וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תאמינו

דידי חנוך

4.5.2009 / 10:44

בטור התלונות השבוע, דידי חנוך רוצה להזכיר לכם לא להאמין לשמועות מעכשיו ועד הארוע של אפל ביוני

חברים, הולך להיות חודש קשה. אנחנו נמצאים חמישה שבועות מארוע הפתיחה של כנס המפתחים של אפל ביוני, בו ככל הנראה יוכרז הדור הבא של האייפון. וסביר להניח שיהיו גם הכרזות אחרות. והרשת כבר מוצפת בשמועות.

מה לא שמענו בשבועיים-שלושה האחרונים? נטבוק. מחשב לוח. מחשב לוח שהוא נטבוק. אייפון קטן. אייפון גדול. אייפון CDMA ואייפון LTE. הורדת מחירים דראסטית, השקת מקים חדשים והופעה מפתיעה של סטיב ג'ובס על בימת הכנס לצלילי ל"ל קול ג'יי שצועק "אל תקראו לזה קמבאק". טוב, את החלק של הפסקול המצאתי.

לשמועות האלה יש שלושה מקורות. האחד הוא תקוות מהרהורי לב. אנשים רוצים ומניחים ומקווים שחלק מהדברים האלה יקרו. אז הם מעלים השערה, וזאת מתנפחת והופכת לשמועה שהופכת לידיעה. והנה יש כותרת.

המקור השני הוא הדלפות מכוונות. אני לא שותף לאמירה שכל אנשי יחסי הציבור הם שקרנים, אבל ל"מקורות בתוך אפל" יש רקורד ארוך ועשיר של שקרים משכנעים. אלה האנשים ששכנעו את כתב הטכנולוגיה של CNBC שסטיב ג'ובס בריא לגמרי. וגם עיתונאים בפרסומים מכובדים כמו וול סטריט ג'ורנל אכלו את הלוקשים שלהם. בכל פעם שאתם שומעים "מקורות באפל מוסרים" או - חמור יותר - "המקורות שלי באפל מוסרים", רוב הסיכויים ש"מקורות" היא מילת קוד "דוברות" ו"מוסרים" היא מילת קוד ל"משקרים".

המקור השלישי לשמועות הוא גרגיר של אמת. גם לחברה עם מסירות פנאטית לסודיות כמו אפל יש דליפות, ועל הדור השני של האייפון ידענו כמעט הכל לפני שהושק. אבל ברוב המקרים, מדובר בגרגיר של אמת שמכוסה בשכבה עבה של תקוות והשערות.

לדוגמה, הדיבורים בין אפל ורייזון שהעלו שמועות על מכשיר LTE (דור 4) או מכשיר CDMA. אין ספק שאפל דיברה עם ורייזון. מדובר בחברת הסלולר הגדולה בארצות הברית והמתחרה הגדולה של שותפת אפל הנוכחית AT&T. אבל על מה הם דיברו? רק בכירי שתי החברות יודעים. לא סביר ש-CDMA, כי מדובר בטכנולוגיה שמגיעה לסוף חייה. יכול להיות שהם מדברים על LTE, אבל אלה לא שיחות שתוצאותיהן יוכרזו ביוני 2009. לא תהיה לורייזון רשת LTE בשנה הקרובה. ויכול להיות שהם דיברו על מכשיר ללא רדיו סלולרי. לא סביר, אבל יכול להיות. הכי סביר? אפל דיברו עם ורייזון והדליפו את זה כדי להגביר את הלחץ על AT&T במשא ומתן בין החברות. והתשובה האמיתית? אין לנו מושג.

בעבר, גם אנחנו נפלנו ברשתן של שמועות (אייפון נאנו? זוכרים?). וקשה להבטיח שזה לא יקרה בעבר. אבל אנחנו מבטיחים להיות בעבורכם מסננת נאמנה. המקור היחיד שעל ההדלפות שלנו נדווח בוודאות הוא קווין רוז - כי הרקורד שלו טוב מכדי להתעלם - ואם נדווח על שמועות אחרות נבהיר שמדובר בשמועה. את רוב השמועות לא תראו כאן. המטרה שלנו היא להביא לכם את העובדות, כמיטב יכולתנו.

ועוד משהו שלא קשור לאפל

זה הזמן להזכיר את הטור "שיגידו תודה", שכתבתי על הדלפת העותק הלא סופי של וולברין. 87 מיליון דולר בסופ"ש הראשון. זה לא קרה "למרות" ההדלפה. זה קרה - בין השאר - בגלל ההדלפה. עכשיו שהסרט הצליח, נותר לחכות ולראות האם זה יגרום לשינוי כלשהו בגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully