וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפילים של הגיימינג חוזרים בתוך סמארטפון

הכינו את הארנק: ביושוק אמור לצאת בקרוב לאייפון, Dragon Quest IV כבר יצא, וככה גם המשחק של פיטר מולינו, ואפילו סיירה מבשלים קאמבאק

Godus. Hi- D
מה שבאמת גרוע כאן זה שארז רונן משחק רק חצי יום במחשק לפני שהוא כותב עליו. הו Godus/Hi- D

פיטר מולינו הבריטי הוא אחד ממפתחי המשחקים השאפתניים ביותר בעולם. יהיו שיגידו שהוא גם הפלצן שבהם. הוא אחד מחלוצי התעשייה, אחראי ללהיטי ענק שהגדירו ז'אנרים שלמים כמו Populous, Magic Carpet, Black & White ועוד רבים וטובים. בשנים האחרונות פיטר נעל את עצמו במשרדי מיקרוסופט, משם הוא פיתח את סדרת Fable והיה אחראי לאספקטים רבים באסטרטגית המשחקים של מיקרוסופט ל-Xbox. לפני מספר חודשים הוא עזב את החברה הגדולה, בטענה שנמאס לו מכל החליפות סביבו, ושבא לו לחזור לעשות את מה שהוא הכי אוהב: משחקים שאפתניים וחדשניים בתקציבים צנועים יחסית.

הראשון מהמשחקים האלה היה Curiosity, יותר ניסוי חברתי מאשר משחק, שדרש מהגיימרים להוריד אפליקציה וללחוץ על המון ריבועים כדי לחשוף פרס ייחודי במינו. את הפרס לקח בחור בן 19 שנכנס למשחק רק בסוף והפרס שלו היה בעצם להיות סוג של אלוהים במשחק הבא. המשחק הזה הוא Godusוהוא הגיע בשבוע שעבר הגיע לחנות האפליקציות של אפל. על פי תיאורים מוקדמים, מדובר ב"משחק אלוהות" שאמור להיות המשך רוחני ל-Populous, המשחק שבנה את מולינו בסוף שנות ה-80. אך המעריצים שחיכו להמשך הרוחני הזה כבר למעלה מ-20 שנה התאכזבו. ואל תטעו, יש לו מעריצים: מעל 17,000 איש תרמו לקמפיין המשחק בקיקסטארטר בסוף 2012.

Godus הוא לא משחק טוב. בבסיס שלו הוא היה יכול להיות משחק אלוהות חביב, אבל הולבשו על הבסיס הזה כל כך הרבה קונצים שואבי כסף של משחקי Free to Play, שאי אפשר באמת לשחק בו ברצף, אלא אם כן מוכנים לבזבז עשרות דולרים על חיזוקים שישפרו את היכולות של האלוהים אותו אתם משחקים.

בחצי יום בו שיחקתי במשחק לפני שהתחלתי לכתוב את הטור בקושי סיימתי את שלב ההדרכה, כי כל הזמן הייתי צריך להמתין זמן רב עד שהילידים המעצבנים שלי יסיימו לבנות מבנים שמקדמים את המשחק. לגבי החלק של זוכה Curiosityבמשחק הזה, לא הגעתי למקום בו בכלל פוגשים שחקנים אחרים ככה שאני לא יודע אם יש לו תפקיד והוא אמור לקבל X אחוזים מהרווחים למשך תקופה מסויימת.

מתסכל שמפתח עם כל כך הרבה שאיפות הגיע למקום הכי שפל של תעשיית המשחקים היום. למרות שהמשחק עצמו חינמי - לא מומלץ.

להורדת המשחק מהאפ-סטור

BiOShock מגיע למסארטפון

גם קן לוין הוא יוצר משחקים מיתולוגי. אחד המשחקים הגדולים ביותר שלו הוא Bioshock, שיצא ב-2007 והראה לכל הסקפטיים שאפשר לספר סיפורים פילוסופיים, עמוקים ומפתיעים בתוך משחק פעולה מגוף ראשון. לספר על המשחק הזה היום, כל כך הרבה שנים לאחר יציאתו, זה כנראה בזבוז זמן, אז אגיד ככה: אם משום מה עדיין לא יצא לכם לשחק בו ויש לכם אייפד או אייפון, אז אתם הולכים לקבל הזדמנות נוספת לעשות את זה.

גרסת ה-iOS של ביושוק צפויה לצאת בשבועות הקרובים. הגרפיקה צפויה לעבור שנמוך מגרסאות ה-Xbox 360 והפלייסטיישן 3 של המשחק המקורי, אבל חוץ מזה המשחק אמור להיות זהה: החל מהתרסקות המטוס שמתחילה אותו ועד לטוויסט המטורף בסופו.

המחיר ותאריך היציאה עדיין לא ידועים, אך ככל הנראה זול זה לא יהיה - כמה עשרות שקלים זה ההימור המושכל שלי. ובכל זאת, ביושוק, אחד המשחקים הטובים בהיסטוריה המודרנית, בתוך הכיס? מבחינתי שייקחו את כל הכסף שלי כבר מעכשיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ועוד קלאסיקה בדרך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הם לא באמת סוגרים את בתי הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגדה מספרת שהממשלה היפנית נוהגת להכריז על ימי חופש מבתי הספר בכל פעם שמשחק חדש בסדרת התפקידים Dragon Quest יוצא לחנויות. הסדרה הזו כל כך פופולרית, שאף תלמיד לא יטרח להגיע לבית הספר בכל מקרה. כולם היו יוצאים בבוקר לחנויות ומבזבזים את שארית היום מול המשחק החדש בסדרה.

Dragon Quest IV הוא לא משחק חדש, אך הגירסה הסלולרית שלו שיצאה בשבוע שעבר עדיין משמחת. מדובר באחד המשחקים הטובים בסדרה, עם עשרות שעות משחק בסגנון של משחקי Final Fantasy הישנים. שווה לאללה אם אתם אוהבים את הז'אנר.

גם אם המחיר הגבוה, מעל 60 שקל באפ-סטור ו-50 שקל צנועים בגוגל פליי, מרתיע אתכם, זכרו שמדובר במשחק ארוך וממכר - לגמרי שווה את המנת שאוורמה וחצי שתוכלו לקנות עם ה-50 השקלים האלה במקום אחר.

להורדה מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

בציר ישראלי

אחרי שבועיים בהם התעסקנו עם משחקי מלחמה, נחמד לחזור לשגרה. בן מנשה ויונתן אנטון גורין שחררו השבוע את Primitives: Puzzle In Time (בהפצת Crazy Labs), משחק פאזלים מהיר בו האצבע שלכם תצטרך לטוס על המסך כדי להגיע מנקודה א' ל-ב' ולאסוף בדרך כוכבים.

מה שנשמע פשוט על הנייר הופך לקשה מאוד כבר בשלבים הראשונים, אבל בזכות האווירה המצויינת והפסקול המוצלח, Primitives זה משחק שפשוט לא רוצים להפסיק לשחק בו.

מצד שני, אם אנחנו מדברים כבר על משחק ישראלי אז אפשר שאלה? למה לעזאזל צריך כל כך הרבה פרסומות? לא, באמת. אני מבין שצריך להתפרנס, אבל בחיי שאני לא מבין למה משחק צריך להציג בפניי פרסומת על כל המסך ברגע שאני פותח אותו בפעם הראשונה, לפני שאני בכלל רואה את מסך הפתיחה שלו. מילא פרסומת אחת לכמה שלבים, אבל לפני שמתחילים לשחק? מי חשב שזה רעיון טוב שיגרום לאנשים להמשיך הלאה? ממש לא מובן - במיוחד שזה משחק ברמה גבוהה שהרבה מאוד אנשים היו מוכנים לשלם עליו כמה דולרים. המשחק עצמו חינמי.

להורדה מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

* אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

שובה של סיירה?

התחלתי את הטור עם כמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית המשחקים וראוי לסיים בעוד שם כזה: סיירה (Sierra ). זוכרים? פעם זו היתה אחת מחברות המשחקים הגדולות בעולם, שהיתה אחראית על מותגי ה"קווסטים" הענקיים King's Quest, Space Quest, Quest for Glory ועוד.

בשנות ה-90, כשז'אנר הקווסטים התחיל לאבד מהפופולריות שלו, סיירה הלכה ודעכה עד שבשנת 2008 המותג נקבר לגמרי בתוך Activision. בסוף השבוע שעבר המותג הוותיק הזה קם לתחייה עם טיזר קצרצר ומסקרן והבטחה לחשוף פרטים נוספים בתערוכת המשחקים Gamescom המתקרבת. על פי השמועות, הקאמבק הזה יביא עמו משחקים חדשים בסדרות King's Quest ו-Geometry Wars.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully