וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: LG G3

ליאור נאור, TECH

6.7.2014 / 12:01

עם לוק מטאלי, ביצועים מהירים וכמה גימיקים חביבים: מכשיר הדגל של LG יוצא לחנויות בישראל. חושבים לקנות? בדקנו אותו בשבילכם לעומק

LG G3.
LG G3

נתחיל מהסוף: בשוק מכשירי האנדרואיד, לא ניתן לבקש יותר מה-G3. המעבד, המסך והסוללה: כולם מושלמים. נכון, הוא מעט גדול מידי לעבודה מלאה ביד אחת ולפעמים קשה למתוח את האגודל לקצה מסך ה-5.5 אינץ', אך מהירות התגובה, המסך החד והסוללה החזקה הופכים כל שימוש בו ליעיל ונוח שלא לדבר על כמויות הסקס אפיל שיש למכשיר הזה.

רוצים לראות בעיניים? הקליקו על ההאנדס-און שעשינו עם המכשיר

מפרט

ל-G3 מעבד Quad-Core במהירות 2.5GHz של חברת Qualcomm, זיכרון פנימי של שני ג'יגה בגרסת ה-16 ו-3 ג'יגה בגרסת ה-32, מצלמת 13MP אחורית, 2.1 קדמית וסוללת 3,000 מיליאמפר נשלפת – פרט חשוב ולא מובן מאליו.

המכשיר מעניק למערכת ההפעלה (אנדרואיד 4.4.2 KitKat) את הקרקע הטובה ביותר לפעולה, אך מכאן גם נקודת החולשה שלו: כאשר מרבית המכשירים בשוק מריצים את אותה מערכת הפעלה קשה לשמור על ייחודיות ולבלוט על פני המתחרים.

LG לא מלבישה ממשק של ממש על גבי מערכת ההפעלה, אלא רק מעשירה אותה בפיתוחים מקורים. מכאן נובע הקושי לבדל את המכשיר. בשוק ניתן למצוא מכשירים נוספים, המציגים מפרט חזק וגם הם מריצים את מערכת ההפעלה, אנדרואיד, ללא קושי. מה שנותר לחברות זה לספק לנו גימיקים קטנים ושימושיים כדי בכל זאת לנסות ולהיות ייחודיים: כאלו הם תחנת העגינה של המכשיר והכיסוי החכם שלא צורפו לבדיקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
5.5 אינץ', תתכוננו למתוח את האצבעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך

כאמור, ל-G3 מסך 5.5 אינץ' (ברזולוצייה של 2,560 על 1,440 וצפיפות של 538ppi) עם שוליים צרים במיוחד. המסך ברזולוציית 2K ובסרטון ההדגמה המצורף למכשיר, בהחלט ניתן לראות עד כמה התמונה חדה, צלולה ועשירה.

מנגד, ביום יום, אין יותר מידי משמעות לאיכות הגבוהה, ונכון לעכשיו התקשתי למצוא עוד תכנים ברזולוציה הזו. המסך עצמו, איכותי מאוד מאפשר ציפייה בזווית רחבה, מתמודד היטב עם שמש ישירה ותנאי תאורה קשים.

חומרה

למרות שלקחתי לבדיקה את גרסת ה-2 גי'גה RAM, העבודה על המכשיר הייתה תענוג. הודות למעבד החזק, מהירות התגובה של המכשיר היא כמעט אפסית וגם כאשר העמסתי עליו אפליקציות והשארתי אותן פתוחות ברקע, לא נרשמה איטיות.

האפליקציות נפתחות בזמן אפסי וגם במשחקי תלת-מימד, זמן הטעינה היה קצר. ל-G3 סוללת 3,000 מיליאמפר, מה שמאפשר עבודה ממושכת עם המכשיר ללא צורך בטעינה. רק לאחר כיום וחצי של שימוש אינטנסיבי הגיעה הסוללה ל-10 אחוזים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק אחורי קעור, דמוי מתכת, שעושה את ההבדל וקצת מזכיר את HTC/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמות

ל-G3 מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל, המצלמת וידאו ברזולוציית אולטרה HD ומאפשרת לצלם וידאו בהילוך איטי (120 פריימים לשניה). LG הוסיפה למצלמה גם עינית לייזר, המבצעת פוקוס מהיר יחד עם הלחיצה על כפתור הצילום. למעשה ה-G3 לא זקוק לשבריר השנייה אליו אנחנו רגילים מצילום בטלפונים סלולריים. מיד עם הלחיצה המכשיר מפיק תמונה חדה ועשירה.

המצלמה הקדמית היא 2.1 פיקסל. בעידן הסלפי, ניתן לצפות ליותר: המצלמה הקדמית מספקת תמונה טובה, אך לא היסטרית. גם בתנאי תאורה טובים התמונה נראתה מעובדת ולא לגמרי טבעית וחדה. פיצ'ר מגניב שהכניסה החברה הוא צילום במחוות יד. אתם יכולים לקמץ את ידכם לאגרוף, והמכשיר יצלם במעין שלט רחוק לטווח קצר. זה אולי נשמע קטן, אך זהו פיצ'ר שיכול להיות מאוד מאוד שימושי. אגב, ב-Google play ובאפ-סטור תוכלו למצוא אפליקציה המבצעת את אותה הפעולה.

כפתורים והקשות

למכשיר שבדקנו לא צורפו אוזניות, כך שיכולנו להתרשם רק מהרמקול, בגב המכשיר. זה מספק סאונד חזק, ברור ואיכותי. כמו ב-G2, גם ב-G3 לחצני הווליום וכן לחצן הכיבוי נמצאים בגב המכשיר ולא בצידו. זה נראה מוזר בהתחלה, אך לאחר הסתגלות קצרה לא ברור מדוע ממקמים היצרנים האחרים את הכפתורים ההלו בצד המכשיר.

מי שמכיר את ה-G2 בוודאי זוכר את האפשרות "להעיר" את המכשיר בנקישה כפולה על המסך, ללא ספק הפיצ'ר הנוח בעולם. פיצ'ר נוסף הוא האפשרות לעבוד על שתי אפליקציות במקביל, זה נחמד אבל לא מאוד שימושי.

לסיכום

מדובר במכשיר חזק, מהיר וסקסי, בעיקר בזכות כיסוי הדמוי מתכת שלו. מדובר בעוד סוס אנדרואיד מנצח שקצת דומה לחבריו לליגה. אבל ללא ספק מדובר בליגה של הגדולים.

ה-G3 ישווק בארץ החל מהיום ומחירו ינוע בין 3,200 ל-3,600 שקל.

עוד ביקורת מכשירים:
ביקורת: HTC One M8 הכי יפה בשוק
גלקסי נוט 3 ניאו - בין סמארטפון לטאבלט
הגלקסי S5 משעמם - אבל בקטע טוב

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully