וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג מולד שמח לקינדל

אמזון הודיעה כי ביום של חג המולד נמכרו, לראשונה, יותר ספרים עבור מכשיר ה-Kindle מאשר ספרים רגילים בחנות

הישג לקורא הספרים האלקטרוני של אמזון – ב-25 בדצמבר נמכרו יותר ספרי קינדל מאשר ספרים רגילים בחנות המקוונת. כמו כן, החברה הודיעה כי הקינדל נקנה השנה כמתנה לחג המולד יותר מכל מוצר אחר שמכרה אמזון אי פעם. הנתונים אותם ציינה אמזון לא מפתיעים. קינדל, בניגוד למתנות פופולאריות אחרות כמו אייפודים או קונסולות משחק, נמכר רק באמזון, מה שמסביר את היותו המתנה הפופולארית ביותר שנקנתה דרך האתר.

מעבר לכך, יום חג המולד עצמו לא ידוע כיום קניות עמוס בדרך כלל, אלא אם המתנה שקיבלתם לחג כוללת חנות אלקטרונית. קינדל, למשל. אם מרבית האנשים שקיבלו את המכשיר במתנה לחג הדליקו אותו וקנו ספר, הגיוני שמכירות הספרים הדיגיטליים עקפו את אלה של הספרים מנייר למשך יום אחד.

לא הקינדל לבדו


הקינדל, שהוצג לראשונה בנובמבר 2007, היווה את הסנונית שבישרה את בוא האביב של הספרים האלקטרוניים. אלה נמצאים איתנו כבר לא מעט שנים, אך מעטים רצו לקרוא אותם על מסכי LCD של טלפונים סלולריים או מחשבים.

טכנולוגיית ה-E-Ink, שהבשילה באמצע העשור והפכה לזולה מספיק כדי לייצר מכשירים זולים יחסית, היא זו שהביאה את המהפכה. הייחודיות של E-Ink היא בכך שהטקסט המוצג על המסך נראה כמו טקסט על נייר, בלי תאורה אחורית או בעיות צפיה באור שמש.

נכון לסוף העשור, חוץ מה-Kindle של אמזון ומה-Nook החדש של רשת חנויות הספרים Barnes and Noble, קיימים בשוק עשרות דגמים שונים של ספרים אלקטרוניים. שחקנים גדולים כמו סוני מתחרים במכשירים של חברות כמו Netronix, המייצרת חומרה למספר רב של חברות. יתרון המכשירים של חברות קטנות יותר הוא בכך שאלה מגיעים, לעיתים קרובות, ללא מערכת נז"ק (ניהול זכויות קניין) דרקונית כמו זו של הקינדל.

Kindle

הישג נוסף נרשם לזכות הספרים האלקטרוניים בכלל והקינדל בפרט לפני כשבוע וחצי, כשאמזון הודיעה כי חתמה על הסכם עם סופר מוכר בשם סטיבן קווי, וכמה מספריו ייצאו באופן בלעדי לפלטפורמת הקינדל, שזמינה במכשיר עצמו, כתוכנה למחשב האישי או כאפליקציית אייפון. מדובר בצעד משמעותי של אמזון בדרך לתפיסת נתח שוק גדול של ספרים אלקטרוניים, שמגיע על חשבון רווחיות.

בניגוד לחנות הספרים הרגילים של אמזון, החנות של Kindle איננה רווחית. על פי ההערכות בשוק, אמזון מפסידה על כל ספר שנמכר, זאת כדי להרגיל את הלקוחות לקנות ספרים ומנויים למגזינים עבור הפלטפורמה החדשה ולבסס את מעמדה בשוק.


  • עוד באותו נושא:
  • קינדל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully