וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מיקרוסופט הולכת לכפר על חטא הווינדוס 8?

אז מה הולך להיות לנו בווינדוס 10, מתי יושק השעון של אפל, פרסומות פולשניות יותר בפייסבוק ורדיט מחלק מניות. חדשות הטק

מיקרוסופט טאבלט. רויטרס
מיקרוסופט טאבלט/רויטרס

אתמול, כפי שכבר דווח, סיפקה מיקרוסופט הצצה לתכניות שלה למערכת ההפעלה המוכרת ביותר בעולם, ווינדוס. נראה שמיקרוסופט, כמו במקרה של הקינקט עם ה-XBOX ONE, למדה מהטעויות שלה והקשיבה למשתמשים, וכעת היא מבינה יותר איפה ווינדוס 8 טעתה ואיפה אפשר לתקן את הרושם שהתקבל ממשתמשי ווינדוס 7 שלא שידרגו.

בתור התחלה חזר כפתור ה"התחל" המוכר, והוא כעת מציע עוד אופציות כמו הזזות וריבוי שולחנות עבודה, ולמרות שהוא מגיע עם אריכים כמו סגנון המטרו של ווינדוס 8, אפשר להסיר ולהוסיף אריכים אליו בלי בעיה.

ווינדוס 10 בעצם באה ליישר קו בין כל הפלטפורמות שהיא תרוץ עליהם. לטאבלטים ול-PC למשל, ייתכנו שני מצבים: טאבלט ו-PC. המערכת תתאים את עצמה למחשבים עם מסכי מגע וגם לכאלו בלי. ברגע שתיפתח אפליקציה מהחנות של מיקרוסופט היא לא תגדל על כל המסך אם נהיה במצב "PC" כמו מקודם, ונוכל למזער או להגדיל אותה כרגיל.

למרות שזה עוד לא הוזכר או הוכרז רשמית, האתר The Verge מדווח שכנראה הממשק יגיע גם לסמארטפונים, בצורה יותר מצומצמת שמזכירה יותר את ווינדוס פון 8.1, ואפילו לפלטפורמת ה-XBOX One יש גרסה שמזכירה את הממשק הקודם, אך מדברת יותר בשפה של ווינדוס 10.

מיקרוסופט לא שוכחת גם את המשתמשים היותר מנוסים שלה, שאוהבים לעבוד עם שורת הפקודות של ה-Command Prompt ומשדרגת אותו עם אופציה של העתקה והדבקה של שורת ספריות מהמערכת. שינוי קצת מוזר, אך הגיוני שמתאים לקו הכללי של השידרוגים במערכת.

החברה מאפשרת הורדה של גרסת המפתחים למשתמשים המתקדמים יותר שלה בלינק הזה החל מהיום, אך יש להיזהר כי החברה מדגישה שמדובר בגרסת מפתחים ויתכנו באגים או כשלים אחרים בה. הגרסה המלאה של ווינדוס 10 תהיה זמינה לקהל הרחב ב-2015.

השעון החכם של אפל, ספטמבר 2014. AP
השעון החכם של אפל, ספטמבר 2014/AP

פרטים נוספים נחשפים על השעון של אפל, צפי להשקה ינואר 2015

הבלוגר אריאל אדמס פרסם מאמר מקיף לאחר התנסות ראשונית עם השעון החדש של אפל. במאמר נכתב שאפל תאפשר התקנת אפליקציות בשעון דרך האייפון, הדבר יתבצע עם אפליקציה ייעודית בשם Apple Watch (כמו באנדרואיד Wear ). באפליקציה תינתן ככל הנראה שליטה על ההגדרות של השעון.

מידע מעניין נוסף הוא לגבי הסוללה, שהיא עקב אכילס היום של כל השעונים החכמים, לא משנה איזה דגם. אפל מנסה לפתור את הבעיה הזאת בכך שהרבה מהחישובים המסובכים שהשעון יצטרך לבצע יתבצעו באייפון עצמו, כדי להקל מהעומס של השעון ולשמור על הסוללה. עדיין מדובר ככל הנראה ביום שימוש אחד (אפל לא מסרה מידע נוסף בעניין), אך מדובר בפיצ'ר שעלול לחסוך זמן סוללה יקר בעתיד.

אפל הציגה אתמול את השעונים, מאחורי זכוכית, בבוטיק האופנה הידוע קולט בפריז. לא נמסרו פרטים באירוע אך משתתף אחד בו, כך מספר האתר 9to5mac, מסר שאפל הבטיחה לנוכחים שמייל ישלח שבועיים לפני השקת המכשיר - ומאוחר יותר אמרה שהמייל ישלח לקראת סוף דצמבר, כך שמסתמנת השקה של תחילת ינואר. הדבר מסתדר עם דיווחים נוספים מהאתר gforgames, לפיהם היצרניתQuanta תהיה היצרנית הבלעדית של השעון והייצור שלו יתחיל גם כן בתחילת ינואר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פייסבוק משדרגת את שירות הפרסומות שלה - והופכת פולשנית יותר

פייסבוק. ShutterStock
פייסבוק/ShutterStock

עד היום פייסבוק הייתה לוקחות מידע מאתרים אחרים שאנחנו גולשים בהם, ומציגה לנו פרסומות מאתרים אלו בגרסת הדסקטופ. אתמול היא השיגה שדרוג למערכת הפרסומות שלה עם אטלס. אטלס היא שירות חדש שמשתמש פחות ב-Cookies בשביל להציג מידע רלוונטי בפרסומות, ויותר במידע שלנו ברשת החברתית עצמה. זה אומר שהפרסומות שיוצגו לנו יהיה יותר רלוונטיות בדסקטופ, אבל גם במובייל.

אטלס משתמש במידע במובייל בשירות הזיהוי פרסומות שיש בכל סמארטפום, כמו אלו עם המערכות של גוגל ואפל. אין עם השימוש בשירות משהו חריג. הבעייתיות נוצרת בכך שפייסבוק בעצם תספק מידע למפרסמים על אופי השימוש שלנו בפייסבוק עצמו ולפי זה יוצגו לנו פרסומות רלוונטיות.

פייסבוק מבטיחים שהשירות הוא אנונימי, משמע המפרסם יידע ש-600 איש לחצו על ההודעה של המוצר שלו, אבל לא יידע מי, וכל המידע נשאר בשרתים של פייסבוק עצמם. למי שחרד לפרטיות שלו מצפה הפתעה - גוגל עושה זאת כבר כמה שנים עם קריאת המיילים שלנו ומעקב אחרי החיפושים שלנו ואפילו אחרינו, אז מי שחשב שהוא שומר על הפרטיות שלו מפייסבוק יכול להיות בטוח שגוגל כבר יודעת עליו הכול, ומציגה פרסומות לפי המידע הזה כבר שנים.

Reddit מגייס 50 מיליון דולר ומבטיח לתת 10% למשתמשים שלו

סנופ דוג. Andrew H. Walker, GettyImages
כבר תרם. סנופ דוג/GettyImages, Andrew H. Walker

Reddit, האתר שדאג, בין היתר, להמשך דליפה של תמונות לא הולמות של הכוכבות המפורסמות בפרשת iCloud של אפל, גייס אתמול 50 מיליון דולר. בין שמות התורמים נמצא אלפרד לין, מקרן ההון סיכון המפורסמת סקויה, ושמות פחות צפויים כמו הראפר סנופ דוג והשחקן ג'ארד לטו. עם הכסף החדש, רדיט נשארים על הקרקע ומסבירים שזה לא אומר שהם "עשירים יותר או מוצלחים יותר". בבלוג שלהם הם מסבירים שאין למימון החדש שום ערך אם אין מאחוריו אתר חזק שמביא תוכן איכותי וחופשי.

עם הכסף החדש מבטיחים יוצרי האתר להעסיק עוד עובדים, לפתח מוצרים, להרחיב את ניהול הקהילה, לבנות מערת מודירציה טובה יותר ולשפר את אפשרות המובייל עם אפליקציית AMA שלהם וכו'.

שימוש מעניין יותר לכסף הוא שבאתר מבטיחים לחלק לקהילה כ-10% ממניות האתר. עוד לא ברור איך ומתי תתבצע החלוקה אך מדובר בהחלטה מעניינת שטרם נראתה היום מאתרי מימון ואין ספק שרדיט מקבלת ומבינה שבלי קהילה חזקה מאחוריה, היא לא הייתה מתקיימת וזאת הדרך שלה להודות לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully