וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון בון ג'ובי נגד סטיב ג'ובס

16.3.2011 / 12:11

הרוקר המזדקן אמר בראיון ש"סטיב ג'ובס אחראי אישית להרג תעשיית המוזיקה" וקונן על מותן של האלבום הפיזי

סטיב ג'ובס הרג את תעשיית המוזיקה. כך לפחות מאמין הרוקר ג'ון בון ג'ובי. בראיון שנתן לעיתון הסאנדיי טיימס הבריטי, אמר בון ג'ובי ש"הנוער היום לא מכיר את החוויה של לשים אוזניות, להעלות את הווליום, להחזיק את העטיפה, לעצום את העיניים וללכת לאיבוד בתוך האלבום. הם גם לא מכירים את היופי שבלקחת את דמי הכיס שלך ולהחליט על קניית אלבום לפי העטיפה. רק להסתכל על תמונות ולדמיין את המוזיקה". הסיבה, לטענתו של בון ג'ובי – היא סטיב ג'ובס ושירות האייטונס של אפל, ששינו את אופן צריכת המוזיקה בעולם. "אני שונא להישמע כמו זקן, אבל עוד תראו שבעוד דור אנשים יגידו: 'מה קרה? סטיב ג'ובס אחראי אישית להרג תעשיית המוזיקה'".

שירות אייטונס הוא למעשה חנות המוזיקה הגדולה ביותר בארצות הברית. בשירות נמכרו מעל ל-10 מיליארד שירים, אותם ניתן לשמוע במחשב, בנגן האייפוד ובעוד נגני מוזיקה ניידים.

"להאשים את סטיב ג'ובס בהצגת הרעיון המוזר שאפשר להקשיב למוזיקה לפני שקונים אותה נראה קצת כמו להאשים חנות נעליים על מתן אפשרות מדידה לפני הקניה", כתב כריס מטיזיק באתר Cnet. קית' סטסקיוויץ' מהאתר Enterteinmant Weekly אומר ש"אחת הבעיות בכך שבון ג'ובי מצביע על סטיב ג'וב כאיש הקש האשם בהתדרדרות תעשיית המוזיקה היא שג'ובס הוא למעשה האדם היחיד שהצליח להנהיג צריכת מוזיקה און-ליין. לדעתו, "זה בסדר להתאבל על מות האלבום הפיזי, כל עוד אתה מודע לכך שבאותה המידה היית יכול לשמור על הגרמופון שלך. המדיה הישנה מתה ומדיה חדשה נולדת – זה מעגל החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully