וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מוצר: מצלמת אקסטרים של JVC

לא רק גו-פרו. לקחנו את מצלמת האקסטרים החדשה בישראל, האדיקשן (ADIXXION) של JVC להתרשמות והופתענו מהאיכות

קובי ליאני

צילום: קובי ליאני
עריכה: רן צימט

שוק מצלמות האקסטרים בישראל ממשיך להתרחב, אם לא בצרכנים, לפחות בדגמים שמוסיפים להגיע ולהתחדש. בשבועות האחרונים קיבלנו להתרשמות את מצלמת האקסטרים החדשה של יצרנית המצלמות וציוד האודיו מהגדולות בעולם, JVC. היבואנית לישראל 'אפריל טקליין' השאילה לנו את מצלמת האקסטרים 'אדיקשן' (ADIXXION – GC-XA2) ואנחנו צרפנו אותה לציוד צילומי מבחני הרכב שאנו עורכים כדי להעמיד אותה בתנאים קשים מחד ומדרישות מקצועיות מנגד. אולם לפני שנספר לכם מה אנחנו חושבים עליה, נפרט קודם מה היא ומה היא יודעת לעשות.

נתחיל עם ממדיה. עם 7.4 ס"מ לאורך, 5.3 לרוחב ו-3.3 ס"מ עובי, היא אינה הזעירה שבמצלמות, אך לפחות היא אינה זקוקה לקופסת פלסטיק שקופה סביבה כדי להגן עליה וכבר בצורתה המקורית, היא שומרת על פרופיל צר לצילום, בניגוד למצלמות דמויות ה-Go-Pro שניצבות לרוחב. המצלמה עצמה מוגנת מפני מים (עד עומק של 5 מטרים, מעבר לכך יש לרכוש קופסה ייעודית לצלילה) ואבק, המבנה שלה קשיח כדי לשרוד זעזועים קשים וגם טמפרטורות קיפאון נמוכות (10-). משקלה נמוך גם כן ועומד על 135 גרם.

מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2/קובי ליאני

וידאו וסטילס

מבחינת יכולות צילום, המצלמה מצוידת בעדשה רחבה (160 מעלות) גדולה היצרנית מצהירה על מגוון רמות איכות לבחירה שהגבוהה שבהן היא 1080x1920 בוידאו. לשימוש בהילוך איטי, המצלמה מציעה צילום באיכות 1280x720 עם עד 120 פריים בשניה. בצילומי סטילס, המצלמה הזו יודעת להפיק קבצי 8 ו-16 מגה פיקסל הן בצילום יחדני והן ברצף של תמונות במהירות של החל מ-5 תמונות בשנייה ועד 15 תמונות בשניה, גם בהפעלת טיימר. תוכנת ההפעלה שלה מאפשרת לצלם גם תמונות סטילס תוך כדי צילום וידאו בהפרשי זמן משתנים (מ-2 ועד 60 שניות בין תמונה לתמונה) ללא הפרעה לצילום הוידאו. המצלמה תומכת בכרטיסי זיכרון מיני SD עד נפח של 128 ג'יגה-בייט שמאפשר 23 שעות ו-40 דקות צילום ברמת האיכות הגבוהה ביותר. סוללת הליטיום של המצלמה תספיק מנגד לשעה ו-45 דקות של צילום רצוף ברמת האיכות הגבוהה ביותר.

מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2/קובי ליאני

תוספות ויתרונות

מלבד צילום באיכות גבוהה של וידאו וסטילס, האדיקשן של JVC מציעה שורה של פונקציות שמעשירות מאוד את השימוש בה. זה מתחיל בארבעה אפקטים במצבי צילום הוידאו (ספיה, ויויד, שחור לבן ונגטיב) וממשיך ביכולת להתממשק עם הסמארטפון שלכם. החיבור עם המכשיר הסלולארי באמצעות WIFI מאפשר לכם לא רק להפעיל את כל פוקציות המצלמה דרכו אלא גם מאפשר למצלמה להעביר את הוידאו המצולם ישירות אל הסלולארי או למחשב נייד לשמירה עליהם - פונקציה שנקראת צילום לייב.

הפונקציה המתקדמת יותר בחיבור הוייפיי נמצאת ביכולת לחבר עד ארבע מצלמות שונות בו זמנית אל הסמארטפון, וכך ניתן לצפות במסך משותף בכל המצולם במצלמות, לאחד צילומים, לסנכרן צילומים ואף לשמור אותם לא רק על המצלמה. זו פונקציה שימושית במיוחד בצילומים מקצועיים בהם יש לסנכרן יותר ממצלמה אחת. את פונקציה זו לא יכולנו לבדוק, שכן נמסרה לנו רק מצלמה אחת לבדיקה.

מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2/קובי ליאני

קדימה לעבודה

את המצלמה של JVC קיבלנו עם ערכת הפעלה רגילה שכללה תושבת וואקום, תפס לכידון אופנוע ותושבות דביקות חד פעמיות חצי קבועות. את המצלמה התקנו במספר צילומים שערכנו, גם על אופנוע כביש, אופנוע שטח ומכונית. המצלמה עצמה מעבירה תחושה איכותית מאוד במגע. היא נראית קשיחה ושרידה ורק בשימוש בשטח, הרגשנו צורך להרכיב על עדשתה כיסוי מגן שקוף כדי למנוע נזק לעדשה מאבנים שעפות.

המצלמה עצמה, יחד עם זרועות ההתקנה, מגיעים בגודל קטן שקל לשאת בפאוץ', או בחלק מתיקי האחסון שמתחת למושבי האופנועים. פחות אהבנו את הזרועות החלופיות שניתן לקבל עמה, שכן הם מעבירות תחושה עדינה שלא תואמת את התפעול האקסטרימי וגם התקנה לא קלה של המצלמה עליהן (הברגה בתחתית המצלמה). הזרועות המקוריות של JVC אמנם יקרות יותר, אבל יעילות לאין ערוך וגם נראות עמידות ויציבות בהרבה.

התפעול של המצלמה קל מאוד בזכות מסך תצוגה צדי שבה, עם תפריט בחירה ברור בין הפונקציות. הפעלה זו מוסיפה להשתפר כשעושים זאת בעזרת החיבור את הטלפון הנייד. עם המצלמות ביצענו סדרה של סשנים של צילום ביום ובלילה ואת החומרים לקחנו אל המחשבים הייעודיים באולפן העריכה כדי לעבור עליהם ולהתרשם מאיכותם.

על המסכים הגדולים של האולפן הסרטונים שצילמנו נפתחו וחשפו איכות צילום גבוהה מאוד (הסרטון המשודר גורר ירידה באיכות מהגדרות הפלייר של האתר, אך תמונות הסטילס הנן הקפאה של הסרט עצמו וממחישות את האיכות המקורית). החדות והרזולוציה של הצילום מאפשרת לראות אפילו את טקסטורת הכביש בנסיעה מהירה וגם איזון האור של המצלמה במעבר מאור לצל ואפילו ברכיבה בלילה, חשבו איכות מרשימה. למרות השימוש בעדשה רחבה של 160 מעלות, עיוות התמונה מינימאלי בקצוות וגם הפוקוס האוטומטי של המצלמה מצליח להתמקד בדיוק על הנחוץ בכל תנאי תאורה.

מחירה של מצלמת האקסטרים החדשה של JVC, 1,799 שקל, מציב אותה לטעמנו במקום תחרותי ביחס למצלמות המקבילות, בוודאי כאשר לוקחים בחשבון את איכות הצילום הגבוהה שלה. את מצלמה זו ניתן לרכוש באתר היבואנית www.apriltec.co.il.

מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2. קובי ליאני
מצלמת אקסטרים JVC אדיקשן GC-XA2/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully