וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת האינטרנט בדרך לאיראן?

מיהרות הגלישה במדינה עולה, העם יכול להתחיל לצפות סופסוף בסרטונים, והנשיא רוחאני מצייץ בטוויטר ומתנגד לצנזורה. בוקר טוב איראן

נשיא איראן חסן רוחאני – טהראן, אוגוסט 2014. AP
יותר גיק מכם. נשיא איראן, חסן רוחאני/AP

נשיא איראן, חסן רוחאני, מתנגד לצנזורה על האינטרנט במדינתו. כך לפחות לפי ציוץ שפרסם אתמול בעמוד הטוויטר שלו באנגלית. רוחאני כתב כי "אם תפעיל #פילטר, מישהו יפעיל אנטי-פילטר. שום דבר לא ייפתר בדרך הזו – אם אפשר היה, העניינים כבר היו נפתרים עד עכשיו".

רוחאני, שמבטא דברי ביקורת נגד מדיניות איראן, אמר בתחילת החודש במהלך נאום כי "בעולם של היום, מי שאינו מכיר את האינטרנט ואינו משתמש בו לא יכונה מומחה, אפילו לא סטודנט... אנחנו לא יכולים לסגור את השערים של העולם לדור הצעיר שלנו". ב-BBC צוטטה אמירה שלו לפיה "אם לא נלך לקראת הדור החדש של הסלולר היום, ניאלץ לעשות זאת מחר. אם לא, ביום שאחרי מחר".

הציוץ של רוחני

הטוויטר של רוחני. טוויטר, צילום מסך
חסן האשטאג/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, למי שחשב אחרת, הנשיא האיראני הוא לא זה שעומד מאחורי הציוצים של עמוד הטוויטר שלו. במאמר שפורסם בתחילת השנה באתר ה"טיים" דווח שבמפגש עם קבוצת עיתונאים נשאל רוחאני ישירות על החשבון, והודה ש"חברים" כותבים עבורו את הפרסומים במדיה חברתית.

המאמר קרא למערב להתרשם מרוחאני על בסיס מעשיו ואמירותיו האמיתיים, ולא על עמוד טוויטר שלפרסומים בו אחראים "חברים".

לאחרונה התירה איראן לספקיות האינטרנט בתחומה להגדיל את מהירות הגלישה, דבר שמאפשר לאיראנים כעת, לפי הניו יורק טיימס, לצפות בסרטונים, אף שהאינטרנט במדינה עדיין איטי בהשוואה למדינות אחרות. הנשיא האיראני הוא מתומכי השינוי, ועומד מול אנשי הדת המתנגדים להתרת שימוש חופשי באינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully