וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייסטיישן 4: פרטים נוספים נחשפים

25.2.2013 / 15:40

מאז הכרזת הפלייסטיישן 4 נחשפו מספר פרטים נוספים על הקונסולה: במה תתמוך ובמה לא ואיך תתמודד עם רזולוציה גבוהה ותלת-מימד?

בימים הספורים שעברו מאז מסיבת העיתונאים הגדולה של סוני, בה נחשפה פלייסטיישן 4, המשיכו בכירי החברה לשחרר פרטים נוספים לגבי קונסולת הדור הבא שלה. אך בניגוד לפרטים שנחשפו במסיבת העיתונאים עצמה, שהתמקדו בצדדים החיוביים של הקונסולה - הפרטים החדשים נתונים במחלוקת, ועלולים לגרום לתגובות שליליות גם מצד מעריצי סוני הגדולים ביותר.

משחקים ובקרים ישנים - אאוט

הפרט הראשון קשור לתאימות-לאחור של הקונסולה - או יותר נכון, לחוסר התאימות לאחור. בסוני הבהירו במהלך סוף השבוע שלא רק שהפלייסטיישן 4 לא תוכל להריץ משחקי פלייסטיישן 3, היא גם לא תתמוך בבקר ה-DualShock 3, וגם לא תנגן משחקי PSN שנרכשו בימי ה-PS3. מסתבר שמבחינת סוני, הפלייסטיישן 4 היא דף חלק לגמרי. הסיבה לכך ברורה: הארכיטקטורה של הפלייסטיישן 4 אמורה להיות שונה מהותית מזו של 3, כך שלהריץ משחקים של הקונסולה הישנה היא פשוט משימה בלתי אפשרית טכנולוגית - אלא אם כן מעוניינים לייקר במאות דולרים את מחיר הייצור של כל קונסולה. גם לגבי הבקר אפשר להבין את סוני: ה-DualShock4 החדש כולל תכונות חדשות, כמו משטח מגע וכפתורי שיתוף - ובסוני לא רוצים "לחלק" את הקהל לכאלה שיש להם את הבקר החדש וכאלה שאין להם.

אך יש לזכור את כל אותם גיימרים שכבר רכשו 2-3 בקרי DualShock3 בדור הנוכחי, וירגישו מעט פראיירים כשיצטרכו לשלם שוב מאות שקלים על בקרים נוספים. במיוחד בהתחשב בכך שאין שום מניעה טכנית לתמיכה בבקרים הישנים: הקונסולה תתמוך באותה טכנולוגית אלחוט בה פועלים הבקרים הנוכחיים - כך שהמניעה היא תוכנתית ולא חומרתית. יש לציין שבקרי ה-Move דווקא כן ייתמכו בקונסולה הבאה.

התלת-מימד נדחק הצידה

הפרט הבא שנחשף קשור לדור הבא של הטלוויזיות. בסוני מבהירים מראש שהקונסולה הבאה שלהם תריץ משחקים ברזולוציית 1080P בלבד - ותשאר כזאת גם כשמסכי ה-4K (מסכים ברזולוציה כפולה מזו שב-Full HD) יהפכו לנחלת הכלל. בסוני אמנם מספרים שהקונסולה תומכת, תיאורטית, בהצגת הרזולוציה הגבוהה - "אך רק בתמונות וסרטים".

ומה לגבי תלת-ממד? הטכנולוגיה שהייתה עד לאחרונה במרכז האסטרטגיה של סוני קצת נעלמה, והפלייסטיישן 4 לא צפוייה לנסות להחיות אותה מחדש. הקונסולה אמנם תתמוך בטלוויזיות תלת-ממד, אבל כפיצ'ר זניח ולא כזה שהחברה תתמקד בו. מצד שני, בסוני כן מבטיחים חווית 3D טובה יותר, ומספרים שהכח הטכני של הקונסולה יאפשר להריץ משחקים בתלת-ממד ברזולוצית 1080P מלאה וב-60 פריימים לשנייה.

העיצוב עוד לא נסגר

עוד שיתפה סוני מידע בנוגע לשני הנושאים המעניינים ביותר שלא נחשפו במסיבת העיתונאים: הצורה והמחיר של הקונסולה. בסוני הודו שהם עדיין לא יודעים את הפרטים הסופיים לגבי העיצוב ולגבי התמחור של הפלייסטיישן 4.

לגבי העיצוב - סביר להניח שבסוני כבר הכינו מספר עיצובים אפשריים לקונסולה, אך עדיין לא בחרו את המארז הסופי, ולכן הוא לא נחשף במסיבת העיתונאים. סברה נוספת היא שסוני פשוט רצתה להתמקד ביכולות של הקונסולה, ולא הייתה מעוניינת ליצור וויכוח "האם הקונסולה מכוערת או לא". כך או אחרת - החברה תחשוף את עיצוב הקונסולה בחודשים הקרובים, לפני השקת המכשיר.

לגבי תמחור מסבירים בסוני שהחברה מעוניינת לבחון את תגובות המעריצים לפני שייקבע המחיר הסופי של הקונסולה. אם הם יחשבו שיש התלהבות גדולה סביב הפלייסטיישן 4 - סביר שהיא תושק במחיר גבוה. אם היא תראה שהשוק מסרב להתרגש - היא תאלץ להוריד את המחיר כדי ליצור הייפ.


עוד בנושא:

- סוני הכריזה על פלייסטיישן 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully