וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נוכל לדבר עם כלבים?

חברה שבדית טוענת שפיתחה מכשיר שיתרגם את דברי הכלבים לשפת בני אדם, ומבקשת מימון כדי להשלים ולשווק את המוצר. חומי במתח

מה היה אומר חברו הטוב ביותר של האדם, אם היה דובר בשפתנו? כנראה משהו בסגנון "שלום, אני מלוכלך ולא חכם במיוחד, אפשר ללעוס את הספה הזאת?". אין קשר עמוק יותר מקשר בין כלב לבעליו, ובקרוב הקשר הזה יהפוך לעמוק מתמיד, באמצעות הפרויקט הטכנולוגי הבא.

"No More Woof" הוא מכשיר דמוי-אוזניות שמטרתו היא לקרוא את מחשבותיהם של הכלבים ולתרגמן בקול, בצורה שמזכירה במיוחד את מכשיר תרגום הכלבים מסרט האנימציה של פיקסאר, "UP". הרעיון פותח על ידי מעבדות NCID (Nordic Society for Invention and Discovery) בשבדיה, שפיתחו בעבר מכשירים כמו ה-iRock, כיסא נדנדה המטעין את האייפון, אך אין ספק שה-NMW הוא הפרויקט השאפנתי ביותר שלהם.

ב-NCID מספרים שהטכנולוגיה מבוססת על פיתוחים טכנולוגיים שקיימים זה זמן מה: המכשיר שיורכב על ראש הכלב יסרוק את מוחו באמצעות טכנולוגיית EEG (אלקטרואנצפלוגרם: רשמת מוח חשמלית), ויתרגם את הרצונות ודפוסי החשבה שלהם למשפטים מובנים. משמע, לא ציטוטים מדויקים הנלקחים היישר ממוחם, אלא יותר תיאור כולל של מצבם הנפשי הנוכחי. בין המשפטים והציטוטים שתורגמו היו "תעזוב אותי לנפשי!" או "זה ממש נפלא".

המעבדות פתחו בקמפיין תרומות על מנת לפתח את הפרויקט באתר Indiegogo, וכבר אספו למעלה מ-10 אלף דולרים. "אנחנו רוצים להזכיר כי מדובר בפרויקט שאינו גמור," הם מסבירים בעמוד התרומה, "אכן הגענו לתוצאות מרשימות, אבל אנחנו מאוד רחוקים מלהפוך אותו למוצר הנמכר בחנויות, אבל מאמינים שהטכנולוגיה שאנחנו עובדים עליה תשנה בשנים הבאות את צורת התקשורת בינינו לבין חיות המחמד שלנו, וככול שנאסוף יותר כסף ככה התוצאה תהיה יותר מדהימה".

אז האם בשנים הבאות נוכל לשבת על כוס תה עם לטאת המחמד שלנו? תלוי כמה כסף יתרם בפרויקט של NCID. אתם מוזמנים לתרום להם גם. בינתיים תסתפקו בהאסקי המדבר:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully