וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליקו על תמונות עירום - והאינטרנט במדינה הושבת

כמה תושבים בניו זילנד ניסו לצפות בתמונות העירום של הכוכבות המפורסמות שפורסמו ברשת, אך הקישורים שהתיימרו להוביל אליהן התגלו כווירוס משתק. נדרשו יומיים להתגבר על מתקפת הסייבר

האקר פורץ למחשב. ShutterStock
מקורה של מתקפת הסייבר - מחוץ לניו זילנד/ShutterStock

כחצי מניו זילנד נותקה בסוף השבוע מהאינטרנט לאחר שכמה תושבים ניסו לצפות בתצלומי העירום של הכוכבות המפורסמות שפורסמו ברשת בשבוע שעבר, והקישורים שהובילו לכאורה לתמונות התגלו כווירוס משתק. על פי הדיווחים בכלי התקשורת במדינה, ביום שישי הקליקו המשתמשים על הקישורים הפגומים ולספקית האינטרנט הגדולה במדינה, "ספארק", נדרש עד היום (ראשון) כדי לתקן את התקלה שנוצרה כתוצאה ממתקפת סייבר "דינמית".

לאחר שבשבוע שעבר פורסמו תצלומי עירום של שורת סלבריטאיות לאחר שנפרצו שרתי חברת אפל, הקישורים החדשים התיימרו להוביל בין היתר לתצלומים של השחקנית ג'ניפר לורנס ושל הזמרות ריהאנה ואבריל לאבין. בחברת "ספארק" הסבירו כי בלחיצה על חלק מהקישורים הורידו משתמשיה תכנות זדוניות שהציתו את המתקפה שפגעה ברשת של כ-600 אלף בתי אב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדוגמנית קייט אפטון באחת התמונות שהודלפו לרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמן קצר לפי שהחלה מתקפת הסייבר פרסמה חברת האבטחה "טרנד מיקרו" אזהרה שקראה לא לפתוח קישורים הנוגעים לתמונות העירום של הכוכבות. החברה הסבירה באזהרתה כי יש צפי שעבריינים ינצלו במהרה את המגמה האחרונה. "הסריקות שלנו הביאו לידיעתנו מזימות חדשות לפגוע באלה המחפשים את התצלומים מההדלפה הזאת", מסרה "טרנד מיקרו" בהודעתה.

מהרשויות בניו זילנד נמסר כי הן טרם יודעות מי עומד מאחורי המתקפה הקשה, אולם מקורה מחוץ למדינה. כמו כן, נמסר כי התכנות הזדוניות יצרו "התקפת מניעת שירות", כלומר השבתת מערכות כתוצאה מעומס חריג, גם באירופה.

עוד מהעולם בוואלה! חדשות:
אנס גרמני צילם 94 סלפיז בזמן התקיפות - ונלכד
שלח לאקסית 21,807 הודעות טקסט - ונשלח לכלא
צפו: סבא רבא בריטי מבריח שלושה פורצים חמושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully