וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ נגד הזמן

22.2.2010 / 18:03

NBC מסרבת ללמוד מג'רי סיינפלד, מתעלמת מהאינטרנט ומשדרת את תחרויות האולימפיאדה באיחור של שעות

באחד הפרקים בסדרה "סיינפלד" חוזר הקומיקאי לביתו ומתכנן לצפות במשחק כדורסל שהקליט בזמן ששהה בחוץ. "אל תגלו לי את תוצאת המשחק – הקלטתי אותו" הוא ממהר להגיד לכל מי שמתקשר אליו, ולחבריו הנוהגים להיכנס לדירתו באופן ספונטני. בסוף, כמובן שקריימר הורס לו את ההפתעה ומגלה לו בהיסח דעת את זהות הקבוצה שניצחה.

יש משהו סמלי בכך שהפרק הזה שודר ברשת NBC. בימים אלו משדרת אותה רשת אמריקאית את התחרויות מאולימפיאדת החורף המתקיימת בוונקובר, קנדה. מדובר במיקום נוח עבור הצופים האמריקאים: אין הפרשי שעות בין ארצות הברית לשכנתה, מה שמבטל בעייתיות אפשרית של משחקים המתקיימים בשעות הלילה המאוחרות או הבוקר המוקדמות, כפי שהיה יכול לקרות אם האולימפיאדה הייתה מתקיימת באירופה, למשל. ובכל זאת, עבור NBC עדיין לא מדובר בעיתוי נוח מספיק. למעשה, נראה כי הרשת הייתה שמחה אם האולימפיאדה הייתה מועילה לקבוע את תחרויותיה בהתאם לפריים-טיים של הטלוויזיה האמריקאית. ומכיוון שזה לא קורה – בוחרת הרשת בפתרון הנוח מבחינתה: הקלטת האירועים המרכזיים ושידורם בפריים-טיים, לעתים שעות לאחר שהתקיימו, כאשר תוצאתם כבר מופצת ברבים.

אינטרנט שמינטרנט

התנהלותה של NBC מעבירה את הרושם שהרשת כלל לא מייחסת חשיבות לאלמנט המתח של התחרויות, אלא מסתכלת עליהן כעל תוכנית טלוויזיה רגילה, כזו שאין משמעות לזמן הצפייה בה. בעיצומה של תקופה טכנולוגית הדוחפת קדימה עוד ועוד את מושג ה"זמן אמת", תקופה בה מה שקרה לפני יותר מדקה הוא כבר חדשות עתיקות, פועלת NBC כאילו עדיין לא התרסקה ההיררכיה בין מוען לנמען, כאילו צרכני המידע מחכים אך ורק למוצא פיה של הרשת כדי לדעת מה קרה, גם אם המידע מגיע בעיכוב של שעות.

וכך תחרות המירוץ במורד - מהאירועים הפופולריים ביותר באולימפיאדה, שודרה שעות לאחר שהתקיימה, על מנת שתוכל להיכנס ללוח השידורים בצורה הנוחה ביותר לרשת – זו שתניב רייטינג מקסימלי. גם גמר ההחלקה על הקרח לזוגות זכה ליחס דומה, וכן המירוץ במורד לנשים, בו השתתפה הגולשת האמריקאית האהודה לינדסי וון. זה לא ש-NBC התעלמה לחלוטין מהאירועים כשהתרחשו. היא דווקא עדכנה על המתרחש בהם – בבלוג האולימפיאדה שהיא מפעילה. וכך, בשנת 2010, בה כל מי שמחזיק מכשיר סלולרי מתקדם יכול לצפות בשידורים חיים גם כאשר הוא הולך ברחוב, נאלצים האמריקאים להתעדכן טקסטואלית בתחרויות ספורט ששום תיאור מילולי לא יכול להמחישן כראוי.

דיווחים חיים - רק בבלוג

"רואים? NBC יודעים כמה זה מרגש לצפות בשידור חי של אירוע ספורט. הם כל-כך מתרגשים, שהם פשוט לא יכולים להפסיק לעדכן (בבלוג) מה עומד לקרות עוד מספר דקות. תחשבו איך זה היה יכול להיות ממש לצפות בתחרות בשידור חי. זה כמעט כמו להיות שם!", נכתב בלעג ב-Business Insider, שנוהג לחבוט בימים אלו בקביעות ברשת הטלויזיה.

ובאמת, כאילו שהחבטות שספגה לאחרונה הרשת לאור פיאסקו ג'יי לנו-קונאן אובריאן לא הספיקו לה, ממשיכה NBC להרים להנחתה למבקריה. התקשורת האמריקאית תוקפת את הרשת ומציגה אותה כארגון מיושן שלא מצליח להבין את העידן הטכנולוגי הנוכחי. "ייתכן שיום אחד יבינו ב-NBC שהעולם בו אנו חיים השתנה ב-25 השנים האחרונות. אפילו אלו שמוכנים לשחק במשחק שלה ולצפות בהקלטות יתקשו להתחבא מהחדשות על הזכיות", נכתב ב-Business Insider. "כמה טוב שבעוד כמה שנים נגיע למצב בו יהיה זה בלתי אפשרי לרשת טלוויזיה לחצוץ בין הצופים לאירועים, כפי ש-NBC חוצצת כעת", כתב הנרי בלודג'ט באתר המגזין.

נא לא לדווח על חדשות

קלארק הויט מהניו-יורק טיימס סיפר כיצד מבקשים גולשים ברשת לא לחשוף את תוצאות המשחקים בעמוד הראשי של אתרים המדווחים עליהם. "אנו מנסים להבין איך להתמודד עם הנושא הזה", אמרה עורכת הוושינגטון פוסט ליז ספייד. "זה עניין בעייתי עבור אתר חדשות שנכסו הגדול ביותר הוא חדשות מתפרצות. אנחנו לא רוצים לפרסם ספוילר, אבל כאשר מתרחשות חדשות גדולות – למשל מדליית זהב לארצות הברית – אנחנו רוצים שהמידע יובלט באתר". הניו-יורק טיימס עצמו גם כן לא מתכוון להסתיר את המידע המתקבל מהאולימפיאדה. "התפקיד שלנו הוא לדווח על החדשות. NBC קיבלה החלטה עסקית להראות באיחור הקלטות של הקטעים הבולטים, ואנחנו לא מחויבים להציג את החדשות בצורה בה עושה זאת הרשת", אמר עורך הספורט של העיתון, טום ג'ולי. "יש לנו גולשים ברחבי העולם, הצופים באולימפיאדה בשידור חי. להסתיר מהם את התוצאות יהיה מגוחך", הוסיף.

גם התקשורת הפחות ממוסדת מותחת ביקורת קשה על מהלכיה של הרשת. בלוג הספורט Deadspin, למשל, פרסם את כתובת האי-מייל של מנהל מחלקת הספורט של NBC והאיץ בקוראיו לכתוב לו מכתבי תלונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

זה לא ספורט, זה כסף

בינתיים נראה שהביקורת הקשה לא משנה את מדיניות NBC, וכי הרשת מוכנה ללכת צעדים קטנים מאוד עבור צופיה. כך היא נאותה להפסיק את שידוריה הרגילים כדי להעביר בשידור חי את חצי הדקה האחרונה(!) של תחרות ההוקי בין ארצות הברית לקנדה. על שברון הלב של ספורטאית הגלישה בסנואו-בורד לינדסי ג'קובלי, שסטתה ממסלול הגלישה בחצי הגמר וכך חיסלה את סיכויה להגיע לגמר, נאלצו צופי NBC ללמוד באיחור של יותר משלוש שעות.

"זו לא תגלית שאירוע הספורט הענק הזה הוא גם עסק ענק, אבל נראה שהטווס (הסמל של NBC) הפך מסורת של גאווה למסחטת כסף. הרשת מנסה לסחוט כל דולר פרסומי אפשרי מהכיסוי, אך ייתכן שבדרך היא מאבדת פרס יקר ערך יותר: צופים נאמנים", מפרשן ה-Daily Finance, ומתאר כיצד אפילו צופי NBC נאמנים שמוכנים לסבול את העיכוב בשידורים עדיין לא זוכים לשירות מלא, שכן לוח השידורים המלא מהאולימפיאדה זמין רק למנויי כבלים.

ב-NBC לא מצטערים על כלום

למרות שהרשת מפעילה (יחד עם Fox ורשתות טלוויזיה נוספות) את האתר Hulu, המאפשר לצפות בתכנים טלוויזיוניים עדכניים באינטרנט (לצופים אמריקאיים בלבד), יחסה לאינטרנט אינו עקבי. כך, למשל, היא נוהגת לדרוש הסרת תכנים מתוכניותיה שהועלו ל-YouTube, ובכך פוגעת בפוטנציאל הויראלי שלהם, היכול לתרום לפופולריות של התוכניות.

גם בסיקור האולימפיאדה מסרבת הרשת ללכת עד הסוף ברשת. כדי להיזהר מהקניבליזציה של האינטרנט לשידור הטלוויזיוני, מוצגים השידורים באינטרנט לעתים יום שלם לאחר קיום התחרויות – וגם הם רק למנויי כבלים רשומים. NBC, מצידה, מציינת כי ביחס לכיסוי האולימפיאדה הקודמת, הסיקור ברשת אינו מתכווץ אלא דווקא מתרחב: ב-2006 שידרה הרשת רק משחק הוקי אחד באינטרנט.

NBC לא טורחת להכחיש את מניעי החלטותיה. החברה מצהירה רשמית כי זרם ההכנסות המשמעותי ביותר מזיכיון כיסוי התחרות הוא שידורי הטלוויזיה וכי היא "מגינה על הפריים טיים".

"ההשקעה שלנו היא גדולה, וחלק הארי בהכנסות נוצר מהכיסוי הטלוויזיוני", אמר בראיון מנכ"ל NBC גרי זנקל. נשיא מחלקת המחקר של הרשת הוסיף כי "יש ללכת על קו דק בין הניסיון לספק חוויה טובה ככל האפשר להתנהגות עסקית הגיונית". לפי נתונים שסיפקה NBC, בחמשת ימי המשחקים הראשונים ביקרו באתר האולימפיאדה שלה מעל 16 מיליון גולשים ייחודיים. "השידור ברשת הוא מאמץ עצום, הדורש עבודה רבה והוצאה גדולה", אמר מנכ"ל NBC זנקל. "בכל פעם שאנו מסקרים אולימפיאדה – הרף עולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully