וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשדרגו כבר

דידי חנוך

16.3.2009 / 10:50

לא משנה לאיזה דפדפן אתם משדרגים, העיקר שתעזבו כבר את אקספלורר 6. האינטרנט שלכם ישתפר

מדי פעם אנחנו מעלים לאתר תכני פלאש מוטמעים מאתרים אחרים. זה יכול להיות משהו מיוטיוב, או מאתר אחר כמו TED - ממנו העלינו את ההרצאה החשובה של טים ברנרס-לי אתמול. וכמעט תמיד מופיעה התגובה: על מה אתם מדברים? אין שם כלום!

אז זהו, שיש. ואם אתם גולשים באינטרנט אקספלורר 7 - או 8 - בספארי, בפיירפוקס, בכרום, באופרה, במקסתון או באוונט (בהנחה ששדרגתם את שני האחרונים לגרסה מהשנתיים האחרונות) ודאי ראיתם אותו בלי בעיה. אבל לא אם אתם גולשים באקספלורר 6. ורבים מכם עדיין עושים את זה. לפי נתוני חברת המחקר Net Applications, אקספלורר 6 אוחז בנתח שוק של 18.85 אחוז, מספר 3 אחרי אקספלורר 7 ופיירפוקס 3.

זה נתון די מדהים, בהתחשב בעובדה שמיקרוסופט דחפו כבר מזמן את אקספלורר 7 כעדכון ברמת חשיבות גבוהה, ובהתחשב בכך שאקספלורר 6 הוא דפדפן שנמצא שנות אור טכנולוגית מאחורי כל דפדפן אחר בשוק. הוא אטי, הוא כבד, הוא לא עובד טוב, והוא הדפדפן הכי פחות בטוח לגלישה.

אינטרנט אקספלורר 6 הוא הדפדפן שאחראי במידה רבה לפריחה הנוכחית בתחום הדפדפנים, אבל מהסיבה הגרועה ביותר שיש. העובדה שתוכנה גרועה כל כך חולשת על השוק היתה כוח מניע ביצירת הדפדפנים המתחרים.

היינו שמחים להניח שהתופעה הזאת לא קיימת אצלנו. אחרי הכל, וואלה! TECH הוא אתר שעוסק בטכנולוגיה. מי שגולש כאן ודאי יודע שבקרוב יוצא הדור שאחרי הדור שאחרי אקספלורר 6. מי שגולש כאן ודאי שדרג מזמן. לא?

הסיבה היחידה שאנחנו יכולים לחשוב עליה שבגינה אדם שגולש אצלנו יעשה זאת עם אקספלורר 6 היא פחד. פחד מכך שבהתקנת הדפדפן החדש יתגלה כי העותק שלכם של חלונות אינו חוקי. נשים בצד לרגע את הבעייתיות של שיטת האכיפה של מיקרוסופט - והבעייתיות הגדולה יותר בכך שבעבור רבים בישראל חווית המחשוב בנויה על תוכנה לא חוקית - ונתמקד בעובדות: אפשר לבחור אילו עדכונים "דחופים" אתם מתקינים. מרגע שמיקרוסופט הגדירו את אקספלורר 7 כעדכון ברמת חשיבות גבוהה, אתם יכולים לשדרג אליו בלי בדיקת המערכת שלכם.

וחוצמזה, אינטרנט אקספלורר הוא לא הדפדפן היחיד בשוק. באמת שלא. כפי שצוין בתחילת הטקסט שאתם קוראים, יש בעולם גם פיירפוקס, ספארי, כרום, אופרה, מקסתון, אוונט ועוד. כולם חינמיים, וכולם טובים יותר מאינטרנט אקספלורר 6.

בעבור רובכם, פיירפוקס 3 הוא הדפדפן המומלץ. רוב בעיות התאימות של וואלה! אליו תוקנו - ומה שנותר יתוקן גם הוא - והוא מחזיק כרגע במעל 19 אחוז מהשוק. זה מיינסטרים. אתם לא יוצאים להרפתקה עם משהו חדש ומפחיד. מחכים לכם שם טאבים, וכל מיני תוספים שסביר שלא תתקינו - כולל תוסף שמאפשר להציג אתרים כפי שהאקספלורר המותקן במחשב שלכם היה מציג אותם. זה לא כזה מפחיד. אבל, כאמור, לא באמת משנה למה תשדרגו. העיקר שתעשו את זה כבר. החיים שלכם יהיו טובים יותר, גם אם בהתחלה תידרשו לתקופת הסתגלות חדשה לממשק מעט שונה – לא שונה מאד – ולעובדה שהדפדפן שלכם לא נתקע כל 9 דקות.

לנוחותכם, משתמשי אקספלורר 6 יקרים, נשזרו לאורך הכתבה קישורים להורדת כמה מהדפדפנים הטובים בשוק, וגם את התוסף לפיירפוקס שיאפשר להציג אתרים ספציפיים כאילו אתם עדיין גולשים באקספלורר הישן שלכם. תנצלו אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully