וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח סיכום הוצאות

קיקסטארטר שינה לניל יאנג את החיים, אבל לאלבום של ישראל בר און תרמו רק 6 אנשים. קבלו את המנצחים והמפסידים של אתרי המימון ברשת

סיפורי ההצלחה

כדי להכיר את הסיפורים מומלץ לקרוא את הטורים הקודמים לפני שמתחילים:
פרויקט הורס
לייב אנד קיקינג
הגאדג'ט הישראלי שיכניס אותך להריון
שאקיל אוניל הגיק הכי גדול בעולם
דיכאון במימון המון

"החוויה שלי כאן בקיקסטארטר שינתה לי את החיים. אחרי שדפקתי את הראש בקירות היוזמות הקפיטלסטיות כמעט שלוש שנים, בהתמודדות עם מומחיים עסקיים שלא הבינו מה שניסנו להשיג; להציל את אמנות הקלטת הסאונד ולאפשר זמינות של מוזיקה מעולה בעתיד, מצאתי אתכם. אתם אלו שהבנתם במה מדובר. הוכחתם את זה עם התמיכה המדהימה שלכם".

אלו המילים (בתרגום חופשי) של ניל יאנג, לאחר שהפרויקט שלו בקיקסטארטר לנגן המוזיקה "פונו" הסתיים בהצלחה ענקית: 18,220 תומכים הכניסו סכום של מעל 6 מליון דולר. הסכום השלישי בגודלו אי פעם בקיקסטארטר.

מוצרי בולשיט שאף אחד לא צריך (ושעשו המון כסף)

הערכה שהופכת חפצים לכלי נגינה, Ototo, סיימו עם 73,589 פאונד. הרבה מעבר ל-50,000 פאונד שביקשו במקור. ניתן להזמין במכירה מוקדמת.

מסך תצוגת הרטרו הגיקי במנורות לד: PIXEL V2, סיים עם 32,652 דולר. יותר מפי שלוש מה-10,000 דולר שביקשו במקור. המוצר הבסיסי עומד על 300$. ניתן להזמין במכירה מוקדמת.

גם חלק מהישראלים שכתבנו הצליחו: פרויקט הרשימה של יובל אברמוביץ' סיים בהצלחה עם 251,818 ש"ח מרשימים. מהדורת הספר הראשונה צפוייה לצאת בספטמבר 2014. אולם לחובתו אגיד שבאתר עצמו אין כל אזכור או עדכון הנוגע לסוף הפרויקט.

פרויקט ישראלי נוסף שהצליח על הבאזר הוא אולם הספורט האלטרנטיבי Mabuza שגירדו 30,115 ש"ח מתוך 29,750 ש"ח. מברוק.

סחתיין גם על ילדי האקסטרים מייקאובר מקיבוץ מגל שגייסו 152,808 ש"ח ועמדו ביעד המאה אלף ש"ח לשיפוץ המועדונית.

וגם האחים שלגי עם פרויקט סוס העץ בתהליכי יצור והוא צפוי להגיע למזמינים לקראת אוגוסט. עד אז גם תתאפשר רכישה מחדש של המוצר.

מי שעוד הגיעו ליעד (42 אלף ש"ח, המטרה הייתה 40 אלף ש"ח) הוא טקס יום הזכרון הישראלי פלסטיני אשר מעדכנים שהצפי הוא לקהל גדול יותר ממה שהאולם יכול להכיל.

המדען המשוגע, הנס פקס, שמייצר מיני מוזיאון היסטורי מחתיכות קטנות ויחודיות כמו אבנים מהירח (תאכל אבק בועז שרעבי) או חתיכה מאבני היסוד של הבית של אברהם לינקולן (רשימת הדגימות המלאה נמצאת בקישור) הוא עכשיו המיליונר המשוגע הנס פקס עם 1,226,811 דולר שהגיעו ממעל 5,000 תומכים. כאמור, הוא אמור להכין עכשיו הכל ביד, ויש לו את הכסף לשכור עובדים אבל עדיין יש לי תחושה שזה ייגמר לא טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גרוש ללירה

בניגוד לפרויקט מימון הסרט של זאק בראף שהיה סלב שמינף את השם שלו להצלחה גדולה בקיקסטארטר לפני שנה, וכעת הסרט זוכה לטריילר ראשון לקראת יציאתו, הפרויקט של שאקיל אוניל באינדיגוגו אמנם הוסיף 100 אלף דולר מאז כתבנו עליו אבל הוא עדיין לא בחצי הסכום ליעד של 450,000$.

פרויקט אחר שהיה חסר לו גרוש ללירה הוא הסרט העלילתי הישראלי Land of the Little People שחסרו לו 5,000 דולר כדי לעמוד ביעד הראשוני של 30,000 דולר.

מי שממש קרובים להגיע לסכום המבוקש הם משלחת המתנדבים החרשים הישראלית לאוגנדה.

אחד שדווקא עמד ביעד אבל אני קצת פחות אופטימי לגביו ממה שהייתי הוא משה פרידמן, הראפר החרדי. הוא סיים עם 6,056 מתוך יעד שכבר אז היה נראה מעט של 5,000$. במכתב התודה בעמוד הפרויקט הוא עדכן שהסכום הזה לא מיועד להוצאות נוספות כמו שיווק וקידום או הדפסת מילים לצד האלבום או האחוזים המופרשים לקיקסטארטר. לכן הוא הציב את היעד החדש לשינוי העולם על 7,000$. נקווה שגם בלי הסכום הזה המוזיקה שלו תמצא את הדרך החוצה.

יש לך שקל להגיע לבאר שבע?

ישראל בר און, ישראל בר-און, ג'אמפסטראט, מימון המון, jumpstart. jumpstart, צילום מסך
בינתיים זה לא נראה טוב. ישראל בר-און/צילום מסך, jumpstart

בחלק של אלו שפחות שפר עליהם מזל נמצאים כמה חשודים עיקריים אבל גם כמה אכזבות. כשקיקסטארטר הגיעו לביליון דולר שנאספו באתר, בתחילת מרץ השנה, הם שחררו כמה נתונים מעניינים. אחד מהם היה חלוקה גיאוגרפית של סכומים פר מדינה. לפי הנתון הזה ישראל היא מעצמה, בטח לעומת שכנותיה. מעל 2 מליון דולר הגיעו מישראל. מדינה קטנה מוקפת תורמים. עם זאת, בזירה המקומית, המצב לא הכי מזהיר. הנה הפרויקטים שהוזכרו אבל לא עמדו בינתיים ביעדים. רבים מהם ישראלים:

כצפוי, צמד שחקניות כדורעף החוף, פאלמר וסטון לא מגיעות בינתיים לאולימפיאדה. רק 3,621 דולר נאספו מיעד של עשרת אלפים. בקישור הזה תוכלו לעקוב אחר הדירוג שלהם בסבב העולמי. כרגע מדשדשות בתחתית המאייה הראשונה.

מי שנראה בתחילה שיש לו סיכוי טוב להצליח, אבל בינתיים כושל בגדול, הוא הגאדג'ט הישראלי שאמור לסייע בכניסה להריון Temp Drop. הוא כבר זכה לאזכורים בכלי תקשורת בעולם ונראה שעשה הכל נכון אבל העסק לא מתרומם ופחות מ-20% מסכום של מאה אלף דולר הושג בינתיים.

ישראל בר-און אולי קיבל המון SMSים בשעתו אבל נכון לכתיבת שורות אלו רק 6 (שישה!) אנשים השקיעו באלבום החדש שלו. ניל יאנג זה לא.

האלבום השלישי של רמי פיינשטיין זכה כבר למעל 130 תומכים אבל גם הוא רק בחצי הדרך מבחינת הסכום.

אפליקציית אלרגיים למזון? הפתרונות כנראה יצטרכו להגיע ממקום אחר. רק 7% מומנו מתוך 39,000 ש"ח.

מרפאת חינם לחתולי רחוב? אפילו לא קרוב. 2 אחוז מימון עד כה.

ומה עם הכלבייה החדשה לעמותת חבר. עוד יש להם סיכוי אבל בינתיים רק 17,000 ש"ח מתוך חמישים. אני לא אופטימי.

הקומיקס, הבור של שרמן - גליון 3 - רק 30 אחוז מימון עד כה. מתי פעם אחרונה ראיתם יוצר קומטיקס בישראל עושה כסף? אין צדק.

פרויקט אקוטק - נוער בסיכון עושה מעשים טובים. יש עוד זמן אבל הם עומדים על רבע מהסכום. בהנחה שרוב הסכום נצבר בימים הראשונים או האחרונים זה לא נראה טוב.

פורטל לפסיכותרפיה גופנית, לא בטוח שהבנתי מה זה אבל מעל 50 תומכים כן הבינו והם מתקרבים לחצי הדרך אל עבר 29,500 ש"ח. אם כי הדרך עוד ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully