וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי הכי מצליח בקיקסטארטר

נסינו לגלות את מה הסוד לפרויקט מוצלח מסער שי, היזם שכבר השיג מימון מלא לחמישה מוצרים שונים. ואיפה אפשר לשמוע השבוע טיפים נוספים ממקור ראשון

פרויקט הקיקסטארטר King Down, עמד ביעד כבר ביממה הראשונה. זהו משחק לוח, אשר לפי יוצרו: "לוקח את הכלים והלוח של שח-מט ומרחיב את העולם והאפשרויות שבחוויית המשחק, כולל אפשרות לשחק 2-4 שחקנים, כלים חדשים שאינם כלולים בשחמט, קלפים וסיפור רקע עשיר".

בזמן שתקראו את זה הוא יעבור את המאה אלף דולר שנאספו מעל אלף תומכים. סרטון הפתיחה מעולה ומציג אנימציה ברמה גבוהה וסיפור שמתכתב היטב עם הפופולאריות של סדרות כמו משחקי הכס והקהל הגדל של משחקי לוח למבוגרים. העמוד בנוי כמו שצריך, מציג הרבה תמונות, מאפשר הדפסת דמו בתלת מימד, מציע תשורות מוצלחות שכתובת ברוח ועושה הכל נכון.

אלא שלעשות הכל נכון עשו גם הרבה פרויקטים שלא הגיעו למלוא הסכום. מאחורי King Down עומד הישראלי, סער שי, יזם סדרתי לא קונבנציונלי בן 33, המחלק את זמנו בין ניו יורק, לונדון ותל אביב, שזה כבר הפרויקט החמישי (מתוך 6) שהוא מוביל שמגיע למימון מלא. 3 מתוכם היו משחקי לוח. כולם בקיקסטארטר בסכום מצטבר של מעל 600 אלף דולר. ניסיתי לברר איתו מה הסוד.

"אל תכנס לעסקי החומרה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתיב מימון חדשני ואלטרנטיבי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסוד? רעיונות טובים צריכים תכנון מקיף ועבודה קשה, אבל בסופו של דבר אין תחליף לרעיונות טובים. קיקסטרטר ואתרים דומים הם לא רק פלטפורמה נהדרת להגשמת פרויקטים אלא נתיב מימון חדשני ואלטרנטיבי אשר מאפשר ליותר יזמים להצליח ולמוצרים יותר מגוונים לצאת לאור. אני רואה בעתיד התרחבות של הקונספט השיווקי הזה".

נניח ויש לי רעיון לקמפיין - נגיד, שטיחון אמבטיה שהוא גם מפזר חום כדי שבחורף כשחוזרים לאמבטיה הגרביים לא ירטבו - מה שלושת הטיפים שאתה יכול לתת לי או ליזמים מתחילים?

"טיפ מספר 1 - אל תכנס לעסקי החומרה. טיפ מספר 2 - אם כבר אתה נכנס לעסקי החומרה, תנסה לחבור למי שיש לו כבר ניסיון בתחום. טיפ מספר 3 - אל תכנס לעסקי החומרה. מדובר בתחום מאוד קשה, בעיקר ליזמים מתחילים. הוא דורש לא רק הבנה עמוקה בהנדסה ותהליכי ייצור, אלא גם בהפצה ושילוח, ניהול מלאי וכו?. ההמלצה שלי - תתחיל בקטן, מרעיון פשוט שאתה יכול לראות את עצמך מסוגל לעשות לבד. אח?כ תוכל להתרחב ולנסות אתגרים יותר מורכבים. אני נכשלתי בחומרה מורכבת, Ringbow - מכשיר אלקטרוני זעיר ואלחוטי שהוא גם מוצר לביש. אז צימצמתי שאיפות למוצר פשוט הרבה יותר - משחק קלפים".

מה שלום המוצרים שכבר הוצאת לשוק?

"המוצרים שלי חיים טוב. המשחק הראשון - הסוכנים, כבר מודפס במהדורה שנייה. המהדורה הראשונה של הסוכנים הייתה בלעדית לתומכים בקיקסטרטר. הדפסנו 8,000 יחידות שאזלו. במהדורה השנייה אנחנו מדפיסים כמות יותר גדולה בעקבות חתימה עם חברת הפצה גדולה של משחקי לוח בארה?ב ואירופה. יהיו אפילו גרסאות מתורגמות בהפצה מצומצמת. המשחק השני, מאהא-יודהא, המבוסס על המיתולוגיה ההינדית, בשלבי דפוס אחרונים וכבר התחלנו לתכנן הרחבות. כרגע אני מתרכז במימון המשחק החדש שהוא קצת יותר מורכב כי הוא כולל ייצור חלקי פלסטיק בסין. למזלי אני מקבל עצות טובות מאנשים טובים ומנוסים בתחום".

כמה כסף באמת נשאר בסוף?

"כסף זה לא הכל בחיים, ויש הרבה סיפוק מהקמת קהילה רחבה של תומכים ברעיונות שלך. אבל תמיד כדאי לחשוב על הרווח, כי בסופו של דבר צריך לחיות. כמו כן, ככל ששיעור הרווח גדול יותר, כך ניתן לעשות מוצר טוב ואיכותי יותר. כדאי לחשוב לטווח ארוך - לא בהכרח תוכל לעשות רווח מהפרוייקט הראשון או השני, אבל אתה בונה חברה, אתה בונה מותג, אתה בונה קהל לקוחות. משם תוכל להתקדם לרווח אמיתי. לא מיידי, אבל הוא יגיע בסופו של דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אינדיגוגו פותחת נציגות בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וולקום טו איזראעל/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגות רשמית לפלטפורמת מימון ההמון אינדיגוגו בישראל. אורן סימניאן, שופט כדורגל בשבתות ודמות פעילה בעולם הסטראט-אפים הישראלי הוא הנציג הרשמי של החברה. יש בישראל סוכנים של אינדיגוגו שמטרתם להביא פרויקטים לאתר, אולם נציג רשמי נראה כמו צעד מבורך.

יזמים מישראל מכירים את הקושי (שאולי לפי השמועות יפתר בקרוב) לעלות קמפיין באתר המתחרה, קיקסטארטר, ונציגות רשמית תהיה שימושית בהתמודדות עם המכשולים השונים שבדרך.

"בישראל יש שוק נהדר", אומר סימיניאן, "מוחות יצירתיים הן בצד הטכנולוגי והן בצד האומנותי ויש כר נרחב לפעילות בקידום היזמים, חשוב לציין כי יש הרבה פרוייקטים חברתיים שיכולים לזכות לחשיפה ומימון בפלטפורמה. המטרה שלנו בישראל היא לבנות קהילה ולהיות מעורבים בקהילת היזמות ולשמש מקור מקצועי ומומחה בתחום אשר יספק כלים, ידע ורישות עסקי לקמפיינרים. על ידי מעורבות החממות, אקסלרייטורים, אוניברסיטאות ועוד".

הפעילות תושק ביום שלישי, כחלק מועידת DLD, באירוע שתתארח בו ליז וולד, VP International של אינדיגוגו שתדבר על השפעת מימון ההמון על הכלכלה, וכן יתארחו מומחים נוספים וידונו בעשה ואל תעשה לקמפיין מימון מוצלח.

אם יש לכם רעיון מוצלח - מי שרוצה לקחת את הרעיון שלי תמורת אחוזים לשטיחון אמבטיה שמשלב מפזר חום כדי שהגרביים לא ירטבו לכם בחורף (אני אומר לכם, נוכל לעשות מיליונים) - מוזמן לקחת אותו תמורת אחוזים ולהגיע לאירוע כדי לקבל טיפים ממקור ראשון. הרשמה בקישור הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully