וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: איך ה- Galaxy Gear Fit?

הוא לא כל כך חכם וגם בגזרת הכושר יש מוצרים משתלמים יותר, אבל לשעון הכושר Gear Fit של סמסונג יש הרבה מאוד חן. אם הוא היה יותר זול אולי היינו יכולים להמליץ עליו בחום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתמונות: Galaxy Gear Fit, איפה שהשעה היא תמיד רבע לאחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם תמיד אתם אומרים לעצמכם שהחל ממחר תתחילו להכנס לכושר אבל אתם אף פעם לא מצליחים לעשות את זה ה-Galaxy Gear Fit, שעון הכושר החדש של סמסונג, הוא המכשיר שאולי יעזור לכם להתמיד בפעילות הגופנית שלכם. במיוחד אם אתם גיקים. ה-Fit הוא חצי רצועת כושר, כזו שמודדת את הדופק שלכם ואת מספר הצעדים שאתם צועדים, וחצי טלפון חכם. הוא גם המכשיר הלביש הראשון עם מסך מקומר, שהופך אותו לאביזר שנראה יותר כמו צמיד מאשר שעון.

כדי להשתמש במכשיר הזה, תצטרכו להצטייד גם במכשיר סלולרי תואם מסדרת גלקסי, החל מ-Galaxy s3 ומעלה. למעשה, אפילו את תכונות השעון הבסיסיות לא תצליחו להפעיל ללא שידוך ראשוני בין ה-Fit לסמארטפון - ככה שאם אתם לא נאמנים לסמסונג אתם יכולים לשכוח מראש על הרעיון של לרכוש לעצמכם אחד. האם זה הפסד כזה גדול? במשך שבועיים עשיתי כושר עם Gear Fit על היד ו-Galaxy S5 בכיס - ואלה המסקנות:

לוח וגיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה לקרוא ל-Gear Fit שעון חכם. מקסימום טלפון נבון. למרות שהוא משמש כמעין שלוחה של מסך הסלולר שלכם, ומציג התראות שונות על המסך שלו (כגון הודעות טקסט, מיילים, וואטסאפ, שיחות שלא נענו ועוד), מדובר ברוב המקרים באמצעי קלט חד כיווני בלבד, שיודע רק להציג מידע אך לא מאפשר לכם לשלוח מידע בחזרה. זה אומר שאת הודעות ה-sms שלכם אולי תוכלו לראות על מסך השעון - אך כדי לענות עליהן תצטרכו להוציא את הסמארטפון מהכיס.

האמת היא שאולי עדיף שזה ככה. על מסך כל כך קטן, קשה להציב מקלדת שתהיה אפשרית לשימוש אנושי, ומבחינות רבות טוב שסמסונג אפילו לא ניסתה. זה הפך את התכונות ה"חכמות" של ה-Fit לדי מינוריות, אך גם כאלה שפועלות יחסית בסדר על המסך הפיצי הזה. כל נסיון לעשות דברים מעבר לזה היה יכול להיות בקלות קפיצה רחוקה מדי מעל הפופיק, שהיתה הופכת את המכשיר למסורבל ולא שמיש. בתצורה ובצורה הנוכחית, זה הרגיש נחמד מאוד לבדוק הודעות בהנפת יד, במיוחד במקומות בהם להוציא את הטלפון מהכיס או מהתיק זה קצת בעייתי (נניח כעומדים ברמזור באוטו או באמצע שיעור באוניברסיטה).

ומה עם מי שבכל זאת רוצה תכונות של סמארטפון בשעון שלו? לאלה סמסונג מכוונת את ה-Galaxy Gear 2 - שעון חכם של ממש, עם מסך גדול יותר ואפשרויות רבות יותר. הוא אמנם לא נשלח אלינו לסקירה, אך הוא אמור לאפשר לא מעט דברים שה-Fit דילג מעליהם. רק ראו הוזהרתם: ה-Gear 2 החכם נראה כמו שעוני המחשבון הענקיים האלה מהניינטיז, וללכת איתו ברחוב יכול להיות פשע אופנה די נוראי, במיוחד לעומת ה-Fit הנאה יחסית. האם זה עושה את ה-Fit יפה וטיפש? כן. ואין לנו שום בעיה עם זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שעת כושר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חכם הוא לא במיוחד, אבל איך הוא כמכשיר כושר? כאן הוא דווקא עושה עבודה טובה. ה-Gear ינטר אחר הפעילות הגופנית שלכם לפי מספר תוכניות אימון מוגרות מראש (הליכה, ריצה, אופניים וכו'). הוא יעקוב אחרי קצב פעימות הלב שלכם, המרחק שאתם עוברים ומספר הצעדים שאתם הולכים / רצים, וכך גם ידע לחשב כמה קלוריות שרפתם בזמן הפעילות. בסינכרון עם אפליקצית S Health בסמארטפון הוא גם ישמור את כל הסטורית האימונים שלכם ויאפשר לכם להציב לעצמכם מטרות כושר שבועיות.

אך האם ל-Fit יש יתרון מובהק על מוצרים דומים אחרים שכבר קיימים בשוק? ובכן, ההבדל העיקרי הוא במסך, שכן רוב רצועות הכושר הדיגיטליות אינן כוללות כלל מסך, ומאפשרות לצפות בנתונים שהן שומרות רק בחיבור למחשב. ה-Fit, אחרי החיבור הראשוני לסמארטפון, יכול לעמוד גם כמוצר בפני עצמו, וזה יתרון חביב אם אין לכם מחשב זמין לעקוב בו אחרי התוצאות שלכם. מבחינת התכונות עצמן מדובר במוצר די זהה למתחריו, כך שאם אתם לא באמת צריכים את המסך הנ"ל אתם כנראה יכולים להסתפק באלטרנטיבות הזולות יותר - שגם יודעות "לדבר" עם מכשירים שאינם מתוצרת סמסונג.

מוצר חמוד אם יש כסף לבזבז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ויש עוד עניינים מעט תמוהים שקשורים לעיצוב מוצר לא ממש מוצלח. כבל הטעינה למשל, שמורכב למעשה משני חלקים: הכבל עצמו, מיקרו usb סטנדרטי, ותושבת קטנה שמתחברת אליו ותופסת את השעון מהצד האחורי שלו כדי לטעון אותו. זה אומר ששקע ה-usb הקטנטן לא מתחברת ישירות לשעון אלא דרך המחבר הזה, שהוא קטן מאוד ויכול, ממש בקלות, ללכת לאיבוד. גם הרצועה עצמה מרגישה לעיתים קרובות לא חזקה מספיק, כאשר מה שסוגר אותה על היד זה נעצים קטנים שננעלים על החורים בצד השני של השעון. בלי שום אבזם הסגירה מרגישה תמיד חלשה מדי, ואכן תנועות ידיים פתאומיות גרמו לפעמים לשעון לעוף מהיד שלנו - לא דבר מומלץ במיוחד במוצר ששווה מעל אלף שקל.

אבל אלו בעיות של עשירים, שהרי מדובר מראש במוצר שנועד לאנשים שיש להם כסף לבזבז. כי בסופו של דבר, עד כמה שה-Gear Fit הוא מוצר סימפטי - הוא ממש לא מוצר נחוץ. כיף שהוא על היד, אבל אפשר בקלות להסתדר גם בלעדיו. עד כמה שזה נחמד לבדוק הודעות sms בלי להוציא את המכשיר על היד, זה לא פיצ'ר ששווה סכום ארבע-ספרתי של שקלים, ולמי שחשוב המעקב אחרי הפעילות הגופנית יש כבר בשוק תחלופות זולות הרבה יותר ולא פחות מדויקות (אמנם בלי מסך ברוב המקרים, אבל עדיין).

אם יש לכם את ה-1,100 שקלים להוציא על המכשיר הזה - אשריכם. אתם כנראה תהנו ממה שהוא מציע. אם זה קצת כבד עליכם, אתם לא מפסידים כלום, לפחות לא בינתיים. בעוד דור אחד או שניים, או אחרי שחברה יצירתית יותר תנסה לשחק עם מכשיר בגודל ובצורה הזאת, מכשיר כמו ה-Gear Fit יוכל להפוך למוצר חובה לחובבי טכנולוגיה וספורט. בינתיים הוא למל"מ כזה - ולמל"מ שאינו מצדיק בשלב זה את המחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully