וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם כועסים על לארה

אחרי שעצבן את הפמניסטיות, עכשיו טומב ריידר החדש מעלה את חמתם של מי שאין לו Xbox. וגם GTA מייצר שערוריה חדשה: אונס גופות וירטוראלי. טור המשחקים יד פרצוף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן עדן לגיימרים בקלן/מערכת וואלה!, צילום מסך

Gamescom, הכנס הגדול בעולם בכל הקשור לעולם משחקי הוידאו, מאחורינו. מי שיצא לו במקרה לשהות בקלן בשבוע שעבר וודאי ראה את העיר הופכת לגן עדן לגיימרים, עם מסיבות עיתונאים ענקיות, שלטי חוצות עצומים ואולם כנסים מפוצץ באלפי גיקים שמתנסים במשחקים חדשים. כדי לחגוג את התערוכה, נחרוג קצת מהפורמט הרגיל של הטור ובמקום להתמקד במשחקים סלולריים נתמקד בחדשות והכרזות שעשו את הכנס. מכורי הסלולר, אל תדאגו, חשבנו גם עליהם: דלגו לסוף הטור לשתי המלצות.

השערורייה של לארה

מסכנה לארה קרופט. נראה שאין משחק בכיכובה שלא זוכה לשערוריה גדולה שסובבת את יציאתו. בפעם הקודמת, לקראת Tomb Raider שיצא ב-2013, זו היתה התבטאות אומללה של מפתחי המשחק, שטענו שסצנה בה לארה עומדת מול בחור שמאיים באופן די מפורש להכות אותה ולאנוס אותה אינה "סצנה הטרדה מינית", פשוט כי הם לא רצו שהמשחק שלהם יכלול התעסקויות בנושא הכבד הזה. זה נכון שגם עד השערוריה ההיא לארה לא היתה חביבה במיוחד על פמיניסטיות, אבל זה בטח לא שיפר את מעמדה אצלן.

Rise of the Tomb Raider, המשחק הבא באפוס שהוא לארה קרופט, צפוי לצאת בעוד יותר משנה, בעונת החגים של 2015 (לא ראש השנה אלא חג המולד, מה שאומר נובמבר-דצמבר). למרות זאת המשחק כבר חולל מהומה גדולה, לאחר שמיקרוסופט חשפה שהוא הולך לצאת בצורה בלעדית לקונסולות המשחק שלה, Xbox One ו-Xbox 360. בעלי הפלייסטיישן 4, ה-Wii U וה-PC יכולים לשכוח מההרפתקה הבאה של לארה ב-2015.

תגובות חסרות פרופורציות של גיימרים זועמים לא איחרו להגיע. "מיקרוסופט מחריבה את תעשיית המשחקים!", צעקו גיימרים חובבי סוני. "זהו אני מחרים מעכשיו כל מוצר של טומב ריידר ומיקרוסופט!", זעקו אחרים. כאילו שחוזי בלעדיות כאלה הם דבר חדש ושהם לא קיימים כבר מאז שנות ה-80 בערך.

מיקרוסופט, אגב, מיהרה להחזיר את כולם לפרופורציות. פיל ספנסר, מנהל חטיבת ה-Xbox, הבהיר שמיקרוסופט לא קנתה את טומב ריידר, ושהבלעדיות המדובר תהיה זמנית בלבד. או במילים אחרות: מדובר בראשוניות. זה אומר, ככל הנראה, שגם הפאנבויז של סוני וגם גיימרי ה-PC יוכלו לשחק במשחק, פשוט הם יצטרכו לחכות לו עוד כמה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הקומוניסטים של סוני

גם סוני שיחקה אותה ב-Gamescom, עם מסיבת עיתונאים גדושה בכל טוב. זו שאלה של טעם אבל לא מעט גיימרים רואים בקונסולה שלה בתור המנצחת של התערוכה.

מבין כל המשחקים שהוצגו שם, הכוכב הכי בולט הוא ללא ספק The Tomorrow Children, משחק עם ניחוח של אנימציה סובייטית, וטריילר פשוט נהדר שנראה כמו סרטון תעמולה. אז נכון, עוד לא כל כך ברור מה בדיוק עושים במשחק הזה, שלא לדבר על מתי בדיוק הוא ייצא. עדיין, אם תצפו בטריילר לא תתחרטו.

השערורייה של GTA (אזהרת טריגר)

זוכרים את Hot Coffee, הקוד הסודי שהיה קבור במשחק הרביעי בסדרת GTA IV, ואפשר לדמות שלכם לקיים יחסי מין עם בחורות איתן הוא יצא? הקפה החם ההוא, שבכלל לא היה נגיש במשחק המלא ונחשף על ידי האקרים ששיחקו בקוד, כמעט וגרם להסרתו של המשחק ממדפי המשחקים. מסתבר ש-GTA ושערוריות מיניות זה דבר שהולך יד ביד, כי גם למהומה החדשה סביב GTA V, המשחק היחסית-חדש בסדרה, יש ריח של קפה חם. או משהו אחר, שהוא גם חם. ולח.

שחקנים שמשחקים במצב האונליין של GTA V מדווחים על טרנד חדש ודי מדכא: שחקנים אחרים הצליחו לשנות קצת את הקוד של המשחק, כך שהם יכולים לבצע מעשה אונס וירטואלי בגופות של השחקנים שהם הורגים בקרבות רשת המוניים. ההאקרים נכנסים לשרתי המשחק כשדמותם הוירטואלית לא לובשת מכנסיים, ולאחר שהם מצליחים להרוג שחקן אחר הם גורמים לדמות שלהם לפצוח בתנועות אנימציה שלא משאירות מקום לדמיון. חלק מהסרטונים הועלו ליוטיוב ומרביתם כבר הוסרו.

אונס מקוון כאמצעי השפלה ליריבים שנפלו בקרב זה לא עניין חדש בתעשייה. שחקני Halo עושים זאת כבר למעלה מעשור. ועדיין, עם האנימציה הריאליסטית של GTA V זה פשוט מטריד יותר. בפעם הבאה שיתחילו את המשחק עם כתובית גדולה: "אזהרת טריגר".

שקט בבית המשפט!

הבטחתי גם המלצות על משחקים סלולריים ואני מקיים. השבוע, קבלו את עורך הדין המגניב ביותר בעולם, פיניקס רייט, שחוזר בפעם החמישית לעשות צדק על מכשירי האפל שלכם. סדרת Ace Attorney היא סדרת משחקים פופולרית מאוד ביפן, שמספרת את עלילותיו של עו"ד רייט וחבריו המשונים.

המשחקים הם חצי ספר-אינטראקטיבי (מה שאומר שיש מלא טקסט לקרוא) וחלק משחק בלש בו צריך לאסוף ראיות ולהגיע איתן לבית המשפט. במהלך המשפטים צריך להשתמש בראיות המתאימות כדי לשבור עדויות שקריות ולמצוא את האמת. זה אולי נשמע קצת בירוקרטי ומשעמם, אבל הכותבים המוכשרים של הסדרה הזאת מצליחים פעם אחר פעם ליצור דרמת בית משפט שהיא גם מעניינת, גם קורעת מצחוק ולרגעים אפילו מרגשת.

המשחק החמישי הגיע השבוע לאייפון, וניתן להוריד את החלק הראשון שלו בחינם (ואז לשלם תמורת פתיחת שלבים נוספים). מי שעדיין לא מכיר את הסדרה יכול לשחק גם בשלושת המשחקים הראשונים שלה, שיצאו מאוחדים בטרילוגיה אחת. שווה!

להורדת המשחק מהאפ-סטור
להורדת הטרילוגיה שקדמה לחדש מהאפ-סטור

בציר ישראלי

ולסיום, לכו לנקות כלים. המשחקי הישראלי החדש של שי רוזנצוויג, Chop Chop Kitchen Chef, דורש מכם להפוך לשוטפי כלים מדופלמים ולשטוף כמה שיותר סירים במטבח קטלני. המשחקיות מזכירה את משחק חטיבת העצים Timberman שהוליך לא מזמן את טבלת המשחקים החינמים ולזמן קצר איים לפלאפי בירד החדש.

למה שתרצו לעשות בסלולר את מה שאתם לא רוצים לעשות בבית שלכם? כנראה מאותה סיבה שאנשים עושים את מה שהם עושים בפסקה למעלה על GTA. כי זה כיף, וכי אפשר, כי זה צבעוני, וכי זה אחלה משחק. וזה גם בחינם, אלא אם כן אתם רוצים גירסה ללא פרסומות שעולה 6.90 שקלים.

להורדת גירסה חינמית מהאפ-סטור
להורדת גירסה בתשלום ללא פרסומות

* אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully