וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GTA חוזר הביתה

עידן דקל

7.1.2009 / 11:24

משחק השנה שלנו מגיע גם למחשב האישי. עידן דקל גונב לכם את האוטו ודורס אתכם

GTA IV, משחק השנה של 2008 בלי הרבה מתחרים ראויים, חזר סוף סוף למקורות, למקום ממנו התחילה הסדרה, המחשב הביתי.
אני יכול לדבר כאן על כל הדרכים השונות בהן המשחק הזה אדיר, על העיר הענקית, החיה והנושמת בה הוא מתרחש, על המודלים המציאותיים ומלאי הפרטים של הבניינים, בני האדם והמכוניות, על שלל המיני-משחקים שהוא עמוס בהם, על כל פיתולי העלילה שבו ועל המגניבות הכללית שהוא לוקה בה. אבל אני לא הולך לעשות את זה. אלא אם ביליתם את חצי השנה האחרונה על פלנטה אחרת, אתם בטח כבר יודעים כל מה שצריך לדעת על המשחק. אם אתם עדיין רוצים לדעת איך הוא, אתם מוזמנים לקרוא את אחת ממאות הביקורות שנכתבו עליו כשיצא לקונסולות באמצע השנה שעברה (הנה מה שהיה לדניס להגיד עליו, לדוגמא).

החבר'ה ב-Rockstar, מפתחת המשחק, שיודעים שלא מתעסקים עם דברים לא שבורים, לא שינו שום דבר במשחק עצמו. העלילה, המשימות, הדמויות, העיצוב – כולם נשארו כשהיו בגרסאות הקודמות. טוב, זה לא לגמרי נכון, כי הטקסטורות עברו שדרוג קל לכבוד חזרתו של המשחק למגרש הביתי, ואני יכול להגיד בלב שלם שגם אם ההבדל הוא מזערי, Liberty City מעולם לא נראתה טוב יותר מאשר על המחשב האישי.

מעבר לזה, שינויים קטנים יותר כוללים את הכפלת המספר המקסימלי של משתתפים במשחקים מרובי משתתפים מ-16 ל-32 והוספת האפשרות לנגן שירים מהספריה הפרטית שלכם כאחת מתחנות הרדיו. ההכפלה היא תוספת ברוכה, אם אתם חובבי משחקים מרובי משתתפים, אבל אני לא מוצא את הצורך בתוספת של תחנת הרדיו העצמאית, כי אני חושב שלתחנות הרדיו במשחק יש תפקיד חשוב בקביעת האווירה של Liberty City, וחבל להחליף אותן במוזיקה היומיומית שלי. אבל לפחות היא לא מזיקה.

להיות במאי

התוספת המשמעותית ביותר למשחק הוא עורך הוידאו, שמאפשר לכל מי שמעוניין בכך ליצור סרטי משינמה. כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור אחד, בזמן משחק יחיד או מרובה משתתפים, והקטע נשמר במחשב. העורך עצמו פשוט מאוד לשימוש – צריך רק לגרור את קטע הוידאו המתאים לציר הזמן, ולהוסיף את האפקטים הרצויים. חבל רק ש-Rockstar התקמצנו על הפיצ'רים של העורך, וכללו ביניהם כמה אפקטי מעבר בין שוטים, טקסט במספר מצומצם של פונטים וצבעים, ובחירה בין רצועות האודיו שמופיעות בתחנות הרדיו השונות שבמשחק. אני מבין שהם רצו להעניק כלי כמה שיותר פשוט למשתמש, אבל נראה לי שהם קיצצו מעט יותר מדי.

את הסרטים שערכתם תוכלו לייצא החוצה כקבצי וידאו באיכות HD, או להעלות לאינטרנט.

אגב, אם תרצו ליהנות ממשחקים מרובי משתתפים, להשוות Achievements עם חברים או להעלות את סרטוני הוידאו שיצרתם לרשת, תתבקשו להירשם לשני שירותים שונים - ה-Social Club של Rockstar, ו-Games for Windows Live של מיקרוסופט – מה שאומר פי שתיים סיכוי לבעיות עם הרשת, פי שתיים בקשות לעדכונים ובכלל, פי שתיים כאב ראש של ניהול חשבון. אני באמת לא מבין למה אי אפשר לנהל את כל הדברים האלה בשירות אחד.

ואם אנחנו כבר בענייני תלונות, אז דרישות החומרה של המשחק לא סלחניות כלפי מחשבים בני יותר משנה וחצי. בכל מקרה הוא יסחט כל טיפת מיץ מהמערכת שלכם, ויתלונן על זה שהוא עדיין צמא, אבל אלא אם אתם בעליה של מפלצת ג'יגה הרצים וג'יגה בייטים, המשחק יקרטע לא מעט בקטעים העמוסים, כך שבמקרה הזה עדיף להשאר עם גרסאות הקונסולות. שם לפחות הוא רץ בצורה חלקה ונטולת באגים.

אה, כן – הבאגים

כנראה שדינם של פורטים מפלטפורמה אחת לאחרת להיות מלאים בבאגים, לא משנה עד כמה גבוה הפרופיל שלהם או כמה אלפי שעות אדם עברו בפיתוח שלהם. במקרה של GTA IV רוב הבאגים לא נוראיים, וכוללים בעיקר גליצ'ים בגרפיקה, אבל צצו ברשת לא מעט תלונות על קריסות של המשחק. אלו דברים שבוודאי יתוקנו בשבועות הקרובים ע"י טלאים ועדכוני דרייברים, אבל הם לא היו צריכים לקרות מלכתחילה. הם גרמו למשחק לצאת לשוק עם טעם רע, וחבל.

עוד רעה חולה של תהליך הפורטיזציה הוא נושא השליטה. אם תרצו לשחק ב-GTA IV על המחשב כדאי שתעשו את זה עם גיימפאד, ועדיף את זה של ה-Xbox. המשחק נבנה עבור הגיימפאד הזה, ונסיון לשחק בו עם מקלדת ועכבר פשוט יעשה לו עוול. מקשי ברירת המחדל לא הגיוניים ומפוזרים על פני כל המקלדת, אבל גם לאחר מיפוי למשהו יותר קל לשליטה, התחושה היא שזה פשוט לא זה. שלא לדבר על השליטה בכלי הרכב, שגם ככה לא קלה, אבל ללא סטיק אנלוגי היא כמעט בלתי אפשרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בשורה התחתונה

אבל אלו זוטות. באמת. כי מתחת לכל הבאגים והתוספות, GTA IV הוא משחק איכותי, קצבי, סוחף ומהנה, ולא סתם מופיע בכל רשימת "עשרת הגדולים" שיצאה בסוף השנה הקודמת. השאלה היא לא אם לקנות אותו, אלא מתי. אם אתם מוכנים לחכות עד שכל הבאגים בו יסודרו, תמתינו עוד כמה שבועות, אבל אם אתם לא יכולים לחכות לאחת מחוויות המשחק הכי אדירות שיצא לכם לחוות, קנו אותו עכשיו. לא תתאכזבו. או שתקנו את הגרסא ל-Xbox.

  • עוד באותו נושא:
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully