וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כולם: Sunset Overdrive

אילן גלר, לונדון, TECH

22.9.2014 / 10:33

כתב וואלה! TECH זכה לשחק באחד המשחקים הכי מצופים של השנה, וחזר עם תובנות לגבי חזון הגיימינג של מיקרוסופט. חלק שני

Sunset Overdrive הוא אולי אולי המסקרן ביותר משלושת המשחקים שבדקתי. Halo: The Master Chief Collection ו-Forza Horizon 2, הם הימורים בטוחים ככל שהשקעה של עשרות מיליוני דולרים בפיתוח משחק מחשב יכולה להיות. המשכים למותגים מצליחים ומוכרים, שטבלאות האקסל כבר היו כותבות בעצמם אם אף מעצב לא היה חושב עליהם. Sunset Overdrive הוא משהו אחר: משחק חדש ומקורי, ולא רק בשם.

דניס ויטצ'בסקי מסמן את Sunset Overdrive כאחד מ-7 המשחקים המסקרנים של תערוכת E3 האחרונה

עלילה ומשחקיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפלצת אנרגתית במיוחד אחרי ששתה משקה אנרגיה בעייתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלילת המשחק היא גרסת "סקוט פילגרים" לסיפורי זומבים (בשיחה עם מנהל הקהילה ברנדון ווינפרי הוא התוודה בפני כי הסרט אכן היה אחד ממקורות ההשראה). משקאות אנרגיה גרמו לתושבי עיר גדולה להפוך למפלצות, ורק הגיבור שומע קול מסתורי שאומר לו על אילו כפתורים ללחוץ כדי לקבל כוחות על. נשמע מטופש בקטע מודע לעצמו? לגמרי.

למתקדמים נאמר שעושה רושם כי מפתחי המשחק ניסו לא מעט את כותריו האוונגרדיים של היוצר היפני Suda 51 לפני שניגשו למלאכה, אם כי כאן הכוונה היא פחות לפארודיה של משחקי וידאו, ויותר להשתוללות חסרת מעצורים.

גם כשהאקשן מתחיל, מרגישים ש-Sunset הוא לא משהו רגיל. יש כאן שילוב בין קרבות מהירים, המון סוגים של כלי נשק מטורפים (המפתחים יצרו בעבר את סדרת ראצ'ט וקלאנק לפלייסטיישן, שהתפרסמה בזכות תכונות דומות), וגם קפיצות ופעלולים שלא היו מביישים את טוני הוק. הכל ביחד הופך לחוויה קצת טריפית שלפעמים היה לי קצת קשה לעקוב אחריה מרוב בלגאן ופיצוצים. בשלב הראשון האויבים לא מאוד קשוחים ודי להתרוצץ ברחבי השלב בלי תכנון מיוחד כדי להתחמק מכל פגיעה. בהמשך, יש לקוות, המשחק נעשה מעט מסודר יותר – או שכלי הנשק הופכים לחזקים כל כך שאין שום צורך לחשוב יותר מידי במילא.

בשיחות הרקע למשחקים האחרים, שמענו הרבה מילים על חזון הגיימינג של מיקרוסופט: עולם מחובר, טכנולוגיה מתקדמת, ערוצים אינטראקטיביים. Sunset Overdrive לא מתאמץ יותר מידי להתחבר לכל המילים הגדולות האלה. הוא "סתם" כיפי. אבל גם זו הצהרה: מיקרוסופט מראה לנו שהיא לא רק הולכת על בטוח, אלא גם תעזור למפתחים כישרוניים ומקוריים להגשים את חלומם אם תשתכנע שהוא מגניב מספיק.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

Xbox One: יש לה סיכוי?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקרוסופט הצחילו להקשיב לגיימרים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשה-Xbox One הגיע למדפים בארה"ב לפני כמעט שנה, הגיימרים לא היו בטוחים שמיקרוסופט מדברת אליהם. בין דוגמניות שמענטזות מול הקינקט ופרסומות על אפליקציות לצפייה בפוטבול, הרושם הסופי היה שהמשחקים נדחקים הצידה. את זה בדיוק מנסה החברה לתקן. אם לשפוט לפי מה שהוצג בפני – הם עושים פחות או יותר כל מה שהם יכולים כדי לנצח.

שוב ושוב שמענו את זה, גם מהמפתחים עצמם וגם מאנשי הניהול שמעליהם. מיקרוסופט הפסיקה לעבוד לפי תכניות שנקבעו בחדרי חדרים, והתחילה להקשיב. לנסות להבין מה הגיימרים רוצים לראות, באילו משחקים היו רוצים לשחק. ואז לתת להם את זה, עם הצוותים המוכשרים ביותר שאפשר להשיג. לשלושת המשחקים עליהם דיברנו יחבור גם כותר חדש לגמרי בסדרת "טומב ריידר" שיצא רק לאקס-בוקס, ובחברה מבטיחים עוד הרבה הכרזות מפתיעות.

צרפו לזה השקה רשמית בישראל, וקיבלתם משהו שלא היה לנו, בעצם, אף פעם: תחרות. תחרות אמיתית בין שתי קונסולות, שמגיעות לכאן בזמן החשוב ביותר עבורן ולא באיחור מבאס שמוציא לגמרי את המיץ מכל העניין. תבחרו מה שתבחרו, משעמם בטח לא יהיה.
Sunset Overdrive צפוי לצאת ל-Xbox One ב-31 באוקטובר.

למי שפספס: הכתבה הראשונה בסדרה בה אילן משחק לפני כולם ב-Forza Horizon 2 ו-The Master Chief Collection

  • עוד באותו נושא:
  • xbox one

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully