וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגים עוברים דירה

בוריס בולטיאנסקי

24.11.2008 / 11:21

השבוע האחרון עבר בבלוגוספירה בסימן מעברי דירה של בלוגים - חלקם למיזמים פרטיים ואילו אחרים לכיוון מסחרי

פעם בכמה שבועות אני נתקל בעוד פוסט המבשר על מעבר דירה. במרבית המקרים, אין מדובר במעבר דירה פיזי, אלא באחד וירטואלי לחלוטין. אני יכול לדלות מזכרוני שלושה בלוגים של זרובבלה, ארבעה בלוגים של ולווט, שלושה בלוגים של עידו קינן, ובטח יש עוד. חלקם עברו דירה ולא חזרו לעדכן בבלוגים הישנים וחלקם מנהלים בלוגים במקביל.

זרוב.קום

המעבר של אליזרין וויסברג לבלוג עצמאי לא ממש הפתיע אותי. האתר, שמטרתו להיות הבמה היצירתית של זרובבלה, פותח את שעריו גם "לכוכבי אינטרנט פוטנציאליים" ומזמין אותם לרכז את התכנים שלהם באתר, לצד אלה של אליזרין עצמה.

שותף בבניית האתר הוא [[תומר ליכטש]] שפתח ווב סטודיו בשם קונצפצ ואני באמת צופה שבעתיד נראה עוד פרוייקטים מעניינים מבית היוצר שלו.

אפצה ופרובלוגינג

אם כבר התחלתי לדבר על מעברי בלוגרים, אז כפי שהתבשרנו השבוע, אורנג' הולכת להקים אתר תוכן ובידור שיכלול בין היתר בלוגים. בפאנל המעורבות החברתית באמצעות בלוגים שהתקיים בכנס וורדקמפ עליו כתבתי בשבוע שעבר אמר צביקה בשור כי בלוג לבדו הוא בסה"כ לוח מודעות והוא חייב להיות חלק מאקוספירה אינטרנטית על-מנת לקדם את האג'נדה שלו. כנראה שאורנג' מסכימים עם בשור, אך מכיוון שהם צריכים ליצור משהו מכלום, הוחלט לייבא בלוגרים מוכרים ופופולאריים.

האתר, נכון לכתיבת שורות אלה טרם עלה. בנתיים, התווסף לקורא הרסס שלי הבלוג של אפצה – בלוג קבוצתי של חמשת הבלוגרים הנ"ל שמבטיחים לנו הצצה לפרוייקטים העתידיים שלהם וכן לעורר דיון על הבלוגים כמדיום תוכן מוביל.

אבל, כפי שאני מפרש את דבריה של עמית, הבלוגרים הללו לא באמת זקוקים לאורנג' כדי לקבל הכרה וחשיפה – הם בנו את עצמם בידיהם, והם מה שהם בזכות עצמם. רק עכשיו הם מוכרים את כישוריהם, ואיך שאני מרגיש, עבור אורנג' זה פחות כדי שיכתבו – אלא יותר במטרה להביא את האקוספירה הזו לבלוגיה שתעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

להפוך מילים לדורבנות

במהלך לימודיי הייתי חייב בשלב כלשהו לקחת קורס בשם "כתיבה מדעית". אחת התובנות שיצאתי איתה מן הקורס הזה הייתה בדבר חוסר הרלוונטיות והעדכניות של האקדמיה ללשון העברית בכל הקשור לתחדישי מילים והסתגלות מהירה לשינויים ולתוספות בשפה. ישנן מילים רבות שלא קיימות בעברית הרשמית, אך כבר מזמן הפכו לשגורות בפיותינו. מילים אלו היו עוברות עד כה מפה לאוזן, ומתשלבות בשיחה מבלי שהיו מתועדות במקום מרכזי אחד. פעמים רבות גם המשמעות שיש למילה עלולה להיות שונה בפי אנשים שונים שקלטו את המילה בסיטואציות אלה ואחרות. לבסוף קם אתר "דורבנות" שמטרתו היא לאסוף את כל אותן מילים שמעשירות את השפה העברית.

בראשות האתר עומד אסף שגיא, שהתחיל לקרוא באתר הסלנג Urban Dictionary ובהשפעת האתר החל לחלוק מילים שאהב ברשימת תפוצה שניהל במהלך שירותו הצבאי. באיזשהו שלב התחילו המשתתפים באותה רשימת תפוצה לשלוח גם מילים משלהם, בעברית. כך עברו מספר שנים, ולבסוף, בתחילת חודש נובמבר השנה, עלה האתר לאוויר כשהוא מאגד בתוכו את המילים שנאספו מאז 2006 וכן מהווה במה לגולשים להוסיף את תחדישי הלשון שלהם.

אני בהחלט מסוגל לראות את עצמי מבלה שעות מול האתר הזה, בדיוק כמו ששגיא בילה מול Urban Dictionary לפני 3 שנים – בעיני מדובר באחת היוזמות הנחוצות והמעניינות ביותר שעלו בזמן האחרון באינטרנט העברית.

ברכת יומולדת מאוחרת

באיחור קל של שבועיים אני רוצה לנצל את הבמה הזו ולאחל לאלעד זלומונוס, חנית כהן, ותום סלע הרבה מזל טוב על שנתיים לבלוגלי. זהו אחד האתרים החשובים ביותר באינטרנט הישראלי בעיני והוא מהווה מקור בלתי נדלה של תכנים איכותיים וכן במה נוחה ופשוטה לבלוגרים. בלוגלי כידוע רץ על מערכת וורדפרס מו, שמחד מאפשרת התאמה כמעט מוחלטת של הבלוג לצורכי הבלוגר ומאידך מסירה את דאגת האחסון של הבלוג העצמאי מכתבי הבלוגר שאינו בהכרח שולט בפן הטכנולוגי, שמעוניין לרכוש ניסיון במערכת וורדפרס מבלי להתייחב לאתר משלו או שפשוט מעדיף להתמקד בכתיבה ולא לעסוק בעיינים הטכניים, גם אם שולט בהם לגמרי.

אז כפי שכבר אמרתי, הרבה מזל טוב! הצלחה וכמובן שגשוג ותוכן איכותי למכביר.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully