וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: צמחים וזומבים חוזרים לשחק

שני המשחקים החדשים בסדרת Plants Vs Zombies מבטיחים שעות של הנאה על מכשירים ניידים וקונסולות ביתיות

כש"Plants Vs. Zombies" הושק, אי שם בשנת 2009, למחשב האישי, הוא היה הצלחה מתונה. מתונה מאוד, אפילו, לדברי אנשי חברת פופקאפ, שפיתחה את המשחק. פופקאפ, שייצרה משחקי פלאש אינטרנטיים וגרסאות מחשב שלהם, אחראית לכמה מהממכרים שבהם - מ-Zuma ועד Peggle, אך האופי האסטרטגי של "צמחים נגד זומבים" לא היה מתכון להצלחה במחשב.


הוא כן היה מתכון להצלחה במובייל. כיום, מהווים שחקני המחשב פחות מעשרה אחוזים מקהל המשתמשים שלו - השאר משחקים במכשירי אנדרואיד ו-iOS. והשנה, בתערוכת E3, הצמחים והזומבים נמצאים בקדמת הבמה, לא רק בזכות Plants Vs. zombies 2 שיושק ל-iOS ב-18 ביולי ולמכשירי אנדרואיד מאוחר יותר, כי אם גם באמצעות משחק פעולה חדש, Garden Warfare, שיגיע לקונסולות ומחשבים באביב הבא.

שדרוגים גם למשחק המקורי

נתחיל מ-Plants Vs. Zombies, ולא השני שבהם אלא זה הראשון. בשיחה עם וואלה! TECH, אומר בכיר ב-Popcap כי כל התוכן שקיים היום על האייפון ולא קיים על מכשירי אנדרואיד הינו בדרך. הוא לא מוכן לדבר על התאריכים, אבל המטרה היא ליצור אחדות תכנים, גם במשחק הותיק.

ואם כבר הזכרנו אחדות תכנים - זו גם המטרה ב-Plants Vs. Zombies 2. מנוע המשחק אמנם עדיין מותאם יותר ל-iOS, אך בחברה עובדים על התאמתו לאנדרואיד בצורה בה ניתן יהיה, תוך לא הרבה זמן, להביא את שתי הגרסאות לאותה הנקודה. וגרסת מחשב? אינה גבוהה בסדר העדיפויות, בגלל נתח השוק הנמוך.

זומבים חדשים, עולמות חדשים

האם PvZ2 ממכר ומהנה כמו הראשון? מהתרשמות קצרה - כן. והוא לא סתם מוסיף כמה צמחים ושלבים, כי אם גם מנגנוני משחק חדשים, המבוססים על אזורים היסטוריים. בלי לספיילר יותר מדי (כי זה חלק מההנאה), נחשוף רק אחד: בשלבי המערב הפרוע, על חלק מהמסלולים האנכיים יש מסילות עם עגלות. על המסילה לא תוכלו לבנות, אך את הצמח שתשימו על העגלה תוכלו להזיז.


מכיוון ש-Popcap נרכשה על ידי אלקטרוניק ארטס, אף אחד לא יופתע ככל הנראה מכך שבמשחק החדש בנוי מנגנון מיקרו-תשלומים, שמאפשר לכם בתמורה לכמה דולרים בודדים לקבל תכנים בלעדיים. עם זאת, בפופקאפ מבטיחים שאלה באמת תכנים אופציונליים. כך, תוכלו לשלם כדי לעבור לסדרת שלבים הבאה לפני שאספתם מספיק כוכבים (מקבלים כוכבים על ביצועים בשלבים), או כדי לקבל אחד מ-5 צמחי "פרימיום", שאינם דווקא חזקים יותר מצמחים שתקבלו במהלך המשחק.

המלחמה על הבית, והגן

אך המשחק המסקרן יותר, שהוכרז בתערוכה, הוא Plants Vs. Zombies: Garden Warfare. מדובר בכותר פעולה תלת מימדי, שמנסה לשמר את הקסם של המשחק המקורי תוך שינוי הז'אנר. האם הוא מצליח? אם לשפוט מהדגמה בתערוכת E3 - בהחלט.


מדובר, כאמור, במשחק פעולה מגוף שלישי, אך כזה שלא מאבד את כל רכיבי האסטרטגיה וההומור שהפכו את המקור למצליח. אתם, ושלושה חברים, תוכלו לשלוט על צמחים שמצליחים באופן פלאי לזוז ממקום למקום ולירות בגלי הזומבים שמנסים להשמיד את בסיסכם. בו בזמן, עדניות שפזורות ברחבי השלב תאפשרנה לכם לשתול חברים שיעזרו במלחמה באל-מתים. לכל צמח יכולות מיוחדות משלו, מסוגי התקפה שונים ועד ליכולות כמו ריפוי - כי היי, יש דבר כזה צמחי מרפא.

יש כאן צמח חייל, צמח צמח מאגיסט, צמח צלף ואפלו צמח שמזכיר באופן לא מקרי בעליל את המל"טים שהפכו לפופולריים כל כך במשחקי פעולה של העת האחרונה. וגם הזומבים עברו את הוספת המימד השלישי בהצלחה רבה. מזומבי פשוט ועד בוסים כמו דיסקו זומבי וזומבי עצום מימדים שמגיע עם גמד מעריץ, הם כאן, ויש להם גם חברים שמעולם לא פגשתם במשחק המקורי.


אך יש לזכור, בתערוכה הוצג רק שלב אחד של המשחק, ועמו אולי מגיעה תקווה להצלחה, אך מה שיקבע בסוף האם מדובר יהיה בכותר שלא מבייש את המותג הוא הגיוון. בפופקאפ עדיין לא מוכנים לחשוף כמה מגוון יהיה Garden Warfare, וכמה כיפי מעבר לעשר הדקות שבילינו איתו.

  • עוד באותו נושא:
  • plants vs zombies

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully