וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיקסטארטר תפגע באתרים המקומיים?

שלוחה חדשה של קיקסטארטר מגיעה לאירופה. מה תהיה ההשפעה שלו על אתרי המימון המקומיים? וגם: פרויקט מרגש של תלמידי גימנסיה הרצליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיעים לאזורינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע הבא קיקסטארטר מגיעים לאירופה. ב-29.04 צפוי להפתח "קיקסטארטר הולנד" כתחנה הראשונה של הסטארט-אפ מניו יורק בדרך לכיבוש היבשת הישנה. קיקסטארטר מאפשר לאנשים מכל העולם העולם לתרום לפרויקטים אבל רק יוזרים מארצות הברית, אנגליה (הי, זה גם באירופה לא?) אוסטרליה וניו זילנד הורשו לפתוח פרויקטים בקיקסטארטר. רגע אל תלכו, תיכף אסביר למה אני חושב שזה רלבנטי גם לישראל.

סניף אירופאי נראה מהלך שמכוון למתחרה העיקרית של קיקסטארטר, אינדיגוגו, המאפשרת פתיחת פרויקטים למשתמשים מכל העולם. הולנד הגיעה למקום התשיעי ברשימת המדינות שממנה הגיע כסף לפרויקטים מקיקסטארטר עם קצת מעל 7 מיליון דולר (שלישית באירופה אחרי אנגליה וגרמניה) ככה שזו אינה בחירה מקרית.

כרגע עוד אין מספיק מידע האם פרויקטים מרחבי אירופה יוכלו להשתמש בשירות ההולנדי, באיזה אופן הוא יוטמע באתר הגדול והאם אנחנו הולכים לראות עוד אתרים מקומיים. אבל לפחות לגבי השאלה השלישית, התשובה היא: כנראה שכן.

ולכן צריך לשאול, מה זה אומר לגבי ישראל, האם אתרי המימון המקומיים צריכים לחשוש מתוצאות המהלך הזה. גם כאן התשובה היא: כנראה שכן.

השוק הגולבלי פוגש את השוק הישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב-2017 סניף עפולה של אינדיגוגו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום בו נזכה לראות קיקסטארטר-ישראל כנראה עוד רחוק, אבל אם עד היום כדי לפתוח פרויקט בקיקסטארטר יזמים ישראלים נאלצו להחזיק בחשבונות בנק בארצות הברית וענייני פרוצדורה נוספים שהקשו עליהם את החיים (ואולי שכנעו אותם לטובת אינדיגוגו) הרי שהתקווה היא שכעת המכשול הזה יוסר.

בזירה המקומית, קיקסטארטר הינו גוף עם אמצעים וקהילה הרבה יותר גדולים ממה שיש לאתרים המקומיים להציע, שיכול לאיים על העסק שלהם ולהיות הרבה יותר אטרקטיבי עבור מייצרי ההכנסות המקומיים. אלו כוחות השוק.

אז אלו פרויקטים יכולים בכל זאת להצליח בגרסה המקומית? האם נגזר עליהם לשמש אתרי נישה? אני לא יודע אם השוק הישראלי מספיק גדול במצבו הנוכחי להחזיק אתר מימון מקומי, אבל ברור שיש פרויקטים שהם רק ישראלים ולא יכולים להתאים לעולם. מצד שני, כתבתי בעבר שמקומי מידי אינו נקודת פתיחה טובה להצלחה של פרויקט. אבל לפעמים יש לפרויקט רוח שהיא חזקה מהלוקאליות שלה. הנה דוגמא:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לידיעת הקורא שי פירון

הפרויקט של תלמידי כיתה ט1,קיר ירוק בגימנסיה הרצליה בתל אביב, הוא רעיון יפה לשבוע שבו ציינו בעולם את יום כדור הארץ. כל מי שזוכר איך נראים הקירות בבתי ספר בישראל יודע שקצת ירוק יכול לבוא עליהם טוב. אבל הפרויקט הזה הוא האמא של המקומי.

הם עומדים כרגע על 3,400 ש"ח מתוך 5,000 ש"ח. עלות הקיר היא עשרת אלפים ש"ח ובית הספר בצעד יפה ישלים את הסכום החסר. אז למה הוא אמור לעניין אתכם? זאת בהנחה שאתם לא בוגרי הגימנסיה או הורים לתלמידים שם בעתיד או בהווה?

בגלל שמאחורי הפרויקט הזה עומד מורה מסוג שהייתם רוצים בבתי הספר של הילדים שלכם, וכמו שזה נראה הם מצליחים לעצב שם בני נוער שהולכים לתרום משהו לחברה - ולא נניח, לקחת חלק בסטריוטיפ הנורא שדבק בהם של חבורה רועשת על ספסל שרק מחכה לדקור את מי שיבוא לבקש מהם שקט.

אני מכיר את אסף דייטשמן, המורה מאחורי הפרויקט הזה, הרבה שנים. ואני רוצה לטעון שיש כאן מקרה שבה הרוח שמאחורי פרויקט המימון הזה שווה את הכסף שלכם. ולו בגלל שאתם רוצים לעודד עוד מורים כאלו בבתי הספר האחרים.

נכון, זה לא שם מוכר כמו בפרויקט של ניל יאנג, ועוד מדה-וויס אף אחד לא יודע מה זה קיימות. אז למה בכל זאת? הנה סטטוס שלו המספר בגילוי לב למה הוא בוחר להיות מורה. זה אמור לשכנע אתכם.

אם זה היה בסטטוסים מצייצים כבר היו לו אלף לייקים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully