וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת לפטופ: טושיבה Z30

רוני מיכאלי, TECH

4.8.2014 / 13:08

ביצועים מצויינים ומשקל קל במיוחד, הופכים את דגם ה-Portege למתאים במיוחד למי שמחפש אולטרה-בוק לעבוד עליו בדרך הביתה מהמשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Portege Z30/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר תקופת הרצה הושקה בישראל בחודש שעבר סדרת Z - מחשבים ניידים של טושיבה. באמצעות חברת מפעיל, היבואנית הרשמית של טושיבה בישראל.

מדובר במחשבים הממותגים כמחשבי מנהלים ובולטים במיוחד במשקל הקל שלהם. הסדרה כוללת שלושה דגמים בגדלי מסך 15.6", 14" ו-13.3", הנקראים Portege Z30 ,Tecra Z40, Z50 בהתאמה. אני בדקתי את דגם ה-Z30-A-15F שהוא גם הקל מכולם.

לקחתי אותו לטיסת ניסוי בת שבועיים. משקלו הנמוך - רק 1.2 ק"ג - הפך אותו לכמעט בלתי מורגש בתיק בגב. חיי סוללה מרשימים שהספיקו ל-5 שעות עבודה רציפות הפכו את העבודה איתו ברכבת לתענוג של ממש. בשימוש לא רציף הסוללה משמרת את הבטחתה, ולא קרה שפתאום נעלמו אחוזי סוללה ניכרים.

טושיבה מצהירה כי סדרת המחשבים עמידים במיוחד בפני נוזלים וטלטולים. לא העמדתי את המחשב במבחני ריסוק (ותודה לרכבת ישראל) אבל מבחינת טלטולים סטנדרטיים שהוא עבר, ניכר כי הוא אכן עומד בצרכים של נוסע מתמיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
3 האולטרה-בוקים בסדרת Z של טושיבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבפנים החוצה

לחובבי אבטחת המידע מסופק Trusted Platform Module (TPM) שמגנה על מידע חיוני השמור באחסון מקומי וכן Intel® Active Management Technology (AMT) , המאפשרת למחלקת IT לנטר, לתקן, לעדכן ולשדרג מרחוק את המחשב הנייד. קורא טביעת אצבעות כלול גם הוא כדי לאפשר גישה בטוחה ואישית לכל משתמש. המחשב כולל ממשק קורא כרטיסים חכמים.

המקלדת נוחה, מוארת ועמידה בפני נוזלים. פד העקיבה (עכבר מובנה) מוסיף פונקציונאליות לשימוש, אם כי למי שרגיל לפד עקיבה מימים ימימה, יש תחושה גמלונית ומתכלה בשימוש בו.

טושיבה מאפשרת לבחור בין Windows 8 ל-7 כמערכת הפעלה, מה שלי באופן אישי שיפר את האטרקטיביות ונוחות השימוש של המחשב. המחשב מצוייד במצלמת רשת FULL HD ועונה בצורה טובה על צרכי Video conference. המחשב לא התחמם ולא ייצר רעשי איוורור משמעותיים בשום שלב, מה שהופך אותו לנוח גם כשרובצים על הספה בסלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לסיכום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצועים טובים במשקל קל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטושיבה Z30-A-15F הוא מחשב מנהלים מוצלח. זהו אולטרה-בוק עתיר ביצועים וקל משקל. הוא בעל חומרה איכותית שעונה בצורה מיטבית על צרכי העבודה הסטנדרטיים של מנהל ממוצע. מסך ה-13.3 אינץ' איכותי ואינו מבריק, בעל רזולוציה Full HD 1920X1080 .

לסדרת Z קו עיצובי דק ושילדה קלה ועמידה העשויה ממגנזיום כסוף. המחשב מהיר, מרגע הדלקתו עד לעליית מערכת ההפעלה חולפות כ-5 שניות. בבדיקת ביצועים המחשב עמד במשימות של עריכת ווידאו ווירטואליזציה של שני מחשבים. הרמקולים מספקים צליל איכותי, אך לא יעמדו בציפיות של חובב מוסיקה או הארד-קור גיימר מבחינת הווליום.

המשקל הנמוך אטרקטיבי גם ללמשתמשים שלא בעמדת ניהול. אולם מחיר של 7,290 ש"ח הופך אותו למעט יקר ועלול להרתיע את שאר הצרכנים. המחיר כולל מע"מ ואחריות למשך 3 שנים. חשוב לבדוק שירות כשבוחרים לפטופ והאחריות כוללת טכנאי שמגיע ומתקן במקום שזה בונוס חשוב למתלבטים.

מפרט סדרת מחשבי ה-Z

• מעבד Intel Core i5 4200U הפועל במהירות 2.6 גיגה הרץIntel®
• מערכת הפעלה: Windows 8.1 Pro או Windows 7 Pro
• גרפיקה Intel® HD 4400
• 8Gb של זיכרון
• קישוריות: x USB 3.0, 1 x HDMI®, 1 x RGB, 3 SD card reader, Gigabit LAN, Wi-Fi® (802.11 ac/a/b/g/n, Wireless LAN, , אופציה לפס רחב ניידG/4G3, Bluetooth™ 4.0, Intel® WiDi™ ו- Wi-Fi Certified Miracast
• שמע: רמקולים סטריאופוניים איכותיים עם הגברת שמע DTS® Studio Sound™
• מצלמת רשת Full HD עם מיקרופון סטריאופוני
• ביטחון: Toshiba EasyGuard, Trusted Platform Module, Intel® Active Management Technology, אופציה לממשק לסמארטקארד
• מקלדת עמידה בפני נוזלים עם תאורה אחורית והתקן הצבעה- accupoint
• צג 13.3" ברזולוציה HD/ FULLHD נטול השתקפויות
• mSATA SSD 512 GB
• משקל 1.2 ק"ג
• מידות: 284 (רוחב) X 227 (עומק) X 17.91 (גובה) מ"מ

עוד ביקורות שכדאי לקרוא:
מה חשבנו על הלפטופ Dell XPS 13
איך ה- Galaxy Gear Fit?
סוני אקספריה Z2, אחלה מצלמה אבל מה עם השאר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully