וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת מוצר: סוני אקספריה Z2

בדקנו את המכשיר שמתגאה במצלמה הכי טובה בשוק, בביצועים חזקים, עמידות למים ומסך מצויין. אז למה מדובר בטעם נרכש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
sony xperia z2, עמידות עד צילום במים בעומק מטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפרט

• מעבד מרובע ליבות Snapdragon S801 של קוואלקום. במהירות 2.3 ג'יגה.
• 3 ג'יגה זיכרון פנימי, 16 ג'יגה זיכרון אחסון, ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה).
• מצלמה אחורית: 20.7 מגהפיקסל עם עדשת G, צילום וידאו K4 (3840x2160 pixels/30p). מצלמה קדמית: 2.2 מגה פיקסל.
• סוללה 3,200 מילי אמפר עם מצב STAMINA לחיסכון באנרגיה.
• עמיד למים ואבק.
• מסך 5.2 אינץ' Full HD.
• משקל: 158 גרם / אורך: 5.5 אינץ'.
• תמיכה ברשתות דור 4 (LTE),
• אנדרואיד קיטקאט 4.4.2.

רושם ראשוני

בילינו הרבה זמן עם מכשיר ה- Sony Xperia Z2. העברנו אותו להתרשמות של כמה משתמשים שונים, וכמעט אצל כולם הוא כשל במבחן הרושם הראשוני: גדול מאוד, צר ודק במיוחד, והפאנלים מזכוכית משני הצדדים עם מסגרת אלומיניום קשיחה פשוט מספקים תחושה לא נוחה ביד.

לכל המתחרים העיקריים של ה- Xperia בזירת ספינות הדגל של אנדרואיד - כמו הסמסונג גלקסי, LG G3 ו-HTC - יש גב קמור שיושב יותר בנוח על כריות הידיים בעת אחיזת המכשיר. במקרה של סוני, מדובר במכשיר דק יותר ויחסית כבד, וזה מקשה מעט את האחיזה. אולי זו פשוט שאלה של טעם, אולי זה פשוט עיצוב שמייחד את סוני מהאחרות. כשחזרנו לכל הבודקים לאחר זמן הסתגלות קצר, הם התרגלו לאחיזה והסכימו פה אחד שמדובר במכשיר מרשים מאוד.

מצלמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וענת סוני מדובר במצלמה הטובה ביותר בסמארטפונים כיום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצלמה של הסוני אקספריה היא בלי ספק אחת המצלמות הטובות ביותר במכשיר סלולרי היום (במיוחד בסטילס). אם איכות הצילום במכשיר חשובה לכם - המכשיר שווה את הקנייה. למצלמה יש כמה פיצ'רים מוצלחים – האפשרות להוסיף אנימציות קטנות של מציאות רבודה (פיצ'ר שהיה קיים גם ב-Z1) הצליחה להיות יותר ממכרת מדבילית, טכנולוגיית ייצוב תמונה SteadyShot עובדת יפה בוידאו אם כי מורידה מעט באיכות כי היא עושה קרופ לתמונות רחבות, נקודות הפוקוס לטשטוש הרקע מוצלחות ואת האפשרות להוסיף סלואו-מושן לווידאו אהבנו מאוד.

צילום מתחת למים עובד מצוין בזכות כפתור לחיצה פיזי (הכרחי, כי תפעול מסך מגע קשה במים), אך שימו לב שאחריות היבואן על המכשיר אינה מכסה נזקי מים. אפליקציית אלבום התמונות של סוני היא אחת היפות שיש ומשלימה מצוין את חווית המצלמה.

בווידאו קיימת האפשרות לצלם ב-4K. המסך אמנם לא תומך בתצוגה הזו, אלא מוגבל עד 1080p (אם כי תכנים שצולמו ב- 4K נראים עליו קצת יותר טוב מאלו שצולמו ב-FULL HD) ואין כמעט מכשירים או תכנים שתומכים ברזולוציה הזו בשוק, אבל זה העתיד והוא מגיע, ואין סיבה לא להתחיל לצלם כבר עכשיו באיכות הגבוהה יותר.

פחות אהבנו במצלמה את העובדה שהתמונות נראות בעת הצילום בהירות יותר מאשר בתוצאה הסופית. זה נותן את האשליה כאילו התמונות נשמרות חשוכות. באף מכשיר לא ניתן לשלוט על מהירות התריס, מה שגורם ריצודים בתאורה מלאכותית (כלומר בניאון של המשרד שלנו) וזה אלמנט שבולט במצלמה בעלת רזולוציות גבוהות כמו זו. הצילום הפנורמי אכזב והמצלמה הקדמית (2.2 מגה פיקסל) לא מרשימה.

זאת ועוד: ממשק, ביצועים, מסך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל מתייבשת, אל תנסו את זה בבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכשיר עובד מצוין, גם עם מספר אפליקציות במקביל. הוא כולל פיצ'רים מוצלחים של חיסכון באנרגיית הסוללה, וסוני מלבישים את הממשק שלהם על האנדרואיד. הוא נראה ועובד טוב, אולם הם דוחפים קצת יותר מידי את המוצרים שלהם (החנות והאפליקציות). זה מובן, אבל גם יכול להרגיש כאילו קניתם מכשיר יקר ועכשיו אתם עוד צריכים לראות פרסומות.

משהו מוזר שנתקלנו בו: בגלילה שמאלה של המסכים, לאחר שמסתיימים כל המסכים, המכשיר לא יציג מחדש את המסך הקיצוני ביותר מימין (ובכך יצור לופ של תצוגה) אלא פשוט יאפשר להמשיך לגלול בצורה אינסופית ומיותרת שמאלה.

מיקום כפתורי הבית בחלק התחתון של המסך, ולא על המסגרת שיש בה די והותר מקום עבור זה, הרגישה כמו ניצול לא נכון של גדול המסך ומשהו שצריך להתרגל אליו. אם עד היום היה לכם מכשיר עם כפתור בית זה לוקח זמן.

איכות המסך מרשימה מאד והמסך בבהירות מלאה התמודד יפה עם שמש חזקה. הוא כולל את טכנולוגיית BRAVIA לצבעים חדים וחיים ובסך הכל ה-Xperia Z2, הוא מכשיר מצוין לצפייה בתוכן.

גימיקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

• סינון שיחות על ידי שקשוק המכשיר – אני לא רואה אנשים שישתמשו בזה.
• לענות על ידי הצמדת המכשיר לאוזן – בספק אבל יתכן.
• כיבוי השיחות על ידי הפיכת המכשיר – יעיל לרגע הזה שהצלצול מגיע בזמן ישיבה עם אנשים.
• נקישה כפולה כדי להדליק – מזכיר את ה-LG ויכול להיות שימושי
• קיימת אפשרות ממשוק עם הפלייסטיישן 4 (בלבד) ועם הפלייסטיישן סטור (לא קיים בארץ) ברמת יכולת קנייה והעברה של תוכן. ניתן לחבר שלט דואל שוק מהפליסטיישן ולשחק איתו על המכשיר אבל לא להיפך.

מחיר

3,499 ¤ - הערכה כוללת: מגן מסך, נרתיק ואוזניות להפחתת רעשי סביבה.

לסיכום
זהו סמארטפון מוצלח שמתבלט בעיקר בזכות המצלמה והביצועים שלו. כדאי לקחת אותו לידיים ולהרגיש: אם הוא לא מרגיש לכם כבד או גדול מידי, ואם אתם אוהבים את המראה העיצוב הייחודי של סוני יכול להיות שכדאי לקנות.

בספטמבר לפי השמועות אמורה סוני להכריז על ה-Z3.
ה-Z2 הושק בישראל 3 חודשים אחרי שהושק בעולם. אם זה יהיה המצב גם בהשקה אפשרית של ה-Z3 בספטמבר אז אין טעם לחכות שהמחירים ירדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully