וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: "אספנו מידע פרטי בטעות"

16.5.2010 / 14:43

גוגל הודתה כי במהלך איסוף מידע לשימוש בתוכנת ה-Street View שלה, קלטו מכשיריה גם מידע אישי של גולשים

גוגל מודה בהפרת פרטיות מצידה, באירוע אותו היא מכנה "תקלה". החברה הודתה כי היא במשך שנים אספה בטעות מידע פרטי של גולשים דרך רשתות אלחוטיות, כאשר מיפתה וצילמה רחובות ברחבי העולם. החברה השתמשה בכלים שתוכנתו בטעות לאסוף גם מידע שמועבר ברשת אלחוטית לא מאובטחת, ולא רק את פרטי הזיהוי שלה. בגוגל ציינו כי המידע נאסף באמצעות מכוניות נוסעות, שמחליפות ערוצי קליטה 5 פעמים בשניה, כך שרוב המידע שנאסף איננו בעל משמעות.

החברה פרסמה התנצלות רשמית על הפרשה. אלן אוסטס, סגן נשיא בכיר בגוגל, הודיע כי בחברה מצטערים מאוד על הטעות, ועובדים עם הרגולטורים ברחבי העולם כדי להשמיד את המידע שנאסף. אוסטס ציין כי החברה סברה שהיא אוספת רק מידע פומבי כשמות רשתות ומספרים של ראוטרים - מידע אותו היא אוספת כדי לאפשר למשתמשיה להשתמש בשירותים מבוססי מיקום. כאשר התבקשה גוגל להגיש את המידע שהיא אוספת לבדיקה אצל הרשויות בהמבורג, גרמניה, התגלתה התקלה. נכון לעכשיו, הפסיקה גוגל לאסוף מידע על רשתות.

השר להגנת הצרכן בגרמניה הגדיר את המקרה כ"מעלה חשש" והאשים את גוגל בהפרת חוקי הפרטיות. כבר בעבר הביעו הרשויות הגרמניות דאגה על עצם קיום שירות Google Street View, המאפשר לצפות בתמונות פנורמיות של שכונות ובתים. גם ארגון Electronic Frontiers Association וארגון הגנת הפרטיות האוסטרלי כבר העלו שאלות לגבי פוטנציאל הסכנה בתוכנה. כעת , לאור התקלה שהתרחשה, ניתן לצפות שהמחלוקת בנוגע אליה אף תגבר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully