וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקבים אחר הנבחרים

גיא גרימלנד

10.8.2010 / 9:04

פרויקט "כנסת פתוחה" עוקב אחר פעילותם של הח"כים ומציג את המידע לציבור. כך מתגלה מי החרוצים ומי העצלנים ביניהם

מיהם חברי הכנסת שמשקיעים בעבודתם ומי לא? פרויקט "כנסת פתוחה" שמאחוריו עומד עפרי רביב מנסה לחשוף את הפרטים האלה. המיזם הוצג במסגרת הרצאות שערכה ביום שישי האחרון עמותת המקור - העמותה הישראלית לקוד מקור פתוח ותוכנה חופשית - במסגרת הכנס השנתי "פינגווין 2010".

כנסת פתוחה הוא פרויקט מבוסס תוכנה חופשית שמטרתו לחשוף את פעילות הכנסת לציבור. "במקום לספר סיפורים, אנחנו בעיקר רוצים להראות למשתמשים נתונים אמיתיים. מי הצביע בעד מה, מי יזם, כמה ח"כים נמצאים בדיונים ובוועדות, מה הסטטוס של כל הצעת חוק, ולעודד את הדיון בנושאים אלה", מסביר רביב. הפרויקט מבוסס על מתנדבים, ולא נתמך על ידי אף גוף מפלגתי. בעולם קיימים אתרים דומים העוקבים אחרי הפרלמנטים השונים - the public whip בבריטניה, open congress בארה"ב ו-open parliament בקנדה.

רביב, היזם מאחורי כנסת פתוחה (www.oknesset.org), דוקטורנט למדעי המוח באוניברסיטה העברית ופעיל בתחום התוכנה החופשית, אומר ל-themarker: "כל הנתונים שמופיעים באתר כנסת פתוחה נלקחים מאתר הכנסת. הם פשוט מוצגים שם בצורה רעה. למשל, לגבי השעות שחבר כנסת נמצא בממוצע במשכן. יש שעון נוכחות באתר הכנסת, אבל הוא מראה מי נוכח עכשיו. כתבנו סקריפט (קוד תוכנה) שניגש לעמוד ודוגם אותו פעם בחמש דקות. אותו דבר אנחנו עושים עם הצעות החוק".

באתר ניתן לעקוב אחרי הצעות החוק. לחפש הצעות חוק לפי נושא, לראות איך חבר הכנסת הצביע בכל אחת מההצבעות במליאה, לקרוא את הפרוטוקולים של כל ועדות הכנסת ולגלות את הסטטיסטיקות המלאות על הפעילות הפרלמנטרית של חברי הכנסת. לדברי רביב, מדובר בפרויקט קהילתי. "מאחורי כנסת פתוחה עומדים בני דאון, לשעבר מנכ"ל חברת שונרא, ומתכנתים שהאמינו ברעיון. האתר פועל מתחילת השנה. התחלתי אותו כי עיצבן אותי שאנשים מצביעים על בסיס מה שמשרדי יחסי הציבור והתקשורת מפרסמים. אני רוצה לראות נתונים גולמיים על חברי הכנסת".

רביב לא זוכה לתגובות רבות מח"כים, דוברים או עוזרים פרלמנטרים. "קיבלתי פנייה מהעוזר הפרלמנטרי של חברת הכנסת עינת וילף שטען שבגלל שהיא נכנסה לכנסת בפברואר היא השתרכה מאחור בדירוג. הוא הציע שננרמל את הנתונים לפי חודש, והיתה בהצעה שלו היגיון".

פואד בכנסת שעתיים וחצי בשבוע

הנה כמה נתונים על הח"כים לפי אתר כנסת פתוחה. דוד רותם (ישראל ביתנו) הוא המתמיד במשכן עם 24.6 שעות שבועיות בממוצע בכנסת. אגב שבוע עבודה ממוצע בישראל הוא 43 שעות למשרה מלאה. במקום השני נמצא ח"כ אורי מקלב ובמקום השלישי זבולון אורלב. בנימין (פואד) בן-אליעזר מבלה במשכן 2.6 שעות בממוצע בלבד. סטס מיסז'ניקוב (3.5 שעות), אלי ישי ואהוד ברק (3.6 שעות).

זבולון אורלב מוביל את רשימת הצעות החוק שאושרו עם עשרה במספר. לאמנון כהן, זאב אלקין ומשה גפני יש שבע הצעות חוק שאושרו. הח"כ הפורה ביותר מבחינת הגשת הצעות חוק הוא דב חנין עם 341. אחריו אורלב (214) ואריה אלדד (128). עשרות ח"כים לא הגישו הצעת חוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully