וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופרת סבון 3.0

עידן זיירמן

24.6.2009 / 14:27

Sims 3 מכניס אינספור שיפורים קטנים לסדרה הפופולרית, אבל לא כולל מספיק חידושים גדולים ותוכן

בואו ונודה באמת: אם הבעתם אפילו מידה בסיסית של התעניינות במה שקורה סביבכם בזמן כלשהו בעשור האחרון, אתם כבר מכירים את The Sims. למעשה, רוב הסיכויים הם שכבר הספקתם לשחק במשחק, לגבש עליו דעה מלאה ומפורטת, ואז להגיב לשלל חבילות ההרחבה שיצאו עבורו במהלך השנים בתגובות שנעות על הקשת בין "וואו, איזה מגניב, אפשרות לגדל גויאבות בגינה!" לבין "נו, ברצינות, מי ישלם על זה כסף?". אז תנו לי לקפוץ ישר למה שלפחות חלקכם רצה לשמוע: אם כל הקטע הזה של ערכת יצירה לאופרות-סבון פרבריות אף פעם לא עשה לכם את זה, אין לכם מה לחפש כאן. The Sims 3 הוא עוד מאותו הדבר.

אבל אם, לעומת זאת, כן אהבתם את המשחקים הקודמים בסדרה, מה שאתם מחפשים זו תשובה לשאלה קצת אחרת. האם המשחק מציע מספיק שינויים ושיפורים בשביל להצדיק את תג המחיר שלו, ואת הספרה 3 שמתנוססת בגאון על העטיפה? לשאלה הזו יש לי תשובה פשוטה, ברורה ומאוד אינפורמטיבית: אולי.

פלאי הטכנולוגיה

כמו קודמיו, The Sims 3 מאפשר לנו לשלוט בחייהם של אנשים קטנים שמדברים מוזר, ומטיל עלינו לבנות ולאבזר את בתיהם, כמו גם ללוות אותם בפעילויות היום-יומיות שלהם (פיפי, עבודה, ארוחת צהריים) במקביל למאורעות משמעותיים יותר שקורים בחייהם (חתונה, ילדים, סקס עם העוזרת).

אבל The Sims 3 גם מציע שני חידושים עיקריים בהשוואה לדור הקודם של מכונת המזומנים המשומנת הזו (סימס היא סדרת המשחקים הנמכרת ביותר בעולם). הראשון הוא בעיקר טכנולוגי: בניגוד למשחקים הקודמים בסדרה, העיר של The Sims 3 היא מקשה אחת מחוסרת גבולות וירטואליים וזמני טעינה מציקים. בעבר, כשהסים שלכם הלך לעבודה, כל מה שיכולתם לעשות זה רק לראות אותו יוצא מהבית ואז את השעון בתחתית המסך רץ במהירות קדימה. עכשיו, תזכו לראות אותו נכנס למכונית, נוסע לאחד הבניינים בעיר, נכנס אליו, ורק אז השעון בתחתית המסך יתחיל לרוץ מהר קדימה.

השינוי השני במשחק הוא בעיקר רעיוני: אם במשחקים הקודמים בילינו רוב הזמן בכפיית פעולות בסיסיות ומשעממות על הסימים, במשחק החדש אנחנו צריכים לנהל אותם קצת פחות. מערכת חדשה של "מצבי רוח" מסכמת לכם בפאנל קטן בתחתית המסך את כל הגורמים שמשפיעים על הסים שלכם כרגע (כמו העובדה שהיה לו יום מעצבן בעבודה, או שהוא לא התרחץ כבר יומיים, או שהוא סוף סוף קיבל את הטלוויזיה החדשה שהוא חלם עליה), ואת משך הזמן שבו כל אחד מהם צפוי להשפיע עליו (למשל, המתיחות בעבודה צפויה להשפיע עליו רק לשעות הראשונות לאחר החזרה שלו הביתה).

ב- The Sims 3 יש עוד אינספור שינויים קטנים יותר בנוסף לשתי התוספות הגדולות הללו. למשל, לכל סים עכשיו מוגדרות מספר "תכונות" שמשפיעות עליו: הוא יכול להיות פלרטטן מוצלח, פרפקציוניסט, הידרופוב או סתם מרושע. חלק מהתכונות הללו יאפשרו לכם לבצע פעולות מיוחדות, כמו להחמיא לשכנה שלכם על הגזרה, או לבקר את רמת הניקיון של הכיור שלה. כמו כן, ההשפעה שיש לכם על הקריירה של הסים שלכם היא הרבה יותר מוצלחת הפעם: אתם מקבלים סיכום של כל הפרמטרים שמשפיעים על הסים שלכם במקום העבודה (ממצב הרוח, דרך הכישורים שיש או אין לסים שלכם, ועד ליחסים שלו עם הבוס), ואתם יכולים לנסות ולהשפיע על כל אחד מכם במטרה לקרב ככל האפשר את הקידום שלכם.

ההיסטוריה חוזרת

אבל לכל השינויים האלה, קטנים וגדולים כאחד, אין השפעה דרסטית באמת על המשחק. בניגוד לקפיצה המרשימה בין המשחק הראשון לשני, The Sims 3 בעיקר נראה כמו אוסף של שדרוגים קלים ותוספות קטנות, ולא מהפכה של ממש.

מה שהופך את הנושא לבעייתי במיוחד הוא העובדה של- The Sims 3, למרות כל היתרון הטכנולוגי שלצידו, יש הרבה פחות תוכן. ואני לא מדבר רק על העובדה ששדרוגים שלמדנו להכיר ולאהוב מחבילות ההרחבה של The Sims 2 לא נמצאים במשחק החדש (כמו חיות מחמד, או השפעות מזג אוויר). אני מדבר גם על כך שנראה כי המגוון העצום של החפצים שהציע המשחק הקודם הצטמצם דרסטית. במקומו, The Sims 3 מציג "חנות וירטואלית", בה ניתן לרכוש פריטים חדשים למשחק בכסף אמיתי: מתסרוקות חדשות לסימים ועד סט ריהוט חדש לסלון הבית שלכם. לטווח הארוך, מדובר ברעיון נחמד ומודל כלכלי מאוד מעניין עבור המשחק: כנראה שעדיף לי בהרבה לשלם דולר על המכונית שאני רוצה להוסיף למשחק שלי, מאשר לשלם עשרים דולר על חבילת חפצים שמכילה עוד 49 חפצים מיותרים בנוסף למכונית הזו. אבל קשה להתנתק מהתחושה המציקה ששוקעת ברגע שנכנסים למשחק ורואים את מיעוט האופציות שהוא מציע.

ככל שיעבור יותר זמן, הבעיה הזו תהיה פחות ופחות משמעותית. חבילות ההרחבה הבלתי-נמנעות, בנוסף לתוכן הגולשים שהתחיל לצוץ בערך שלוש דקות לאחר שהמשחק יצא לשוק, יהפכו את The Sims 3 למשחק מצוין בפני עצמו. כרגע הוא בעיקר מהווה פלטפורמה לפיתוח עתידי. מעין הבטחה של "בקרוב יהיה פה יותר טוב, באמת!". המכורים הקשים לא יוכלו להרשות לעצמם לפספס את The Sims 3 בכל מקרה, אבל כל מי שסתם קצת חיבב את המשחקים הקודמים בסדרה יוכל להצמד לעוד כמה חודשים לעותק המצהיב של The Sims 2 שיש לו בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • סימס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully