וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת מפרגנת לאייפון 6

יומיים לפני השקתו הרשמית, אתרי הטכנולוגיה הגדולים כבר שחררו את הביקורת שלהם. במילה אחת: מפרגנות

אפל משיקה את אייפון 6, 9 בספטמבר 2014. GettyImages
צמד האייפונים החדש/GettyImages

רגע לפני ההשקה הרשמית של האייפון 6 והאייפון 6 Plus ב-19 בספטמבר באופן רשמי לחנויות בחלק ממדינות העולם (בישראל רק בסוף אוקטובר). בלוגרים ואתרי הטכנולוגיה בעולם כבר מפרסמים את הביקורות שלהם על שני המכשירים החדשים. אז מה חושבים בעולם על האייפון 6?

מסך

המסכים של האייפון כל כך גדולים כעת שאין אפשרות להתעלם מהפרמטר החשוב הזה. האייפון 6 מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' והאייפון 6 Plus מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ'. מכיוון שניתן ליחס את הגדלת המסך לישור קו עם השוק, הרי שכמו במקרה של מכשירי אנדרואיד עם מסך גדול, יש מבקרים שלא אוהבים מסכי פאבלט ענקיים או שהם עדיין לא מוכנים לכך. היטיב להגדיר זאת בראד מולן מ-Engadget:"בפעם הראשונה ניתן למעריצי האייפון להנות ממשהו שמעריצי האנדרואיד לוקחים אותו כמובן מאליו: בחירה".

לא משנה איזה אייפון תיקחו נראה שהמסך הגדול משחק פרמטר חשוב בחוויה. שני המסכים כעת חדים יותר, ובהשוואה של אחד מול השני נראה שה-Plus עם רזולוציית ה-FHD עדיף במקצת אך הדבר בקושי מורגש. כיף יותר לראות סרטים, כיף לגלוש באינטרנט על מסך גדול, או גדול מאוד, ובאופן כללי אייפון גדול הוא מכשיר כיפי. הגדיל לומר ניילי פטאל מאתר THE VERGE בכך שמבחינתו אין לו יותר צורך באייפד מיני או אפילו במחשב הנייד שלו כי האייפון 6 Plus שלו עונה לו גם על הצרכים של המסך הגדול וגם הבטרייה הגדולה (כמעט פי שתיים קיבלות לפי חלק מהדיווחים) מספקת אותו שהוא בדרכים.

חלק מהטענות בגין המסך היו דווקא כלפי אפל, ולא כלפי האייפון. אפל אכן הגדילה את המסך נאמר, אבל מה הלאה? כמו שבאייפד זה לא נראה כאילו "סתם" הגדילו את המסך, ככה לא צריך להיות גם באייפונים החדשים. נראה שאפל יכלה להשקיע עוד קצת ולתת באמת ערך מוסף למסך הגדול, אך הביקורות מסכימות כי עדיין מסך גדול יותר הוא צעד טוב בכיוון הנכון.

ביקורת נוספת המתייחסת לגודל טוענת כי שימוש ביד אחד מתחיל להיות בעייתי בגדלים האלו, ונראה שהפתרון של אפל של הקשה כפולה על מקש הבית (לא לחיצה) בכדי להוריד את המסך, עובד בצורה עקומה יחסית, כלומר הוא עובד, אבל אפשר היה לעשות את זה אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

נכון שהמצלמה נשארה 8 מגה-פיקסל, נתון שלא השתנה מאז האייפון 4s, אבל זה לא באמת משנה כעת עם אפשרות ה-פוקוס פיקסל המצלמה עושה פוקוס כל כך מהר, שחלק מהסוקרים לא שמו לב מתי היא התפקסה בכלל, אך התמונה יצאה איכותית.

ישנם עוד אפשרויות מעניינות חדשות כמו צילום וידיאו בהילוך איטי שהוא עוד יותר איטי מהאייפון 5s, ב-240 פריימים לשנייה, צילום תמונת פנורמה בגודל של עד 43 מגה פיקסל, שנראית נהדר ועוד. יש אפשרות חדשה שנקראת Timelapse שמאפשרת לצלם תמונות לאורך זמן ולהקרין אותם במהירות, אך הפיצ'ר הזה מגיע לעוד מכשירים שיקבלו את iOS 8.

באייפון 6 פלוס ישנו מייצב תמונה אופטי (OIS) שמאפשר לצלם וידיאו טוב יותר בעת תזוזה וגם תמונות בתאורה חלשה יותר נראית טוב יותר. חלק מהביקורות היו דווקא על הבליטה המעצבנת שהמצלמה מוסיפה. נראה שכעת שני האייפונים פחות יציבים על שולחן או משטחים ישרים אחרים. יש רווח בין האזורים שהעדשה לא נוגעת במשטח היציב. אפל כנראה מכירה את הבעיה ולכאורה ניסתה לטשטש אותה בפוטושופ באתר שלה. בכל מקרה זו נראית כמו בעיה שכל קייס למכשיר יכול לפתור.

אפליקציות

איך אפליקציות נראות על האייפונים החדשים? זה תלוי את מי שואלים. אפליקציות מובנות של אפל, עברו התאמה למסכים הגדולים וכעת בחלק מהאפליקציות יראו יותר מידע, כמו למשל באפליקציית אנשי הקשר, או אפליקציית הפתקים, כך שברגע שנטה את המסך למצב אופקי נראה שתי עמודות, כמו שרואים באייפד למשל.

אך מה לגבי אפליקציות שלא עברו את העידכון? ראשית כל אין הרבה מה לדאוג, כי נראה שכבר עכשיו הרבה אפליקציות עומדות לקבל עידכונים למסכים החדשים, למשל אפליקציות מוכרות כמו Photoshop Touch או Paper by fifty three שכעת יתמכו ב-iOS 8, ומספר משחקים גם הם עודכנו לתמוך במסכים הגדולים.

כרגע המצב הוא שכאשר מפעילים אפליקציה שלא תומכת במסכים הגדולים, האפליקציה פשוט תגדל קצת. המפתחים כנראה יעדיפו לעדכן את האפליקציות שלהם כדי שיראו יותר מידע מאשר מידע גדול יותר, אך הדבר יקח זמן ונקווה שיקח פחות זמן מהתאמה למסך 4 אינץ' כמו במקרה האייפון 5.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

IOS 8

האייפונים החדשים מאפשרים הצצה ראשוניות למערכת החדשה של אפל בגרסה השלמה שלה. למרות שבעוד יומיים היא תגיע לכולם, אפשר להתרשם מחלק מהפיצ'רים החדשים כבר עכשיו. לפי הביקורות, המקלדת החדשה כעת נוחה וגדולה יותר. ונאה שהטקסט יוצא מדוייק יותר, פשוט כי יש יותר מקום. נוספה אפשרות ה-Predictive Texting שדומה לאפשרויות שיש באנדרואיד בהם המקלדת מנסה לנחש את המילה שמקלידים ועוזר למשתמשים לכתוב מהר יותר, כרגע לא עובד בעברית.

המקלדת באייפון 6 Plus מוסיפה עוד כמה אפשרויות כמו לגזור להדביק ואפילו לעשות לטקסט Bold. במסך הגדול אין בעיה להכניס כאלו אופציות, איך נראה שהפיצ'ר הושמט מהמסך הקטן.

אפשרויות ה-Continuity גם היא עובדת כמו שצריך, כך שניתן לקבל שיחות באייפד או במק (שעודכן ליוסמיטי) למרות שהם נשלחו לאייפון, אך אופציות סנכרון ה-SMS וה-MMS לאייפד ולמק כרגע נידחו לעידכון הבא כך מדווח האתר Valuewalk.

עוד פיצ'רים נחמדים הם הגישה המהירה לאנשים המועדפים, אפשרות בשימוש מקלדות חדשות ועוד. אפליקציית ה-Health
החדשה גם היא נחמדה, ובשילוב שבב ה-M8 המצוייד בברומטר שמדד הפרשי לחץ בגבהים, תאפשר לספור את המדרגות שנעלה או נרד. לאנשים שהבריאות אינה בראש מעייניהם האפליקציה כנראה תישאר בתיקיית "לא לפתוח" או "לא שמיש".

אפל משיקה את האייפון 6, ספטמבר 2014. AP
אפל משיקה את האייפון 6, ספטמבר 2014/AP

סוללה

מאז ומתמיד היה זה עקב אכילס של האייפונים. כעת, לפי הדיווחים, הבטרייה של האייפון 6 מחזיקה יום וחצי ולפעמים אף יותר בשימוש כבד, והבטרייה של האייפון 6 Plus מחזיקה יומיים שלמים.

חשוב לציין שבשימוש של שיחות, סמס, גלישה, גם על LTE אין באמת בעיה. אבל עבור גיימרים לדוגמא, בייחוד במשחקים כבדים של תלת מימד, הבטרייה תרד באופן דרמטי בביצועים שלה. זה הגיוני כי בעת משחק מופעל גם המעבד הראשי וגם היחידה הגרפית והמסך דולק ללא הפסקה. על כל פנים כל הביקורות משבחות את הבטרייה ואת אפל ונראה שכעת סוף סוף לא צריך להטעין את האייפון כבר באמצע היום כמו בפרסומת המלגלגת של סמסונג. לא הפעם הראשונה שסמסונג צוחקת על אפל.

NFC ו-Apple Pay

כולם מחכים ל-Apple Pay, שירות התשלומים החדש של אפל, אך הוא עוד לא כאן. אפל מבטיחה התחלה של השימוש במספר מקומות מוגבלים (כמו מקדונלדס) בחודש אוקטובר.

עניין הNFC עוד יותר מעניין כאן, כי למרות שאפל הטמיעה את השבבים באייפונים החדשים היא לא מאפשרת נכון לרגע זה כתיבת אפליקציות שתשתמש בהם. אם מסתכלים על הדשא של השכן ניתן לראות אצל האנדרואיד שימוש בהטענה אלחוטית, פתיחת דלתות של מלונות, ואפילו הגדרות חכמות שמוכנסות למכשיר כאשר הוא נוגע במדבקות מיוחדות. שזה אומר שניתן למשל לשים מדבקה ליד המיטה ולפני השינה להעביר את האנדרואיד עליה והוא אוטומטית נכנס למצב שקט ואף קובע את השעון מעורר ל-7:00 בבוקר.

נראה שאפל עוד לא שם, או שהיא עדיין לא מוכנה לתת את האופציה. ה-NFC צפוי להיות משמעותי יותר באוקטובר עם תחילת שירות התשלומים' ולפי ההשארות גם בשימושים שלו מול שעון ה-Apple Watch שצפוי לצאת בתחילת 2015.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שירות התשלומים של אפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום

לא משנה איזו סקירה נקרא, היא כנראה תהיה חיובית. רובן יצאו בכותרות מפרגנות מאד. הרבה מהסוקרים אוהבים שיש אפשרות לבחור בין פאבלט ענק, כמו הנוט, לבין מכשיר נורמאלי יותר שנכנס לכל כיס. מי שמעדיף סוללה גדולה ומחפש מסך גדול באמת יעדיף את האייפון 6 Plus, אך נראה שדווקא האייפון 6 יהיה האייפון המועדף על ידי רוב הצרכנים.

המצלמה היא בין הטובות והמהירות שיש בעולם, עם הפוקוס פיקסל החדש, פנורמה איכותיות יותר, ועוד. נראה שאפל בכל שנה רק מעלה את הרף. הפעם האייפון 6 Plus זכה לקצת יותר, עם ייצוב תמונה אופטי למשל, אך גם באייפון 6 יתקבלו תמונות וסרטונים מרהיבים.

iOS 8 גם היא תורמת להתלהבות שיש מהמכשירים, ולמרות שהיא תשוחרר בקרוב לכולם (מכשירים נתמכים בלבד) נראה שעל המסך הגדול היא עובדת ומרגישה נהדר.

בצד האכזבות נכתב כי אפל היא חברה שמצפים ממנה לחדשנות ובהרבה מהסקירות חוזרת הטענה שהחברה רק יישרה קו עם המתחרים. זה לא בהכרח משהו רע, כי לא באמת ציפינו לאייפון שירה לייזרים ויכין טוסטים, אבל היה יכול להיות נחמד אם הייתה פה באמת חדשנות.

חדשנות כזאת אולי תגיע עם שירות ה-Apple Pay ואולי עם אופציות חדשות של הNFC ושירות ה-Continuity שיעבוד במלואו, או אולי משהו אחר שטרם נחשף, כמו למשל טעינה של האייפונים החדשים במטען האלחוטי של השעון העתידי של אפל.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון 6

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully