וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני הכריזה על פלייסטיישן 4

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הלילה הכריזה סוני על הדור הבא של קונסולת המשחק שלה, אך לא חשפה אותה. בחידושים: בקר עם משטח מגע ויכולת משחק מרחוק

"דמיון הוא הנשק במלחמה נגד המציאות" - כך החלה מסיבת העיתונאים בה הכריזה סוני על הפלייסטיישן 4. כשבע שנים לאחר השקת פלייסטיישן 3, תגיע לחנויות קונסולה ביתית חדשה של סוני - אבל לא כל-כך מהר: בחברה טרם הכריזו על תאריכי השקה סופיים ועל מחירים, והסתפקו ב"תקופת החגים 2013" (עוד כעשרה חודשים) ובחשיפת פרטים נוספים בתערוכת E3 הקרובה (עוד ארבעה חודשים). מה שאנחנו לגמרי לא יודעים בשלב זה הוא איך הקונסולה החדשה תראה. לכל אורך האירוע, לא חשפה סוני את המראה של הקונסולה החדשה.

מה שאנחנו כן יודעים הוא החידושים במכשיר: אחד המרכזיים בהם הוא בקר חדש, Dual Shock 4 שמו. הבקר אמנם דומה מאוד לזה של פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 2, אך כולל גם משטח מגע, שקע אוזניות (לא סטנדרטי, יידרשו אוזניות ייעודיות כנראה), כפתור שיתוף ותאורה הדומה לזו שהוכנסה בבקר ה-Move. יחד עם השלט, תכלול הקונסולה מצלמה שיכולה לקלוט את תנועות השלט בזכות התאורה.

חידוש גדול נוסף מגיע בדמות Remote Play - פונקציה שהייתה כבר קיימת בפלייסטיישן 3 עבור חלק מהמשחקים, אך תהיה כעת מובנית בארכיטקטורה של פלייסטיישן 4. אם יש לכם ויטה - קונסולה ניידת של סוני, תוכלו להשתמש בה כדי לשחק בכותר פלייסטיישן 4 מרחוק, תוך שימוש במסך של ויטה. המשחק יוזרם לוויטה דרך הרשת, והפקודות מהשלט של הוויטה יוזרמו בחזרה אל הקונסולה. יש לציין כי בשקופית הרלוונטית הוצגו גם טאבלטים נוספים, אך לא ברור אם באמת ניתן יהיה להשתמש במכשירים שאינם ויטה כדי לשחק מרחוק - בסוני לא הרחיבו בנושא.

הבשורה הרעה: לא יתמוך במשחקי פלייסטיישן 3

מבחינת הממשק והשירותים, מבטיחים בסוני חוויה טובה יותר מאי פעם, עם יותר חיבור לשירותים אינטרנטיים (בין אם אלה שירותים של סוני או אחרים), רשתות חברתיות, ואתרים דוגמת ustream. כך, ניתן יהיה ליצור ערוץ וידאו ישירות מהקונסולה ולהזרים דרך האינטרנט את המשחק שלכם. אך חבריכם לא צריכים להיות שותפים שקטים - תוכלו לבקש מהם עזרה, ואלה יוכלו "להשתלט" לכם על שלט הקונסולה ולעבור עבורכם קטע בעייתי. הקונסולה אף תכלול מצב שינה שדומה לזה של הטאבלטים, אשר יאפשר "להעיר" אותה מהר ולהתחיל לשחק, ללא הצורך בהמתנה ארוכה. במצב השינה, תוכל הקונסולה להוריד עדכונים, או אפילו משחקים שלמים.

הבשורה הרעה היא שפלייסטיישן 4 לא יתמוך במשחקי פלייסטיישן 3. בסוני אומרים כי הם עובדים על "טכנולוגיות מתקדמות" שיאפשרו לשחק בכותרי PS3 מכל מכשיר, אך לא ברור אם ומתי יפיצו את הטכנולוגיה הזו. בו בזמן, יש לזכור כי לפחות בשנה-שנתיים הראשונות, רוב המשחקים הגדולים יגיעו גם ל-PS3 וגם ל-PS4.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

משחקים חדשים עם גרפיקה מרשימה

אך מה עם משחקים? במהלך מסיבת העיתונאים, הציגו סוני ושותפותיה מספר כותרים בולטים, ביניהם גם הכרזות חדשות. הטריילר הגדול הראשון שהוצג היה ל-Killzone: Shadow Fall. הטריילר, המרשים מאוד מבחינה גרפית, הציג שלב מתחילת המשחק. הכרזה בולטת נוספת באירוע כללה משחק חדש בסדרת inFamous. המשחק, inFamous: Second Son, מפותח כמו קודמיו על ידי אולפן Sucker Punch.

מעבר לכך, הוצגה באירוע הדגמה חדשה ל-Watch Dogs של Ubisoft, משחק מרוצים חדש בשם Drive Club וטכנולוגיה של חברת Quantic Dream, שמאפשרת ליצור גרפיקה היפר-ריאליסטית בזמן אמת על גבי הקונסולה החדשה. אך גולת הכותרת הייתה הכרזה של חברת בליזארד על שיתוף פעולה אסטרטגי עם סוני, במסגרתו יושק Diablo 3 לפלייסטיישן 3 ופלייסטיישן 4. שיתוף פעולה אסטרטגי נוסף יביא לפלייסטיישן 3 ו-4 תוכן בלעדי עבור Destiny - הפרוייקט החדש של חברת Bungie.

פרשנות: קפיצה אבולוציונית, לא רוולוציונית

בסופו של יום, כשענן ההתלהבות מתפזר, אנחנו מקבלים הכרזה על עוד דור לקונסולת פלייסטיישן, שאינו שונה מהותית מקודמו. עם דגש על גרפיקה טובה יותר (שאכן נראית מעולה) וממשק שמותאם יותר ליישומי רשת, זו נראית כמו קפיצה אבולוציונית, ולא רוולוציונית. מהפכה לא נראית באופק, אפילו שהבקר עכשיו כולל משטח מגע והקונסולה תשווק יחד עם מצלמה.

האם זה מאכזב? לאו דווקא. אחת הבעיות הגדולות ביותר של פלייסטיישן 3, לפחות בשנותיה הראשונות, הייתה הקושי של מפתחים לעבוד איתה. הקושי הזה תורגם להשקות בעייתיות, ומספר זכיונות שהלכו לאיבוד. הפעם נראה כי בסוני שמים דגש רב כדי להפוך את הפלטפורמה לאטרקטיבית עבור מפתחים, ואלה, בתורם, יהפכו אותה לאטרקטיבית יותר עבור גיימרים. חלק מזה הוא לא לתת למפתחים ממשק שונה לגמרי לפתח עבורו (מי אמר Wii U ושלט עם מסך מגע?).

כמה אטרקטיבית היא תהיה עבור המפתחים? לאחר שני דורות בהם השתמשה סוני במעבדים שהיא תכננה, עם ערכת פקודות לא סטנדרטית, הוחלט להעביר את הפיתוח למעבד בעל ארכיטקטורת x86, אותה ניתן למצוא כיום כמעט בכל מחשב אישי. כמו כן, תכלול הקונסולה מעבד גרפי חזק, ו-8 גיגהבייטים של זכרון מובנה, יחד עם כונן קשיח. אלה אמורים להקל משמעותית על הפיתוח, מכיוון שפלייסטיישן 4 תהפוך, פחות או יותר, למחשב משחקים ממש חזק.

מעבר לכך, כדאי לזכור כמה טוב עבדה אינטגרציה נרחבת של רשת האינטרנט עבור מיקרוסופט והאקס-בוקס לייב שלה. הממשק והיכולות החברתיות של PS3 נמצאים כיום הרחק מאחור - הם נוחים פחות ומתקדמים פחות מהמתחרה מבית מיקרוסופט. עצם זה שבחברה השקיעו זמן רב בתיאור אפשרויות הרשת בקונסולה החדשה, עם דגש על משחק חברתי, אומר שהם מנסים לשנות את המצב הזה.

עכשיו נשאר לחכות ליוני, ולראות כיצד תראה תערוכת המשחקים E3 השנה. רק שם, ככל כנראה, נזכה לראות לראשונה את היצע משחקי ההשקה המלא של פלייסטיישן 3, יחד עם הקונסולה החדשה מבית מיקרוסופט והדור השני של משחקי Wii U.


עוד בנושא:

- סוני תכריז על פלייסטיישן 4 החודש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully