וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מכשירים רובוטים שיעזרו לנו להילחם בנגיף האבולה

TECH

20.10.2014 / 17:02

בחודש הקרוב ייפגשו בארה"ב מדעני רובוטיקה, רופאים ועובדי רווחה, כדי לתכנן את נשק יום הדין להתמודדות עם מגיפת האבולה: רובוטים. התפקיד העיקרי שמיועד להם? קברנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעזור לנו עם האבולה? מתוך הסרט "וול-E"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי יציל אותנו כשכולנו נגסוס באיטיות על הרצפה מנגיף האבולה? רובוטים, מסתבר. בחודש הבא יתקיים כנס מיוחד בנושא באוניברסיטת A&M בטקסס ארה"ב ובחסות משרד המדע האמריקאי, שמטרתו למצוא פתרונות רובוטיים להתמודדות עם התפשטות הנגיף, כך מדווח מגזין הטכנולוגיה Computerworld.

עיקר תפקידם של הרובוטים יהיה תיווך בין מטפלים למטופלים ולחסוףך את הצורך במגע ביניהם, בשל החשש להידבקות במחלה הקטלנית. הם ישמשו לניוד מזון ותרופות ממקום למקום, ריסוס וחיטוי אזורים נגועים בנגיף, טיפול בציוד רפואי ובעיקר - קבירת גופות הקורבנות: סכנת ההידבקות הגבוהה ביותר של האבולה היא ממגע עם החולה בזמן מותו וכמה ימים לאחר מכן.

בכנס ישתתפו מדעני רובוטיקה, לצד אנשים מתחום הבריאות והרווחה שיספקו מידע על הבעיות הצפויות, וביחד יערכו כולם סיעור מוחות כדי לגבש דרכי פעולה - להתמודדות עם המשבר הנוכחי, אבל גם לטווח הרחוק יותר.

מגיפת האבולה מתפשטת במהירות, והתפרצותה בשנה האחרונה נחשבת לאלימה והקשה ביותר מאז גילויו של הנגיף. לדברי אחד המדענים המשתתפים בכנס, אין להם מספיק זמן כדי לתכנן רובוטים מעוצבים ומורכבים למשימה, אז אל תבנו על צבא רובוטים חדש ומשוכלל שנלחם באבולה ברחובות: רבים מהרעיונות כרגע מבוססים על מודלים שכבר קיימים - ורק צריך להתאים אותם למטרה החדשה. למשל, להרכיב מכלי תרסיס על רובוט בעל גלגלים, וכך להפוך אותו למחטא-ממונע, או לצייד אותו במצלמות ומסכים כדי שיוכל להסתובב בשטח של מרפאות שדה ולסייע לצוות הרפואי לתקשר זה עם זה.

הכנס יתקיים ב-7 בנובמבר, והצפי הוא שרובוטי האבולה יהיו מוכנים לשימוש בשלושת החודשים הקרובים. נותר רק לקוות שהאבולה לא תתפוס אותנו לפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully