וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר בקליפורניה עוקבים אחרי התלמידים ברשת

בניסיון למנוע פגיעה בתלמידי בית ספר דרך רשתות חברתיות נשכרה חברת מעקב המנטרת את פעולות התלמידים ברשת ואוספת לגביהם מידע. הבעיה? אפילו ההורים לא ידעו מזה

נערה גולשת בטאבלט. ShutterStock
או מיי גוד, אני לא מאמינה שעוקבים אחרי ברשת/ShutterStock

חוק חדש שנחתם השבוע בארצות הברית מנסה להגן על פרטיות התלמידים ברשתות החברתיות. פרסומים ברשתות החברתיות, בייחוד של נערים ונערות צעירים, עלולים להיות מסוכנים, במקרים קיצוניים הם הובילו לתוצאות הרסניות כמו רצח או התאבדות. ובוודאי לפגיעות בנפש. בכדי למנוע מעשים כאלו הורים רבים מנטרים, ואף מגבילים את השימוש באינטרנט אצל ילדיהם.

מחוז גלנדייל בקליפורניה הלך צעד אחד קדימה בעקבות מקרה התאבדות של נער בן 15 שארע ב-2012. הנער דרו פררו קפץ אל מותו מגג בית ספרו. משפחתו של דרו תבעה את מחוז בית הספר, Crescenta Valley, בטענה שהמקרה ארע עקב בריונות ושהמחוז האחראי על בית הספר לא התערב. לכן ב-2013 החליט המחוז שכן להתערב, ממש להתערב.

לפי דיווחים של האתר החדשות המקומי של גלנדייל, מחוז בית הספר שילם כ-40 אלף דולר לחברה חיצונית שתעקוב אחרי הפעילות החברתית (בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם) של 9 בתי ספר (5 בתי ספר תיכון ו-4 חטיבות ביניים). המעקב נועד לוודא שהתלמידים לא מסכנים את חבריהם או את עצמם באמצעות מילות מפתח שנשלחו למחוז בכל יום ובאמצעים נוספים. באם נראה מקרה בו תלמיד מהווה סכנה לעצמו או לסביבה הדבר נבדק. ברוב המקרים היה מדובר במעשי שטות פוחזים של נערים ונערות צעירים, במקרה הזה המחוז ניצל את ההזדמנות להסביר לתלמידים שיש השלכות לדברים שהם כותבים ברשתות החברתיות, ובדיוק בגלל שהכל כל כך פומבי עליהם להיזהר במעשיהם.

כוונותיו של המחוז היה טובות אך היה מדובר בתהליך מאוד פולשני שחדר לפרטיות תלמידים רבים וכל זאת מבלי ליידע אותם או את הוריהם על המעקב. את פרטי הפרשה התלמידים גילו, כמה אירוני, ברשת החברתית, והיא עוררה זעם רב בקרב התלמידים.

בעקבות הפרשה חתם השבוע מושל קליפורניה, ג'רי בראון, על חוק המחייב כל בית ספר במדינת קליפורניה, באם ירצה לבצע מעקב אחרי התלמידים, ליידע את הוריהם. בנוסף לזאת המידע שיאסף ימחק כשנה לאחר עזיבת התלמיד את המחוז או בהגעתו לגיל 18. החוק אמנם אומר שבית הספר חייב לנהוג בשקיפות מול הורי התלמידים, אך הוא אינו דורש את הסכמתם. משמע, אין הגבלה חוקית של בית הספר לבצע מעקב אחרי התלמידים גם מבלי שההורים יסכימו לכך.

עדכונים למוטו 360 ולפבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוטו 360, עכשיו עם סוללה שמספיקה כדי לדעת מה השעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המוטו 360 של מוטורולה, עכשיו שוב במלאי באתר הרשמי שלה. מדובר באחד השעונים היפים ביותר והמתסכלים ביותר שידעה הקהילה הטכנולוגית. הוא עגול כמעט לחלוטין אך מספק זמן בטרייה קצר: פחות מיום לפי חלק מהדיווחים בשימוש סדיר.

כעת יצא עידכון קושחה חדש שאמור לשפר זאת. עידכון KGW42R משפר את חיי הבטרייה ביותר מ-30 אחוזים לפי דיווחים של קוראים באתר Reddit. משתמש נוסף הגיע ל-30 שעות שימוש שבסופם עדיין נשארו 53% מהסוללה.

עוד בשעונים, השעון החכם הראשון (שהיום הוא קצת פחות חכם) פבל מקבל הנחה משמעותית בכל קו המוצרים שלו.
מעתה ניתן להשיג את הפבל הקלאסי ב-100$ בלבד, ואת הפבל סטיל המתקדם יותר ב-200$. עם השקות קרבות של סמסונג ו-LG ניתן לומר שעד שאפל תוציא את השעון
שלה המשתמשים יזכו עוד לטעום מגוון סוגים ודגמים של הלבוש החכם שבאופנה.

אל תפספסו את ההשוואה שלנו בין השעון החכמים בשוק. מי מקום ראשון?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עוד פרטים נחשפים על הנקסוס 6

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההדלפות לא מפסיקות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האתר Android Police מאשר שהשם הרישמי של המכשיר של מוטורולה יהיה נקסוס 6 והמסך בגדול 5.9 אינץ' באיכות של QHD. למרות שרזולוציה טרם נחשפה האתר חושף שהמסך יהיה בעל צפיפות פיקסלים של 496 PPI. החומרה, עליה דווח כבר בתחילת השבוע, גם היא נכונה ומדובר במכשיר עם מצלמה אחורית בעלת 13 מגה-פיקסל וקדמית עם 2 מגה-פיקסל. המצלמה האחורית תכיל שני סוגי פלאש שבאים בדמות שתי טבעות סביב העדשה. זיכרון המכשיר יהיה 3 ג'יגה-בייט ראם והוא יכיל סוללה גדולה עם מעל 3200 מילי-אמפר.

לאתר הגיעו תמונות בלעדיות של המכשיר באוויר הפתוח. הוא לא נראה כל כך גדול, אך יכול להיות שמדובר ביד גדולה של משתמש. נתון מעניין נוסף הוא אייקון הלב שמופיע בשורת הסטטוס למעלה, ניחוש מושכל יהיה שמדובר בשירות חדש של בריאות שגוגל תשיק עם המכשיר שיתחרה כנראה עם השירות של אפל וסמסונג. אולי מדובר אפילו בשירות שעובד עם חומרה חדשה בנקסוס כמו הM8 של האייפון, שיעזור לנטר את הפעילות הגופנית בצורה יעילה וחכמה יותר.

המכשיר צפוי להשתחרר החודש, ואם המידע שהנקסוס 9 (הטאבלט) יושק ב-16 לאוקטובר נכון, אז אין לגוגל סיבה לפצל את ההשקות. מה שאומר שהנקסוס 6 יושק באותו אירוע. חשוב לזכור שלגוגל היסטוריה רעה מאוד בעמידה בלוחות זמנים (הנקסוס 5 היה צריך לצאת ב-15 לאוקטובר ולבסוף הושק ב-31). ולכן, גם כאשר כל המקורות מצביעים לכיוון מסויים, תיתכן דחייה גם בתאריכים אלו, נמשיך לעקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully