמיד זה נגמר אחרי עונה או שתיים, אז אני כבר לא עושה תכניות לטווח ארוך. אולי ככה זה יעבוד".

גילוי נאות: בן זוגה של הכותבת הוא חבר צוות ב-JOVIE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully