וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SimCity: פקק תנועה בעיר הווירטואלית

10.3.2013 / 18:50

גיימרים אמריקאים זועמים לאחר שמצב האון-ליין של משחק סים סיטי החדש גורם לו לקרטע. גם לאחר ימים - הבעיה בעינה

גיימרים רבים שרכשו את משחק Sim City החדש, שיצא לשוק בשבוע שעבר, גילו שהם אינם מצליחים להתחבר לשרתי האונליין של המשחק. מכיוון שהמשחק דורש חיבור רציף לאינטרנט - כל מי שלא מצליח להתחבר לשרתים הנ"ל ננעל למעשה מחוץ למשחק - ולא יכול לשחק בו בפועל. רוב בעיות השרתים תוקפות את המשתמשים האמריקאיים של המשחק, ואינן משפיעות על השחקנים האירופאיים. הסיבה לכך יכולה להיות שהשרתים האירופאיים מראש חזקים ויציבים יותר מהאמריקאיים - או שפשוט גיימרים רבים החליטו לוותר על המשחק בעקבות הבעיות של הגירסה האמריקאית, שהושקה כמה ימים לפני האירופאית. בהחלט יתכן ששחקנים ישראלים שיתחברו לשרתים האירופאיים יוכלו לשחק בו בלי בעיות מיוחדות.

בינתיים, ארבעה ימים אחרי ההשקה, הגיימרים האמריקאיים מתחילים לאבד את הסבלנות. במהלך סוף השבוע כבר היה ברור שהתקלות הרבות בשרתי המשחק הן לא משהו שיכול להפתר בזמן קצר, וגיימרים רבים עדיין לא מצליחים לשחק כמו שצריך.

למרות שיצרנית המשחק, חברת EA, הבטיחה לפתור את הבעיה תוך ימים ספורים - השרתים עדיין עמוסים מאוד, וגיימרים נתקלים בבעיות כגון לאגים, התרסקויות שגורמות לכל ההתקדמות שלהם להמחק וחוסר יכולת כללית להכנס למשחק.

צעד שפוגע בגיימרים?

תקלות החיבור הן בדיוק מה שכל מתנגדי ההחלטה להפוך את SimCity למשחק אונליין חששו ממנו: למרות שב-EA הבטיחו שהמעבר לרשת נעשה כדי להרחיב את עולם המשחק ולאפשר לכמה שחקנים ליצור מחוזות שלמים משותפים ולא להגביל את עצמם רק לעיר אחת - בפועל הצעד הזה פוגע בגיימרים, ואינו מאפשר לרבים מהם לשחק במשחק עליו שילמו. בעוד EA עדיין מתעקשת שההחלטה להפוך את המשחק ל"תמיד מחובר" נעשתה לטובת השחקנים - הגיימרים עצמם מאמינים שמדובר בהחלטה עסקית שנועדה לצמצם פיראטיות - החלטה שפגעה בסופו של דבר דווקא בלקוחות המשלמים.

ב-EA כבר הספיקו להבין שהם נמצאים במשבר תדמיתי, ושלחו במהלך הימים האחרונים התנצלויות רבות לגיימרים שסובלים מהבעיות. החברה הבטיחה לפצות את כל מי שרכשו את המשחק במשחק נוסף חינמי שיוענק להם דרך Origin, ועשתה שורה של צעדים שנועדו לפתור את בעיות השרתים.

בנוסף, הודיעה החברה כי היא משהה בשלב זה את מסע הפרסום של המשחק, שיחודש אך ורק כששרתי המשחק יצליחו להתייצב ולעמוד בעומס. במקביל לכך, הנהלת אתר הקניות אמזון הפסיקה את מכירות המשחק למספר שעות, ככל הנראה עקב תלונות רבות מלקוחות שרכשו את המשחק דרכם ולא הצליחו לשחק בו. נכון לעכשיו, אמזון חזרה למכור את המשחק.

פתרון: בתקווה עד הסופ"ש הבא

מוקדם יותר הבוקר (א') הוציא אולפן הפיתוח של המשחק, Maxis, הודעה לפיה מהנדסי הרשת של הצליחו לפתור חלק מהבעיות של שרתי המשחק. לפי ההודעה, השרתים מסוגלים כעת לקלוט פי שניים מכמות השחקנים מבעבר, וזמן התגובה שלהם השתפר פי ארבעים - מה שככל הנראה יבטל את הלאג שמציק לשחקנים רבים.

ב-Maxis גם הודיעו על שדרוגים נוספים שמתוכננים לשרתים, כמו גם פתיחת שרתים חדשים בימים הקרובים. בחברה מקווים שעד סוף השבוע הבא כל הבעיות יפתרו - וההשקה המחרידה הזאת כבר תהיה מאחוריהם.

  • עוד באותו נושא:
  • סימסיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully