וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלייסטיישן 4: סוני משחקת עם המחיר

במסיבת העיתונאים של סוני בתערוכת E3, חשפה החברה כי פלייסטיישן 4 תעלה מאה דולרים פחות מאקס-בוקס וואן

סוני עוקצת את מיקרוסופט, ומתמחרת את פלייסטיישן 4 ב-100 דולרים פחות מאשר אקס בוקס וואן המתחרה. מסיבת העיתונאים הארוכה של סוני, בה אף נחשף לראשונה העיצוב של הפלייסטיישן 4, כללה חוץ מפרטים חדשים אודות הקונסולה גם הכרזה על מספר שיתופי פעולה בלעדיים, והכרזה על כותרים בלעדיים למכונת המשחק החדשה, שצפויה להגיע לחנויות בסתיו הקרוב.

סוני שמה דגש גם על כך שמדיניות מעוררת המחלוקת של בעלות על משחקים, עליה הכריזה מיקרוסופט, לא תקפה אצלה. לקול מחיאות כפיים רמות, הדגישו במסיבת העיתונאים של סוני כי את משחקיהם כן ניתן למכור, או לתת לחבר, וכי אין צורך להתחבר מדי יממה לאינטרנט כדי שניתן יהיה לשחק.

עם זאת, בנקודה אחת - שהוצנעה במהלך מסיבת העיתונאים - סוני אכן מיישרת קו עם מיקרוסופט: כדי לשחק עם חברים, תצטרכו לשלם דמי מנוי חודשיים. משחק מרובה משתתפים בפלייסטיישן 4 יצריך מנוי לשירות ה-Playstation Plus (השירות זמין בישראל), אשר גם נותן למנוייו את האפשרות לשמור משחקים בענן, ומספק להם מדי חודש כמה כותרים חינמיים.

בלעדיות היא שם המשחק

בכל הקשור למשחקים בלעדיים, מסתמכת סוני במידה רבה על אולפני הפיתוח שלה. יותר מ-30 כותרי פלייסטיישן 4 נמצאים כיום בפיתוח באולפנים של סוני, מתוכם יותר מ-20 יושקו כבר בשנה הראשונה של חיי הקונסולה החדשה. החלק המפתיע באמת הוא ש-12 מתוך שלושים הכותרים הם זיכיונות חדשים, ולא משחקי המשך.

אך בחברה שמים דגש גם על חומרים בלעדיים למשחקים שמפותחים לא רק לפלייסטיישן. ברוב המקרים מדובר בבונוסים קטנים - תלבושות בלעדיות במשחק באטמן החדש, ופריטים בלעדיים ממותגים אחרים של סוני בתוך דיאבלו 3, למשל. היחס של קהילת הגיימרים לסוג כזה של בלעדיות לא תמיד חיובי, ובזמן שכמעט כל הכרזה במסיבת עיתונאים גררה מחיאות כפיים, לאחר ההכרזה על כך שדיאבלו 3 יקבל פריטים מאנצ'רטד זכתה לדממה.

במקרים אחרים, מדובר בבלעדיות יותר מספקת. כך, Watch Dogs החדש של יוביסופט יכלול שעה של תכני משחק שתגיע רק לפלייסטיישן, והחברה חתמה גם על הסכמי ראשוניות עם מספר מפתחים, במסגרתם משחקיהם (Transistor מהיוצרים של Bastion, למשל) יגיעו קודם לפלייסטיישן 4, ומשחקים אחרים (פיינל פנטזי 14 הוא אחד מהם) אמנם לא מפותחים על ידי סוני, אך יושקו רק לפלייסטיישן 3 ו-4. ואם כבר במשחק של חברת Square Enix עסקינן - Kingdom Hearts 3 נמצא בתהליך פיתוח!

משחקים חדשים, יכולות חדשות

בין לבין, השתמשו מספר חברות משחקים בבמה שנתנה להן סוני כדי לחשוף פרטים חדשים על מיזמיהם. כך קיבלנו הצצה ראשונה אל המשחקיות של Destiny, הפרוייקט החדש של חברת Bungie, שיצרה עבור מיקרוסופט את סדרת היילו. כחלק מהצגת משחק הפעולה העתידני נחשף כי הוא יכלול "אירועים פומביים", בהם אתם וחבריכם שמשחקים אתכם "נשאבים" אל אירועים עם קבוצות שחקנים אחרות, כשתפקידכם לשלב כוחות כדי לנצח בוס שחזק מדי עבור קבוצה אחת.

חשיפה נוספת שנוגעת לשימוש יצירתי בריבוי שחקנים הגיעה מיוביסופט, שהציגה איך הגיבור של Watch Dogs יכול לבקש עזרה מהאינטרנט. בלחיצת כפתור, מנסה המשחק לאתר שחקן פנוי שמשחק ווץ' דוגס על הטאבלט שלו. אם המערכת מאתרת שחקן כזה, היא מציגה לו מפה שמראה מה מתרחש אצל מבקש העזרה, ומאפשרת לעזור לו על ידי פריצה אל מערכות האויבים או שליחת הודעות לשחקן שאומרות לו מה קורה סביבו.

לא נוטשים את פלייסטיישן 3

בסוני לא שוכחים גם את הקונסולות הקיימות - פלייסטיישן 3 ופלייסטיישן ויטה. כך, ויטה תזכה בחודשים הקרובים לגרסאות של פיינל פנטזי 10, דד ניישן, ווקינג דד, Flower ומשחקים אחרים שהושקו כבר עבור פלייסטיישן 3. ואם כבר ב-PS3 עסקינן, בסוני מתעקשים כי הקונסולה הותיקה עוד בחיים, עם משחקים כמו GTA 5, Beyond: Two Lives ו-Gran Turismo 6 שצפויים להגיע אליה השנה.


במקביל, מסתכלים בחברה גם על העתיד. סוני רכשה אשתקד את חברת Gaikai המתמחה בהזרמת משחקים דרך האינטרנט - המשחק מעובד על שרת מרוחק ומוזרם אל המסך של המשתמש, כשפקודות השליטה מוזרמות בחזרה אל המשחק - וכעת היא מודיעה שבשנת 2014 תשיק גאיקאי ספריית משחקים להזרמה עבור משתמשי פלייסטיישן אמריקאים,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully