וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

PETA: ציד לווייתנים? אפילו לא במשחק

7.3.2013 / 15:51

ארגון זכויות בעלי החיים PETA גינה את משחק Assassin's Creed החדש המאפשר לשחקן צייד לווייתנים וירטואלי

ארגון זכויות בעלי החיים האמריקאי PETA הוציא הודעת גינוי חריפה בנוגע למשחק Assassin's Creed IV, הכותר הבא בסדרת ההתנקשויות ההסטורית של חברת יוביסופט, שהוכרז רשמית בתחילת השבוע. הסיבה לגינוי: במהלך המשחק תפתח בפני הגיימרים אפשרות לצוד לוויתנים.

"ציד לוויתנים - שהוא בעצם ירי צלצל לעבר לוויתנים, השארתם לגסוס במשך למעלה משעה וחיתוך גופם לחלקים בעודם בחיים - נראה כמו משהו שלקוח מספרי ההסטוריה", נכתב בהודעה של PETA: "אבל התעשייה המדממת הזאת עדיין ממשיכה לפעול כיום, למרות הגינוי שלה ברחבי העולם. על משחק שמאדיר את התופעה צריך להתבייש בעצמו".

ב-PETA המשיכו וביקשו: "אנחנו מעודדים את כל חברות משחקי המחשב ליצור משחקים שחוגגים יחד עם בעלי החיים - ולא משחקים שמעודדים לצוד ולהרוג אותם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסור אפילו בכאילו. צייד לווייתנים באססינ'ס קריד 4/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה בה PETA תוקפת את תעשיית משחקי המחשב. בעבר יצרו חברי הארגון קמפיינים בגנות משחקי מריו (על כך שהוא לובש חליפת ראקון), משחקי Cooking Mama (על השימוש במרכיבים בשריים במנות הוירטואליות) ועוד.

ביוביסופט אמנם חשפו שב-Assassin's Creed IV אכן יהיה ניתן לצוד לוויתנים - אך עדיין לא הסבירו כיצד הדבר יתבצע, ובאיזה הקשר הוא יוצג. יכול להיות שהתלונה של PETA תתברר כמוטעית, אם כשהמשחק ייצא יתברר שמפתחיו דווקא מגנים את התופעה, ולא מעודדים את השחקנים להשתתף בה. יש לציים גם שסדרת המשחקים עוסקת בתקופות היסטוריות, ואפשר להבין מדוע רצו המפתחים לכלול בה ציד לוויתנים, שהיה נפוץ באותה תקופה, אל תוך העולם המשוחזר שלהם.

מצד שני - אפשר גם להבין את הדרישה של PETA. ציד לוויתנים מתחיל לצאת בשנים האחרונות מהקונצנזוס, ובהחלט ייתכן שבמרוצת השנים ייאסר לחלוטין בכל העולם. ייצוג גרפי שלו במוצר המוני יוכל לגרום למאבק נגד הציד לחזור כמה שנים אחורה - אחרי שאנשים "יתנסו" בו במשחק המחשב ויחשבו שמדובר בפעילות לגיטימית.

ביוביסופט עדיין לא הגיבו להודעה של PETA.


עוד בנושא:

- צפו: הטריילר של אססינ'ס קריד 4 דלף
- יוביסופט מאשרת את אססינ'ס קריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully