וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה ממכרת

עידן זיירמן

21.9.2009 / 10:29

!Zuma's Revenge מוסיף אלמנטים חדשים לאחד המשחקים הממכרים של העשור, אך האם הוא עדיין כיפי?

Zuma - אחד המשחקים הממכרים של העשור, זכה לפני מספר ימים לכותר המשך, !Zuma's Revenge שמו. התגובות הנפוצות ביותר של אנשים להם סיפרתי על קיומו של המשחק החדש מעלות מספר שאלות עקרוניות. הנה הן לפניכם. יחד עם התשובות, כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה לעזאזל הם יכולים לשים במשחק המשך לדבר הזה?

המכניקה של !Zuma's Revenge (סימן הקריאה הוא חלק מהשם של המשחק, לא סממן התלהבות שלי) לא שונה במיוחד מזו של Zuma המקורי. היא מערבת צפרדע, המוקפת בשורת כדורים צבעוניים המתארכת בהדרגה. אתם, בתור הצפרדע, יכולים לירות כדורים למקומות שונים בתוך הטור. אם תצליחו ליצור רצף של שלושה כדורים או יותר מאותו הצבע, הרצף יעלם. אם לא תצליחו לעשות את זה מספיק מהר ושורת הכדורים תגיע לסוף המסלול שלה – תכשלו.

הדבר העיקרי שסייע לכם במשחק המקורי הם "כדורי הבונוס" - העלמה שלהם גרמה להפעלה זמנית של כוח מיוחד (אלומת אור שעוזרת לכם לכוון טוב יותר את הכדורים שאתם יורים, או האטת התקדמות של שורת הכדורים, למשל). הכוחות האלה הם התחום העיקרי שעבר שדרוג במשחק ההמשך, וכעת הם כוללים - בנוסף לכוחות הישנים - שלושה כוחות חדשים: לייזר שמאפשר לכם להסיר כדורים בודדים מהשרשרת לפי בחירתכם, שלישיית כדורי תותח (שמעלימה יותר כדורים מהשרשרת, אבל נותנת לכם הרבה פחות השפעה על התהליך) וברק שמעלים את כל הכדורים ששייכים לצבע מסוים מהשורה.

מלבד השינויים האלה במכניקת המשחק, ב-!Zuma's Revenge יש כמה סוגים חדשים של שלבים. תמצאו כאן מסכים בהם אתם יכולים להזיז את הצפרדע שלכם בין שתי נקודות שונות, או "מסכי בוס" בהם אתם צריכים לנקב חור בשורה של כדורים ואז לפגוע ביצור שנמצא מאחוריה.

המסכים האלה מאוד מתבלים את הנוסחה הכל-כך מוכרת של Zuma. בכלל, תוכלו להשתעשע כאן עם 60 מסכים חדשים (בניגוד למשחק הקודם, אין כאן חזרה על מסכים בשלבים מאוחרים יותר של המשחק), ועם מצב משחק אכזרי במיוחד שנקרא Iron Frog (שכולל עשרה שלבים שבהם אסור לכם להפסל). ובכל זאת, אף אחד מהשינויים הללו לא משנה מהותית את המשחק. עדיין מדובר ב- Zuma, לטוב ולרע.

אז למה בדיוק זה לקח להם כל כך הרבה זמן?

כמו כל המשחקים הקודמים של חברת פופקאפ, Zuma's Revenge! הוא משחק שכל גימיק אחד, והגימיק שלו מלוטש עד לשלמות. זה לוקח זמן.

רמת הקושי של המשחק עולה בצורה הדרגתית, הבוסים והמסכים המיוחדים מרווחים ביניהם בצורה מצויינת (לא צפופים מספיק בשביל שהקונספט שלהם יימאס, ולא רחוקים מספיק זה מזה בשביל שהמשחק יראה דומה מדי לראשון) והאפקטים הקוליים שלו נפלאים (אפשר לוותר לחלוטין על קריאה של הטקסט שמספר על הבונוסים שקיבלתם אם מאזינים היטב לרעשי הרקע).

זה אולי לא מצדיק המתנה של שש שנים, אבל בהתחשב בעובדה שבשנים הללו PopCap לא בדיוק התחבאו בפינה (Peggle Nights, Plants vs. Zombies, Bookworm Adventures 2... ואלה עוד רק משחקים מהשנה האחרונה), קשה יותר מדי להתלונן על זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אפשר להתקרב למשחק הזה בלי סכנת התמכרות?

מרבית האנשים שעדיין זוכרים במידה מסויימת של פחד את הצורה שבה הם התמכרו לחלוטין למשחק הראשון, עלולים להרתע מ-!Zuma's Revenge. הם צודקים. המערכה הראשית אמנם קצר להחריד (שחקני Zuma מנוסים יכולים לסיים אותה בקצת פחות משלוש שעות). אבל !Zuma's Revenge מציע שלושה מצבי משחק נוספים: Iron Frog (שהוזכר קודם לכן), Challenges (כל אתגר הוא מסך בו אתם צריכים להגיע לניקוד מסוים בתוך שלוש דקות) ו- Heroic Frog - גרסה קשה יותר של המשחק הרגיל. וכך, מה שהתחיל כניסיון לסחוט עוד קצת אתגר מהמשחק לאחר שסיימתי אותו לכאורה, גרר עוד שעות רבות של ישיבה מול מצבי המשחק הנוספים שיש ל-!Zuma's Revengeלהציע.

שווה לשלם 20 דולר אם יש לי את המשחק הראשון?

הבעיה העיקרית עם מרבית המשחקים של PopCap, ועם !Zuma's Revenge בפרט, היא שלא ברור אם שווה לחלוטין לשלם עליהם את מחיר המחירון שלהם. אחרי הכל, זה רק עניין של זמן עד שהמשחק הזה יכלל במבצע כזה או אחר, וימכר במחיר שפוי יותר. זה לא שהוא לא שווה עשרים דולר - אם אין לכם את המשחק הקודם, עשרים דולר זה מחיר סביר לחלוטין. אבל אם יש לכם את Zuma המקורי, לא בטוח שכדאי להוציא את הסכום הזה על המשחק החדש, כל עוד הוא עולה כל כך הרבה.

  • עוד באותו נושא:
  • zuma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully